YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

10 najpopularniejszych kanałów YouTube w Japonii

kanalyjaponia

Dzisiejszym artykułem rozpoczynamy nowy cykl w którym chcielibyśmy przybliżyć wam sylwetki najpopularniejszych youtuberów w różnych krajach całego świata. Zaczynamy od najchętniej subskrybowanych kanałów w Japonii. 

Poniższe zestawienie bazuje na danych dostarczonych przez serwis VidStatsX. Jeśli szczególnie interesuje was scena YouTube z jakiegoś odległego kraju, dajcie znać w komentarzu pod filmem! Weźmiemy pod uwagę wszystkie sugestie podczas przygotowywania kolejnych odsłon cyklu.

MIEJSCE #10

MosoGourmet 妄想グルメ

LICZBA SUBSKRYPCJI: 1 947 420

Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych w Japonii kanałów YouTube otwiera program kulinarny w którym nie pojawia się właściwie żaden prowadzący. Na ekranie widzimy jak powstają najróżniejsze, smakowite desery, natomiast w tle nie słychać głosu lektora ani nawet muzyki. Pod każdym filmem znajdziemy przepis w języku angielskim. Wydaje mi się, że za sukcesem kanału może stać właśnie uniwersalność treści, do oglądania których nie jest wymagana znajomość języka japońskiego. Warto też docenić konsekwencję w działaniach: przez 8 lat, na kanale opublikowano aż 1277 filmów!

MIEJSCE #9

SeikinTV

LICZBA SUBSKRYPCJI: 2 184 814

Seikin to youtuber, który w tym roku skończy 30 lat. Jego kanał YouTube działa od 2012 roku. W swoich filmach śpiewa, testuje najróżniejsze produkty, gra w gry a także podejmuje najróżniejsze wyzwania. Seikin prowadzi również drugi kanał (SeikinGames), na którym publikowane są głównie gameplaye. Warto też dodać, że Seikin to brat innego, bardzo popularnego w Japonii youtubera, który zajmuje się beatboxem: Hikakina.

MIEJSCE #8

Fischer’s-フィッシャーズ

LICZBA SUBSKRYPCJI: 2 199 368

Na kanale Fischer’s, pojawiają się daily vlogi prowadzone przez kilku różnych japończyków. W ekipie “rybaków” mamy: artystę, tancerza, sportowca i piosenkarza. Mimo że poświęciłem sporo czasu na zapoznanie się z publikowanymi przez nich materiałami wideo, tak na prawdę nadal nie jestem w stanie stwierdzić co jest motywem przewodnim tych filmów. Pojawiają się tu zarówno przedziwne wyzwania jak i odcinki w których prowadzący rozmawiają na najróżniejsze tematy. Z całej dziesiątki, ten kanał chyba najmniej przypadł mi do gustu.

MIEJSCE #7

RRcherrypie

LICZBA SUBSKRYPCJI: 2 527 325

Japońskie zestawy do przygotowywania zminiaturyzowanych wersji najróżniejszych potraw cieszą się ogromną popularnością na wielu kanałach popularnych youtuberów. Ten pochodzi prosto z Kraju Kwitnącej Wiśni i skupia się tylko na daniach i deserach w wersji mini. Co ciekawe, autor (lub autorka) kanału bardzo dba o swoją prywatność: w ogóle nie funkcjonuje w mediach społecznościowych a na jej (lub jego) filmach nie pojawia się głos. Ukryta jest również liczba subskrypcji.

MIEJSCE #6

HikakinGames

LICZBA SUBSKRYPCJI: 2 693 885

Biorąc pod uwagę, że Hikanin posiada jeszcze 3 inne kanały na YouTube, mam wrażenie, że po zsumowaniu subskrypcji ze wszystkich z nich, mógłby znaleźć się na pierwszym miejscu tego rankingu. Youtuber ma 27 lat i jest współwłaścicielem jednej z japońskich sieci partnerskich: UUUM. Na YouTube zaczynał jako beatboxer. Obecnie, na jego kanałach można znaleźć vlogi, występy z gwiazdami, testy najróżniejszych produktów oraz gameplaye. Ten poświęcony jest ostatniej z wymienionych kategorii czyli grom komputerowym.

