YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Bumper ads — Reklamy na YouTube, których nie da się pominąć

bumperads

Mogliśmy spodziewać się, że prędzej czy później, pewne granice związane z ilością reklam w serwisie YouTube, będą sukcesywnie przekraczane. We wtorek, na blogu Google pojawiła się informacja o nowym rodzaju filmów reklamowych. Produkcje mają trwać 6 sekund. I, co najważniejsze, użytkownik nie będzie mógł ich pominąć.

Nowy format reklam znajdziemy tylko na urządzeniach mobilnych. To zrozumiałe, że na ekranach smartfonów, znacznie trudniej skutecznie reklamować się za pomocą bannerów. Urządzenia mobilne towarzyszą nam coraz częściej. Jak wynika z badań, już ponad połowa osób w wieku od 18 do 49 lat, sięga po smartfon lub tablet, gdy chce obejrzeć wideo w sieci. Reklamodawcy muszą zwracać uwagę na takie sygnały i dostosowywać swój przekaz do odbiorców. Google tłumaczy, że Bumper ads to odpowiedź na potrzeby rynku.

Sześciosekundowe filmy reklamowe będą sprzedawane za pomocą platformy AdWords. Jak wynika z badań, będą one świetnym dopełnieniem kampanii TrueView. Trailer w postaci Bumper ad okazuje się być świetnym haczykiem na widza, który po obejrzeniu krótkiej wersji filmu, chętniej ogląda długą reklamę, jaka wyświetla się później. Jednymi z pierwszych użytkowników, którzy mieli okazję przetestować nowe narzędzie, byli pracownicy Atlantic Records. Format wykorzystano w kampanii nowej płyty zespołu Rudimental. Bumper ads zapowiadały gości, których zaproszono na album, a dłuższe produkcje TrueView opowiadały całą historię współpracy z danym artystą. Fiona Byers z Atlantic Records zapewniła, że takie połączenie jest znacznie bardziej efektywne, niż dotychczasowe kampanie bazujące tylko na TrueView.

Inną marką, która miała już okazję sprawdzić Bumper ads w swoich własnych produkcjach na YouTube jest Audi. Długa reklama, prezentująca słowa na literę „Q”, które określają nowy model SUV’a (oznaczonego właśnie symbolem „Q”), została pocięta na krótkie fragmenty, które mieszczą się w 5 sekundach. Poniżej możecie zobaczyć efekty tych działań.

Wiele serwisów nie związanych z marketingiem, oburza się na śmiałe poczynania Google. Na dobrą sprawę, niewiele się zmieniło. Do tej pory mogliśmy pominąć reklamę po 5 sekundach. Obecnie, po 6 sekundach, nie będzie już co pomijać. No chyba, że zaraz po Bumper ad, będziemy musieli oglądać TrueView. Wtedy faktycznie, dochodzimy do czegoś w rodzaju bloku reklamowego. Pytanie brzmi, jaki będzie kolejny krok Google. Trzeba pamiętać o usłudze YouTube Red. Być może, za kilka lat, jedyną szansą na serwis bez reklam, będzie wykupienie płatnej subskrypcji. Póki co, nie mamy jednak na co narzekać…

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.