YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Director Mix: Nowe narzędzie dla reklamodawców na YouTube

youtube

Nawet jeśli marka decyduje się dystrybuować na YouTube te same reklamy, które znamy z telewizji, ich wyższość polega na tym, że mogą one dotrzeć do określonej grupy odbiorców co w przypadku tradycyjnych mediów ogranicza się jedynie do charakteru danego programu przed którym wyświetlany jest spot. Google opracowało właśnie nowe narzędzie, które pozwoli reklamodawcą przygotowywać różne wersje tych samych reklam, personalizując je pod określonych odbiorców.

Nowe narzędzie nowi nazwę Director Mix i pozwoli lepiej dopasowywać reklamy do widzów. Jak twierdzą eksperci z YouTube, takie działania pozwolą skuteczniej wpływać na potencjalnych odbiorców usług i produktów. Wiele mówi się o tym, że przenoszenie reklam na platformę YouTube 1 do 1 w wersjach znanych z telewizji nie zawsze się sprawdza, duzi reklamodawcy wciąż utrwalają taką praktykę. Wygląda na to, że YouTube postanowił wyjść im na przeciw i stworzyć narzędzie, które zachęci ich do personalizacji filmów reklamowych.

Director Mix ma pozwolić na tworzenie różnych wersji reklam z dostępnych elementów. Film, który pojawi się na YouTube będzie mógł składać się z wybranych fragmentów filmu, różnych offów lektorskich czy kilku wariantów określonych ujęć czy plansz z napisami. Narzędzie ma pozwolić na automatyczne generowanie tysięcy różnych reklam. Brzmi to dość enigmatycznie, dlatego pozwolę sobie wstrzymać się jeszcze z komentarzem, dopóki nie zobaczę na własne oczy jak działa Director Mix. Jest jednak coś jeszcze…

Aby pomóc marketerom odpowiednio targetować nowe reklamy, Google zdecydowało się na udostępnienie większej ilości danych użytkowników YouTube. Dzięki temu, marka będzie mogła jeszcze dokładniej dopasować swoje reklamy do określonych odbiorców. Przykładowo, jeśli ktoś pobrał z Google Play aplikację sprawdzającą warunki na stoku narciarskim a następnie użył Google Maps to namierzenia odpowiedniego ośrodka wypoczynkowego w górach, to właśnie jemu wyświetlona zostanie reklama na YouTube związana ze sprzętem narciarskim. Co więcej, jeśli wierzyć temu o czym pisałem w poprzednim akapicie, reklamodawca będzie mógł dopasować do tej osoby różne filmy, które razem skleją się w kompletny przekaz.

Z drugiej strony, Google oferuje też opcję kontroli ilości wyświetlanych treści, dzięki czemu będziemy mogli uniknąć sytuacji gdy ta sama osoba wciąż musi oglądać te same reklamy. Mamy otrzymać gotowe narzędzia, które podpowiedzą jak powinniśmy korzystać z nowych, personalizowanych reklam aby były najbardziej skuteczne.

Damy wam znać jak tylko będziemy mogli podzielić się z wami pierwszymi wrażeniami z działania Director Mix!

źródło: Business Insider

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.