YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Artur Filipowicz – Chciałbym by widzowie wynieśli coś z każdego odcinka

O tym jak przygotowuje swój program, czy zarabia na reklamach oraz co chce osiągnąć przez swoje filmy opowiada nam dzisiaj Artur Filipowicz. 

Artur Filipowicz, to twórca Topowej Dychy, jeden z najbardziej rozpoznawalnych głosów polskiej części YouTube. W każdym odcinku Artur pokazuje nam 10 ciekawostek na dany temat. Z Topowej Dychy dowiecie się m.in. 10 szokujących faktów o McDonald’s, 0 10 najgłupszych zgonach, czy 10 faktów o 50 twarzach Greya. Artur odpowiedział na kilka naszych pytań.

Topowa Dycha to program bardzo wciągający. Jak dobierasz tematy do każdego z odcinków?

Codziennie przynajmniej kilkanaście osób prosi mnie o zrobienie odcinka na jakiś wybrany temat. Oczywiście wszystkich się nie zadowoli, ale staram się na to spoglądać tematycznie. Jeżeli duża ilość widzów prosi o odcinki na temat gier, będzie coś o grach. Jeśli wyjątkowo spodobał się odcinek na temat kreskówek – zrobię jeszcze jeden. Tutaj akurat jestem populistą i staram się słuchać ludu.

Czy przygotowanie każdego z odcinków wymaga od Ciebie rzeczy czasami niemożliwych?

W przypadku samego przygotowania materiałów, to opracowałem na tyle dobry system by zawsze mieć je gotowe na czas. Najgorsze są jednak sytuacje, gdy np. gdzieś wyjeżdżam i muszę nagrać kilka odcinków na zapas. Nie chcę mieć żadnej luki, bo mam świadomość ilu widzów czeka na nowy odcinek – niestety nagranie kilku epizodów naraz strasznie zdziera gardło.

Jaki najbardziej hardcorowy odcinek nakręciłeś? Który uważasz za najlepszy?

Najbardziej hardkorowym odcinkiem (i jednym z niewielu z ograniczeniem wiekowym) był chyba ten o kanibalach. Przygotowując materiał nieraz miałem ciarki na plecach. W odcinku temat jest co prawda tylko liźnięty, ale jak ktoś zrobi szerszy research to gwarantuję kilka nieprzespanych nocy. Moimi ulubionymi odcinkami będzie 10 wskazówek jak przetrwać plagę Zombie i ten o Illuminati.To chyba dlatego, że świetnie się przy nich bawiłem. Szczególnie przy tworzeniu sceny, w której jestem porywany w trakcie nagrań odcinka.

Dlaczego tak mało ujawniasz swoją twarz z programie? 

Bo nie ma zbytnio potrzeby jej pokazywania. Animacje same się bronią, w każdym odcinku mają unikalny styl i upiększają temat. W przeciwieństwie do np. Tylko Kino, w którym co jakiś czas recenzuję filmy – tutaj bardziej chodzi o temat, ciekawostki i fakty  – a nie mnie i moją opinię.

Do czego dążysz swoimi filmami? Mają charakter ciekawostek, czy chcesz w nich zawierać przesłanie edukacyjne?

Chciałbym by widzowie wynieśli coś z każdego odcinka. Niech to nawet będzie prosta ciekawostka, którą zabłysną w szkolę, czy opowiedzą komuś przy piwie. Dla mnie ważne jest to, że dziele się z nimi czymś ciekawym. Już kilka razy słyszałem, jak któryś z odcinków zainspirował mojego fana do zapoznania się bliżej z jakimś tematem, czy nawet nagrywania filmów. To fajne uczucie wiedzieć, że jest się czyjąś inspiracją.

Dlaczego wybrałeś Mediakraft?

Przede wszystkim ze względu na doświadczenie. Zanim Mediakraft wkroczył do Polski, przez kilka lat działał na rynku Niemieckim. Na miejscu również zebrał bardzo doświadczoną ekipę – obecnie w Mediakrafcie działa m.in. Olga Kulik, Marco Kubiś czy Grzegorz Barański, a nad wszystkim czuwa Ryan Socash. Poza tym, mimo, że ilość partnerów Mediakraftu stale się powiększa to nawet początkujący youtuber poczuje się tu jak w domu.

Czy da się utrzymać z YouTube?

Jest to wciąż trudne, choć coraz łatwiejsze. Głównym problemem na pewno będzie konieczność dotarcia do naprawdę dużego grona odbiorców. Dawniej kręciłem mniej więcej jeden film rocznie. Ile wyświetleń musiałby mieć bym mógł się z tego utrzymać? Na pewno łatwiej mają ludzie, którzy mogą tworzyć coś regularnie.

Czy zarabiasz na reklamach z Google?

W odcinkach Topowej Dychy reklamy są włączone i dzięki temu odcinki mogą na siebie zarobić. Czasem czytam jakieś komentarze osób, którym niezbyt się to podoba. Produkując jednak tak dużą ilość materiałów, miło dostać jakieś wynagrodzenie za włożoną w to pracę.

Czy jest przepis na viral?

Koty! A tak na serio… myślę, że najważniejsze to szybko reagować. Gdy pojawi się jakiś nowy trend, czy chwytliwy temat,  telewizja będzie potrzebowała miesiąca by go sparodiować, a kino pewnie półrocza. Internet ma to do siebie, że błyskawicznie możemy zareagować swoją własną przeróbką, parodią czy inną wariacją.

Co możesz doradzić markom, które chcą promować się na YouTube?

Najważniejsze to zdać sobie sprawę, że Internet to nie telewizja. Często oficjalne kanały przeróżnych marek wypełniają (co prawda profesjonalne) ale długie i nudne filmy. W Internecie możemy sobie pozwolić na trochę więcej luzu, interakcje z widzami i zabawę formą.

Myślę też, że brakuje w Polsce długotrwałych kampanii reklamowych. Zazwyczaj współpraca z marką kończy się na pojedynczym filmie i każdy idzie w swoją stronę

Z jakimi markami chciałbyś współpracować?

Jestem pasjonatem podróży, więc moją wymarzoną kampanią było by zwiedzanie świata we współpracy z jakimś biurem podróży czy liniami lotniczymi. W jednym odcinku opowiedziałbym 10 faktów na temat Tajlandii, w kolejnym o Nepalu, Chinach, itd. mógłbym tak ciągnąć w nieskończoność ;)

  • > Myślę też, że brakuje w Polsce długotrwałych kampanii reklamowych.
    > Zazwyczaj współpraca z marką kończy się na pojedynczym filmie
    > i każdy idzie w swoją stronę

    Skoro przekonują się, że taka reklama jest kompletną porażką to co innego mieliby zrobić niż się zmyć? Ciekaw jestem ile czasu upłynie zanim wszyscy się o tym przekonają i pęknie kolejny po blogach sztucznie napompowany balonik czyli tym razem youtube jako kanał reklamowy.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.