MIEJSCE #5

木下ゆうか Yuka Kinoshita

LICZBA SUBSKRYPCJI: 2 831 877

Yuka Kinoshita to mój faworyt pierwszej dziesiątki najpopularniejszych japońskich kanałów YouTube. “Twórczość” youtuberki to program o jedzeniu. Oczywiście, jak przystało na japońskie standardy, nie mogły to być zwykłe przepisy kulinarne… 32-letnia vlogerka rozpoczęła swoją przygodę z YouTube w 2014 roku, pięć lat po tym jak zadebiutowała w jednym z japońskich konkursów jedzenia (tak, to te zmagania w których wygrywa ten, kto zje najwięcej). Kinoshita w jednym odcinku swojego programu potrafi przyswoić od 5 do 23 tysięcy kalorii. Jeśli lubicie filmy od Epic Meal Time, Yuka Kinoshita z pewnością dołączy do grona waszych ulubionych youtuberów.

MIEJSCE #4

avex

LICZBA SUBSKRYPCJI: 3 234 408

YouTube jest obecnie tym, czym dla dzieciaków wychowanych w latach 90 było MTV. Podobnie jak w Polsce, w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych japońskich kanałów YouTube nie mogło zabraknąć wytwórni muzycznej. Kontrakt z Avexem mają podpisane m.in. takie ikony muzyki j-pop jak Ayumi Hamasaki czy Kumi Kōda. W 2013 roku była to największa wytwórnia płytowa w Japonii. Avex wyprzedzał takich gigantów jak: Sony Music Entertainment Japan i Universal Music Group. Jeśli chodzi o treści pojawiające się na kanale, w większości przypadków są to oczywiście teledyski artystów związanych z Avex Group.

MIEJSCE #3

HikakinTV

LICZBA SUBSKRYPCJI: 3 894 380

Kolejny kanał Hikakina, o którym pisałem już wcześniej, przy okazji szóstego miejsca w rankingu. Kanał HikakinTV oferuje nieco bardziej lifestyle’owe treści, np. testy produktów.

MIEJSCE #2

Maryana Ro

LICZBA SUBSKRYPCJI: 4 743 528

Jedną z najpopularniejszych vlogerek w japonii jest pochodząca z Rosji, 18-letnia Maryana Rozhkova. Aktywnie działa na YouTube od 2014 roku. Maryana zna język japoński ponieważ przez kilka lat uczęszczała do szkoły w Kraju Kwitnącej Wiśni. Co ciekawe, wszystkie jej filmy są po rosyjsku. Nie wiem jak wygląda to w Japonii jeśli chodzi o napisy ale w Polsce, na wielu filmach, nie udało mi się odtworzyć nawet tych w języku angielskim. Jestem ciekaw czy to faktycznie Japończycy “nabijają” oglądalność filmów Maryany. Jeśli chodzi o treści publikowane na kanale, są to typowe vlogi, challenge, treści związane z kosmetykami lub „crossy” z innymi youtuberami.

MIEJSCE #1

はじめしゃちょー(hajime)

LICZBA SUBSKRYPCJI: 4 958 191

Ten kanał to właściwie kwintesencja stereotypów powielanych na temat Japoni i najróżniejszych dziwactw, które można spotkać w Kraju Kwitnącej Wiśni. Hajime ma w tym momencie prawie 5 milionów subskrybentów. Ten wynik zapewnia mu pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych japońskich kanałów na YouTube. Hajime skończył w tym roku 24 lata. Działa na YouTube od sierpnia 2012 roku. Co charakteryzuje treści, które publikuje? Są to przede wszystkim różnego rodzaju wyzwania w stylu: opieka nad 100 Tamagotchi jednocześnie, kompiel w Mentosach i Coca-Coli, smażenie iPhona w tempurze czy jedzenie gigantycznych żelek. Jeśli szukacie mocnych wrażeń, z pewnością znajdziecie je na kanale Hajime. Autor ma już na swoim koncie występy w filmach i telewizji. Napisał również dwie książki.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.