YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Jak dodać znak wodny do filmu na YouTube? [niestandardowy przycisk subskrypcji]

jak dodać znak wodny

Im widzowie będą mieli więcej okazji do zasubskrybowania naszego kanału, tym większa szansa, że to zrobią. Oprócz czerwonego przycisku i linku w opisie, istnieje jeszcze jeden sposób na dołączenie do grona stałych widzów kanału: znak wodny. W tym krótkim poradniku dowiecie się jak go dodać.

Być może zwróciliście uwagę na niewielkie logotypy, zdjęcia lub hasła w stylu „call to action”, znajdujące się w prawym dolnym rogu filmów na YouTube. Jest to nic innego jak znak wodny, określany również mianem „elementu marki”, którym możemy dodatkowo oznaczyć nasze wideo. Do czego służy? Oprócz walorów estetycznych (znak wodny w pewien sposób przypomina nam logotypy stacji znane z telewizji) jest to również przycisk, pozwalający zasubskrybować kanał. Wystarczy najechać na znak wodny a obok wyświetli się czerwony napis „subskrybuj”. Jest to jedna z tych funkcji, które nie są dostępne domyślnie na kanale. Dodanie znaku wodnego wymaga przejścia do zakładki „studio twórców”, które jest dostępne po zalogowaniu się na konto YouTube. Poniżej szybka instrukcja, opisująca krok po kroku, jak dodać znak wodny do filmu.

Zrzut ekranu 2017-04-13 o 22.32.09

  1. W menu po lewej stronie wybieramy pole Kanał a następnie zakładkę Elementy marki.
  2. Wybieramy pole Dodaj znak wodny.
  3. Dodajemy obraz w formacie GIF lub PNG, którego rozmiary nie przekraczają 1MB. Może to być kwadrat lub prostokąt. Na filmie instruktażowym dostępnym w Pomocy YouTube widać grafikę w rozdzielczości 640×480. Jeśli nie decydujemy się na kwadratowy przycisk, ten format powinien być optymalny.

Po dodaniu znaku wodnego, ikona pojawi się we wszystkich naszych filmach. YouTube radzi (zresztą bardzo słusznie) aby nasz „element marki” miał przezroczyste tło i jednolity kolor. Jest to o tyle ważne, że logo nie będzie wtedy szczególnie odwracało uwagi od filmu. Eksplozja kolorów na małych ekranach nie byłby najlepszym posunięciem…

Na koniec, warto dodać, że analityka YouTube uwzględnia znak wodny w swojej bazie danych. Oznacza to, że z poziomu ANALYTICS i zakładki Adnotacje, możemy sprawdzić, jak często przycisk „subskrybuj” był klikany właśnie poprzez nasze logo umieszczone w prawym, dolnym rogu.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.