YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Tylko 1% filmów w social media ma szansę na viral!

Zrzut ekranu 2017-05-25 o 19.10.15

Jak wynika z najnowszych badań, za którymi stoi platforma Wochit, tylko 1,2% filmów publikowanych na Facebooku osiąga wyniki przekraczające milion wyświetleń. Osobiście, spodziewałem się jeszcze niższego wyniku. Zła wiadomość jest taka, że raport od Wochit wciąż nie przynosi odpowiedzi na słynne pytanie: jak zrobić viral?

Badanie stworzone przez Wochit objęło ponad 4 tysiące filmów pochodzących z przeszło 100 różnych kont z całego świata. Obserwacja trwała 3 miesiące. Poniżej możecie zapoznać się ze szczegółowymi wynikami raportu:

wochit info

Mianem „popularnego social video” określono tutaj film, którego oglądalność wacha się od 100 tysięcy do miliona wyświetleń. Takich filmów, wśród 4 tysięcy przebadanych produkcji było 16%. Wypełniły one 40% całej oglądalności z badanych źródeł a także odpowiadały 33% wszystkich udostępnień.

Aż 60% wszystkich udostępnień, wygenerowały filmy w przypadku których liczba wyświetleń przekroczyła milion. Oprócz tego, z badania można wyciągnąć kilka wniosków, które z pewnością warto przenieść do „własnego ogródka”. Oto co ustalili badacze na podstawie badań, które objęły 4 tysiące filmów:

  • Filmy, których długość wahała się od 60 do 90 sekund miały największą oglądalność.
  • Użytkownicy serwisu Facebook udostępniali najczęściej filmy, których długość mieściła się w przedziale od 30 do 60 sekund.
  • Filmy wideo, które miały wymiary kwadratu oglądano trzy razy częściej niż te prostokątne a udostępniano je aż sześciokrotnie częściej!
  • Filmy „newsowe” udostępniano dwa razy częściej niż te o treści rozrywkowej.

Jakie wnioski możemy wyciągnąć z tych obserwacji? Dla mnie, najbardziej zaskakującą informacją była tak duża różnica w oglądalności i „szerowaniu” kwadratowych filmów wideo. To kolejny dowód na to, że w internecie, każda platforma rządzi się swoimi prawami i jeden format z pewnością nie wystarczy. Inaczej należy przygotowywać wideo pod kątem Instagrama, Facebooka czy serwisu YouTube. Warto pomyśleć zarówno o wymiarach jak i długości filmu. Trzeba też pamiętać, że użytkownicy coraz częściej oglądają filmy z poziomu urządzeń mobilnych. W niektórych sytuacjach wideo ustawione w pozycji wertykalnej sprawdzi się znacznie lepiej od tego ułożoneho horyzontalnie!

Źródło: Wochit

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.