YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

10 najpopularniejszych filmów na polskim YouTube 2015

Zrzut ekranu 2015-12-24 o 13.13.28

Koniec roku to czas podsumowań. Przy okazji corocznego YouTube Rewind nie zabrakło zestawienia najpopularniejszych polskich produkcji 2015 roku. Razem z MUSE przyjrzeliśmy się z bliska najlepszym wynikom oglądalności.

Dziesięć produkcji wyselekcjonowanych przez YouTube ukazało się na playliście zatytułowanej: Filmy zyskujące na popularności 2015. W opisie zestawienia możemy przeczytać: „Zobacz jeszcze raz filmy, osoby i wydarzenia, które podbiły YouTube w 2015 roku”. Niestety, nie udało nam się dotrzeć do jakiejkolwiek metodologii czy informacji na temat kryterium wyboru poszczególnych produkcji. W zestawieniu na pewno nie uwzględniono teledysków. Te pojawiły się na osobnej playliście. Znajdziecie ją TUTAJ.

Zrzut ekranu 2015-12-24 o 12.49.14

Jeśli uda wam się namierzyć polskie produkcje, które mogą poszczycić się większą liczbą wyświetleń czy interakcji z widzami, piszcie w komentarzach. Obstawiam, że w zestawieniu mogło zabraknąć kilku gameplayów, które biją przecież rekordy popularności. Ekipa polskiego YouTube postawiła jednak na różnorodność. Oto 10 najpopularniejszych filmów mijającego roku*.

10. #DajCalusa z Coca-Cola! Maffashion, Masterczułek, JDabrowsky, MultiGameplayGuy, Ajgor!

Dziesiąte miejsce tego zestawienia to jedyny kanał marki. Coca-Cola zaprosiła do współpracy znanych youtuberów. Na efekty nie trzeba było długo czekać. To pokazuje jak duży wpływ na powodzenie kampanii prowadzonych na YouTube może mieć współpraca z influencerami. Kanał marki liczy obecnie ponad 600 tysięcy subskrybentów. Reklamę wyświetlono 2457739 razy. Filmik zebrał 5611 łapek w górę, 269 kciuków w dół a także 269 komentarzy.

Zrzut ekranu 2015-12-24 o 12.52.25

Jeśli chodzi o interakcje, produkcja ta jest daleko w tyle za kolejnymi pozycjami, które pojawiły się w rankingu. Być może świadczy to również o tym, że wideo nabijało oglądalność w formie opłaconej reklamy.

9. BLOK EKIPA (II), ODCINEK 49

Trudno powiedzieć dlaczego akurat ten odcinek serialu został najbardziej doceniony przez widzów. Film obejrzało 2707784 widzów. Kanał SPInkafimstudio liczy obecnie prawie 501 tysięcy subksrybentów. Pod filmem pojawiło się 877 komentarzy, ponad 22 tysiące łapek w górę oraz 416 łapek w dół.

8. The Voice of Poland VI – Krzysztof Iwaneczko – „Nieznajomy” – Przesłuchania w ciemno

To jedna z dwóch produkcji od TVP, którym udało się znaleźć w zestawieniu najpopularniejszych polskich filmów na YouTube. Okazuje się, że internet może być świetnym dopełnieniem treści nadawanych w telewizji. Mimo skromnych 176 tysięcy subskrypcji kanału, film obejrzano prawie 4 miliony razy. Produkcja zdobyła też ponad 19 tysięcy kciuków w górę oraz 1324 komentarze.

7. OCULUS + HORROR + SIOSTRA = ZAWAŁ! PULS 179!

Miejsce siódme to jedyna produkcja gamingowa, która znalazła się w zestawieniu od YouTube. Jeśli chodzi o interakcje widzów, ReZigiusz miażdży pozostałe 9 filmów z imponującym wynikiem 76,824. Skąd wzięła się ta liczba? Wszystkie interakcje podzielono przez liczbę wyświetleń i pomnożono przez tysiąc. W ten sposób, otrzymaliśmy wskaźnik, w proporcjonalny sposób informujący o popularności danego wideo. Ten wynik udowadnia również moją tezę na temat fenomenu gameplayów. Podejrzewam, że gdyby liczyć tylko stosunek interakcji pod filmem, zestawienie obejmowałoby TYLKO graczy.

Zrzut ekranu 2015-12-24 o 12.54.45

6. Kabaret Skeczów Męczących – Chrzciny – Świętokrzyska Gala Kabaretowa 2015

Druga wspominana wcześniej produkcja od TVP. Tym razemnie na oddzielnym kanale VoiceOfPolandTVP a na itvp. Oba kanały mogą poszczycić się porównywalną liczbą subskrybentów, oscylującą obecnie na poziomie 177 tysięcy. Kabaret obejrzano ponad 4 miliony razy. Pod filmem mamy przeszło 15 tysięcy łapek w górę oraz 630 komentarzy.

5. CarDog for Animals – W4rDoge (SA Wardega)

Tegoroczna wersja Psa Pająka nie porwała tłumów. W pierwszej dziesiątce 2015 roku pojawiła się jednak inna produkcja Sylwestra Wardęgi. Film, który pojawił się na kanale subskrybowanym obecnie przez 33506227 widzów wyświetlono 3688191 razy. Pod filmem pojawiło się prawie 200 tysięcy interakcji. W tej dziesiątce jest to trzecie miejsce jeśli wziąć pod uwagę stosunek interakcji, czyli wskaźnik o którym pisałem przy okazji filmu ReZiego.

4. BRZYDCY i WŚCIEKLI – “Fast and Furious 7” parody (subtitles CC)

Czwarte miejsce należy do Cybermariana. Jego parodię kultowego filmu obejrzano prawie 5 milionów razy. Jest to imponujący wynik, biorąc pod uwagę, że jego kanał subskrybuje nieco ponad 431 tysięcy widzów. Pod filmem pojawiło się ponad 64 tysiące interakcji w tym ponad 2 tysiące komentarzy.

3. SZKOŁA PARODIA | Stuu

Trzecie miejsce to Stuu i jego parodia serialu Szkoła. To kolejny przykład znakomitej współpracy z marką. Produkcja zajęła 2 miejsce jeśli chodzi o stosunek interakcji do liczby wyświetleń. Mamy tu rekord jeśli chodzi o kciuki w górę. Licznik przekroczył tu liczbę 251 tysięcy.

Zrzut ekranu 2015-12-24 o 12.51.06

2. W ŚWIECIE KAWALERÓW

Drugie miejsce to produkcja z kanału AbstrachujeTV, który powoli zbliża się do 2 milionów subskrybentów. Film wyświetlono ponad 4,2 miliona razy. Zebrał on prawie 57 tysięcy łapek w górę oraz ponad tysiąc komentarzy.

1. LATA 90-TE VS DZISIAJ

Na miejscu pierwszym ponownie Abstrachuje. Ta produkcja to dowód na to, że sentymenty świetnie się sprzedają. Porównanie lat 90 do współczesności obejrzano ponad 4,4 miliona razy. Film zdobył ponad 73 tysiące kciuków w górę a także 2592 komentarzy.

Zrzut ekranu 2015-12-24 o 12.51.06

Jak sami widzicie, bazując na danych liczbowych trudno doszukać się klucza, zgodnie z którym wybrano 10 najlepszych polskich produkcji opublikowanych na YouTube w mijającym roku. Jeśli waszym zdaniem w zestaweiniu od YouTube czegoś zabrakło, piszcie!

*wszystkie dane dostarczone przez Muse, na dzień 23.12.2015

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.