YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Czy twoje filmy na YouTube są wciąż aktualne?

widocznosc

Realizacja filmu i opublikowanie go na YouTube to dopiero początek działań, które mają na celu wypromowanie go w sieci. Wiele razy spotykamy w sieci zapomniane produkcje, które nie do końca spełniły swoje zadanie. Dziś skupimy się na 7 krokach, które mogą jeszcze uratować nasze wideo. Ponieważ optymalizacja to podstawa…

Kiedy wszyscy zainteresowani udostępnili już nasz film na swoich facebookowych tablicach, a wideo zaliczyło już maraton po wszystkich serwisach agregujących takie produkcje, warto zastanowić się co jeszcze możemy zrobić, aby licznik na YouTube nie stanął w miejscu. Jest kilka czynności, które mogą nam pomóc „dopalić” wideo i lepiej zoptymalizować film pod kątem pozycjonowania w Google i na YouTube.

1. Kiedy publikować?

Informacjami o nowych filmach dzielimy się w najróżniejszych mediach społecznościowych, często po kilka razy w ciągu tygodnia, linkując do naszego nowego wideo. Wybierając złe pory publikowania wpisów możemy zaprzepaścić szansę na dobre zasięgi. Warto więc obserwować aktywność czytelników na poszczególnych profilach social media, którymi zarządzamy. W sieci znajdziemy wyniki wielu badań, które sugerują, kiedy internauci są najbardziej aktywni w poszczególnych mediach społecznościowych. Serwis CoSchedule przyjrzał się ostatnio kilku z nich, próbując stworzyć jeden, uniwersalny “pattern”. Moim zdaniem nie można się na niego zdawać w stu procentach, jednak takie informacje na pewno warto wykorzystać podczas szukania właściwej pory dla własnych publikacji. Analizę CoSchedule znajdziecie pod TYM LINKIEM. Warto również zajrzeć na blog Kuby Prószyńskiego, który swojego czasu pisał o najlepszych godzinach publikacji na Facebooku.

2. Skąd przychodzą widzowie?

Zrzut ekranu 2015-09-19 o 16.42.20 copy

Zakładka Analytics w panelu STUDIO TWÓRCÓW na YouTube, to chyba najcenniejsze źródło wiedzy o naszych widzach. Powinniśmy na bieżąco monitorować, z jakich serwisów pochodzi najwięcej przekierowań do naszych produkcji i wykorzystywać te informacje do powiększania zasięgów. Być może warto pomyśleć o zaistnieniu na podobnych stronach lub wejściu w interakcję z czytelnikami portalu, który opublikował nasz film? Czasami nie warto tracić czasu na serwis społecznościowy, który od tygodni nie generuje wyświetleń wideo. W innych przypadkach warto pomyśleć o nowej strategii. Nieocenionym narzędziem może być również zewnętrzny monitoring (np. Brand24). Bardzo cenne są również informacje o tym, kto tak naprawdę jest naszym widzem oraz które produkcje na naszym kanale oglądają się najlepiej. To pozwoli nam lepiej dostosować kolejne materiały.

3. Jak tam twoje tagi?

Odświeżenie tagów to dobry sposób na przekierowanie kilku nowych widzów do twojej produkcji. Serwis ReelSEO wyróżnił 4 rodzaje wideotagów, które mogą pomóc przy optymalizowaniu filmów pod kątem wyszukiwarek:

  • Tagi szczegółowe: Są to pojedyncze wyrazy, które jasno określają temat filmu. YouTube podpowiada nam gotowe frazy, jednak pojedyncze słówka również powinny pojawić się wśród wykorzystanych tagów.
  • Tagi złożone: Tagi składające się z kilku wyrazów. Eksperci podpowiadają, aby skopiować tytuł filmu i zapisać go bez jakichkolwiek spójników lub znaków przestankowych, które narzędzie wyszukujące i tak pomija.
  • Tagi ogólne: Chodzi o słowa takie jak: vlog, poradnik, tutorial itp. Warto tu skorzystać z podpowiedzi od YouTube.
  • Tagi z błędami: Istnieje wiele słów, które internauci często wpisują w wyszukiwarkę z błędami ortograficznymi lub literówkami. Tagowanie naszych filmów w ten sposób, może być sprytnym sposobem na przyciągnięcie widzów.

4. Pora na nowy opis filmu!

YouTube pozwala wykorzystać do 5 tysięcy znaków w opisie filmu. To około 800 słów, które powinniśmy wykorzystać do maksimum. Na początku opisu każdej produkcji powinny znaleźć się słowa kluczowe oraz odnośniki do naszej strony lub bloga. YouTube dopuszcza linki w opisach wideo, dlatego warto z nich korzystać, zwiększając tym samym szansę na przekierowania do naszej strony do innych miejsc w sieci, gdzie jesteśmy aktywni.

5. Co mówi twój tytuł?

Zmiana tytułu to kolejny dobry sposób na odświeżenie produkcji, która od dłuższego czasu znajduje się już na YouTube. Przede wszystkim, muszą przyciągać, angażować i być nadal aktualne. Jeśli zmieniliśmy strategię pozycjonowania naszej marki, być może warto zmienić słowa kluczowe, pojawiające się w tytule filmu. Miniatura i tytuł to dwa najważniejsze elementy naszego wideo, które zadecydują o tym, czy nowy widz kliknie w naszą produkcję. Jak donosi ReelSEO, 55% wyszukań w Google zawiera obecnie treści wideo, dlatego warto to wykorzystać. Nie można jednak przeginać, na siłę upychając słowa kluczowe w tytułach. Te muszą być przede wszystkim przyciągnąć widza.

6. Co słychać u konkurencji?

Nie mówię o perfidnym podkradaniu pomysłów, jednak obserwacja kokurencji z podobnej branży również może pomóc ulepszyć jakość contentu na naszym kanale. Dobrze jest sprawdzić, jakie media społecznościowe wykorzystują inne, podobne marki do promocji swoich filmów. Polecam również comiesięczne raporty Sotrender, gdzie branża po branży możecie przeanalizować, co tak na prawdę najlepiej klika się na kanałach najróżniejszych firm.

7. Znajdź swoją branżę!

Oficjalne kanały komunikacji marki to nie wszystko. Warto zaglądać na fora lub grupy facebookowe, w poszukiwaniu potencjalnych widzów, a w przyszłości być może klientów. Warto także poznać potrzeby naszej grupy docelowej. Przydatne filmy to klucz do sukcesu. Branżowe grupy to znakomite źródło wiedzy o tym czego szukają internauci i jakie filmy mogłyby przyciągnąć ich do naszej marki.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.