YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

4 sposoby na skuteczny marketing na YouTube

zrzut-ekranu-2017-01-11-o-11-37-30

YouTube to już ponad miliard użytkowników na całym świecie. 55% widzów ogląda opublikowane tam filmy codziennie. Każdego miesiąca daje to 3,25 miliarda godzin wyświetlanych filmów. To chyba wystarczający argument aby przekonać marki do lepszej widoczności na YouTube, prawda?

Oczywiście zadanie nie jest wcale proste, kiedy nie jesteśmy wielką, międzynarodową korporacją z milionami dolarów na promocję. W podsumowaniu najlepszych virali od marek, które pojawiło się na YT360 w ubiegłym tygodniu pojawiły się marki takie jak: Dove, Always, Coca-Cola czy Kenzo. Cały tekst możecie przeczytać TUTAJ. Są to duże marki, należące do jeszcze większych koncernów. Dziś, chciałbym skupić się na znacznie mniejszych biznesach, które w kreatywny sposób pokazują, że najważniejszy jest pomysł. Oto cztery przykłady filmów przygotowanych przez zagraniczne firmy, które dobrze odrobiły pracę domową z YouTube. Za każdą produkcją stoi zupełnie inna metoda przyciągania widzów jednak wszystkie cztery bardzo dobrze sprawdzają się w praktyce. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby podczas realizacji własnych produkcji skorzystać z wszystkich czterech inspiracji.

Rokenbok – marka, która wie dla kogo tworzy

Rokenbok to amerykański producent zabawek. Ich kanał YouTube to obecnie ponad 59 tysięcy subskrybentów i 113 opublikowanych filmów. Za sukces ich produkcji odpowiada odpowiedni dobór treści do odbiorców, którymi są przede wszystkim dzieci. Rokenbok tworzy krótkie filmy animowane poklatkowo, bazujące na ich zabawkach. Ważna była również konsekwencja w działaniach. Musiało minąć trochę czasu, zanim firma Rokenbok została dostrzeżona na YouTube.

Lagavulin – ryzykowny viral

Jakiś czas temu odkryłem na YouTube fenomen filmów, które sprawiają, że telewizor zastępuje nam kominek lub akwarium. Dział marketingu producenta whisky Lagavulin dostrzegł w tym viralowy potencjał dla swojego filmu. Produkcję, która trwa przeszło 44 minuty, obejrzano już 3 miliony razy. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że na filmie właściwie nic się nie dzieje. Do filmu zaangażowano Nicka Offermana, znanego z serialu Parks & Recreations, gdzie whisky często towarzyszy granej przez niego postaci Rona Swansona. Przez 44 minuty słyszymy przyjemny trzask kominka a nasz bohater po prostu popija whisky, wygodnie siedząc w fotelu. Absurd tej sytuacji ale również ukryty przekaz związany z odpoczynkiem od świątecznej gorączki okazały się mieć znakomity, viralowy potencjał. Marka wykorzystała potencjał postaci, którą stworzono na potrzeby serialu, dzięki czemu ich produkt może pozytywnie kojarzyć się z lubianym bohaterem. Polecam przetestować urok tego filmu podczas długiego, zimowego wieczoru…

Vetsure rozwiązuje problemy zwierzaków

YouTube to druga po Google, najpopularniejsza wyszukiwarka treści w internecie. Rozwój poradników wideo sprawił, że coraz częściej szukamy rozwiązania dla naszych problemów właśnie w materiałach wideo. Tworząc treści na kanał marki, warto pomyśleć o tym, w jaki sposób możemy pomóc naszym klientom. Tą drogą poszła marka Vetsure. Wykorzystali najczęściej zadawane pytania i utworzyli serię poradników wideo. Film w którym weterynarz wyjaśnia w jaki sposób zakraplać uszy psu wygenerował 50 tysięcy odsłon i wypozycjonował film na pierwszym miejscu w Google jeśli chodzi o zapytanie „How to apply drops to your dog’s ears”. Wideo nie wygląda może wyjątkowo profesjonalnie ale bardzo dobrze spełnia swoje zadanie.

Zanim przejdziemy do ostatniego filmu, chciałbym polecić wam pewne narzędzie. Jeśli zastanawiacie się jakie pytania internauci najczęściej wpisują w wyszukiwarkę i chcielibyście powiązać je z określonym słowem lub produktem, koniecznie zajrzyjcie na Answer the Public. Po wprowadzeniu określonego hasła, dostaniecie gotową listę popularnych zapytań. Co ważne, narzędzie uwzględnia również polskie treści!

Nikt tak jak GoPro nie wykorzystuje cudzych treści!

GoPro to marka, której prawie nigdy nie brakuje w podsumowaniach marek, jakie świetnie radzą sobie na YouTube. Trudno się jednak dziwić. To w końcu producent kamer, którymi każdego dnia filmujemy nasze otoczenie, a następnie publikujemy wideo w sieci. Można więc powiedzieć, że użytkownicy produktów GoPro, sami odpowiadają za reklamę marki.

Kanał GoPro subskrybują już ponad 4 miliony osób. Marka regularnie publikuje najróżniejsze filmy, które zostały zarejestrowane za pomocą ich kamer. I nawet jeśli nie są to produkcje prezentujące umiejętności snowboardzistów albo kitesurferów, ale reżyserowany film w którym dzielni strażacy ratują kotka, to wciąż mamy świadomość tego, że wszystko nagrała kamera GoPro.

źródło: Business 2 Community

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.