YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

20 najczęściej udostępnianych filmów marek w 2015 roku

Zrzut ekranu 2015-11-25 o 14.43.20

Dawno nie publikowaliśmy żadnego zestawienia filmów. A ponieważ koniec roku zbliża się wielkimi krokami, warto przyjrzeć się tym, którzy wykręcili najlepsze wyniki w 2015 roku. Nie będzie to jednak ranking wyświetleń. W dzisiejszym zestawieniu pojawią się filmy marek, które w tym roku, udostępnialiśmy najczęściej.

Badanie przeprowadziła firma Unruly. Trwały one od 1 stycznia do 16 listopada 2015 roku. Liczba udostępnień pierwszej dwudziestki filmów zebranych w rankingu, w porównaniu do poprzedniego roku, wzrosła o 38,5%.

Współzałożycielka Unruly, Sarah Wood, tak skomentowała ranking:

Przeanalizowaliśmy około 1300 filmów promujących marki na YouTube i muszę powiedzieć, że rok 2015 był pod tym względem bardzo emocjonalny. Nie oznacza to jednak, że wśród reklam zabrakło dobrego humoru. W końcu zwycięzcą rankingu zostały słodkie zwierzaki. Mimo wszystko tegoroczny trend na wywoływanie silnych emocji smutku lub inspiracji, wyraźnie wyróżniał się wśród najlepszych filmów.

Nie zabrakło też prognozy na kolejny rok:

Podejrzewamy, że w przyszłym roku ciepło i szczęście zastąpi ekscytacja. Fala filmów z superbohaterami i apokalipsą zombie (Batman VS Supermen, Duma, Uprzedzenie i Zombies), które pojawią się w 2016 roku na pewno zainspiruje wideomarketerów aby pójść tą drogą. Nie możemy również zapomnieć o Olimpiadzie, Euro 2016 a także wyborach prezydenckich w USA. Wszystkie te wydarzenia wywołują emocje, których z pewnością nie zabraknie na YouTube.

Przejdźmy więc do rankingu 20 najczęściej udostępnianych filmów w 2015 roku.

20. adidas: “Yesterday Is Gone” – 625,545 udostępnień

Kim jesteś? Jesteś zwycięzcą! Pierwsza z trzech produkcji Adidasa, które znalazły się w tym zestawieniu, stawia na motywację. Oczywiście zaproszone gwiazdy sportu, również zrobiły swoje.

19. Sainsbury’s – “Mog’s Christmas Calamity” – 629,720

Ten film udowadnia jak wielką siłę w marketingu mają święta. Udostępniono go w sieci na 4 dni przed zakończeniem zbierania danych przez Unruly a i tak znalazł się na 19 miejscu tego zestawienia. Sainsbury nie pierwszy raz udowadniają, że są królami bajkowych historii na YouTube. W tym roku postawili na kota. Zwierzak w połączeniu ze świętami po prostu musiał podbić internet.

18. adidas – “Unfollow ft Leo Messi” – 681,645

Kolejny film od marki Adidas. Kiedy już myślisz, że to kolejna laurka dla Leo Messiego, okazuje się, że twórca filmu też ma coś do powiedzenia w kwestii piłki nożnej. ;)

17. John Lewis – “#ManontheMoon” – 693,343

Serca Polaków podbiła świąteczna reklama Allegro. Amerykanie mają za to wideo marki od John Levis. Dopatrzyłem się tu nawiązań do Małego Księcia i filmu Odlot. No i ten genialny cover Oasis. Kto nie płakał, ten ma serce z kamienia!

16. adidas: “Create Your Own Game” – 779,019

I jeszcze jedna reklama Adidasa. Znani piłkarze, budująca napięcie muzyka i lektor z odpowiednim głosem. Fani sportu, nie mogli przejść obojętnie obok tej produkcji.

15. Red Nose Day – “Coldplay’s Game of Thrones: The Musical” – 998,762

Red Nose Day to coś w rodzaju rodzimej Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Kiedy zespół Coldplay pisze musical a aktorzy z serialu Gra o Tron śpiewają, nie ma szans, aby taka produkcja przeszła bez echa. Szczerze mówiąc, dziwi mnie, że film znalazł się dopiero na 13 miejscu.

14. Supercell – “Clash of Clans: Revenge” – 1,005,673

Liam Neeson robi to co wychodzi mu najlepiej: wykonuje monolog swoim charakterystycznym głosem. Możemy się tylko cieszyć, że tym razem, nie życzy nikomu śmierci. Po prostu promuje mobilną grę Clash of Clans.

13. DC Shoes – “Robbie Maddison’s Pipe Dream” – 1,058,149

Realizacja tego filmu sprawia, że właściwie dopiero PO jego obejrzeniu, zdajemy sobie sprawę z tego, że koleś na motorze właśnie jeździł po wodzie.

12. Pandora – “The unique connection” – 1,157,824

Pułapka na rodziców. Jeśli masz dzieci i oglądasz ten film, po prostu udostępniasz go dalej. Emocje, emocje i jeszcze raz emocje.

11. Metlife – “My dad’s story”: Dream for My Child” – 1,497,418

Ta sama historia jak powyżej. Z tą różnicą, że musisz być ojcem… właściwie mnie również to wzrusza.

10. Kleenex – “Unlikely Best Friends” – 2,027,213

Emocje, pokonywanie słabości i rozkoszny zwierzak. A wszystko w przepięknej historii o przyjaźni. Gdyby ktoś pytał, film reklamuje chusteczki.

9. Microsoft – “Robert Downey Jr. Delivers a Real Bionic Arm” – 2,119,279

Jedna z najlepszych rzeczy jakie widziałem w tym roku. Iron Man dostarczający bioniczną rękę choremu chłopcu. Mogę to oglądać sto razy i za każdym razem kończy się to wielkim uśmiechem, którego po prostu nie da się kontrolować.

8. Fanpage.it – “Slap her”: children’s reactions – 2,365,612

Zatrudnianie małych aktorów do produkcji, które mają pokazać dorosłym, co robią nie tak w swoim życiu, działa naprawdę świetnie. W tym przypadku chodziło o przemoc wobec kobiet. Mali dżentelmeni stanęli na wysokości zadania.

7. Zorba – “Maya” – 2,634,706

I znowu potężna dawka emocji. Obserwując ostatnio Facebook, myślę, że przydałoby nam się w Polsce więcej takich produkcji…

6. Ad Council – “Diversity & Inclusion – Love Has No Labels” – 2,743,138

I jeszcze jedna lekcja tolerancji. Tym razem od instytucji non-profit wspierającej najróżniejsze akcje pro bono.

5. Budweiser – Super Bowl Commercial “Lost Dog” – 2,808,541

Pierwszą piątkę otwiera reklama, którą pierwszy raz wyemitowano podczas tegorocznego Super Bowl. Znowu dużo emocji.

4. Roc by Ronaldo / Monster – “Cristiano Ronaldo – People are going to think I’m crazy!” – 2,995,849

Kilka dni temu Adele występowała na scenie wśród swoich sobowtórek. Kilka miesięcy temu, podobną akcję zorganizowano na potrzeby promocji słuchawek, sygnowanych przez Cristiano Ronaldo. Piłkaż był jednak trochę bardziej… zamaskowany. Czyżby nowy trend w internetowym wideo?

3. Purina – “This Man Found His Soulmate In A Puppy And It’s Adorable” – 3,021,499

Kotki i pieski = udostępnienia filmów. Taki już jest internet…

2. Disney – “Disney Characters Surprise Shoppers” – 3,943,997

Przyznam szczerze, że dziś, po raz pierwszy, zobaczyłem tę produkcję. Disney rozegrał to rewelacyjnie. Marketing eksperymentalny, moim zdaniem, będzie kolejnym trendem na 2016 rok.

1. Android – “Friends Furever” – 6,432,921

Mówiłem już o kotkach i pieskach?

Źródło: BusinessWire

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.