YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Facebook automatycznie odtworzy dźwięk na filmach!

social-network-76532_960_720

Facebook wprowadza szereg zmian i usprawnień na swojej platformie. Jedną z nich będzie automatyczne odtwarzanie dźwięku na filmach, które pojawiają się na naszej tablicy. Marketerzy mają się z czego cieszyć. Użytkownicy chyba nie do końca…

Użytkownicy Facebooka już dawno przyzwyczaili się do automatycznie odtwarzanych filmów. Nie było to szczególnie problematyczne ze względu na to, że nie towarzyszył im żaden dźwięk. Dla marketerów było to dodatkowe wyzwanie. Trzeba było myśleć o napisach lub innych sposobach, żeby przykuć uwagę oglądających bez lektora, muzyki czy jakichkolwiek odgłosów. Wygląda jednak na to, że to o czym pisaliśmy w sierpniu, niedługo stanie się faktem: już niedługo na Facebooku pojawią się reklamy wideo z automatycznie włączającym się dźwiękiem!

2_Watch and Scroll

Jakiś czas temu wspominaliśmy o tym, że facebookowe reklamy bez dźwięku to kwestia sporna. Na początku 2016 roku ukazał się raport, który zwracał uwagę na to, że aż 41% filmów bez fonii, które pojawiły się na Facebooku, nie miały tak na prawdę sensu. Bardzo ważnym elementem był w nich dźwięk i kiedy go zabrakło, widzowie nie zwracali na nie uwagi. Z drugiej jednak strony, aż 80% badanych, negatywnie oceniło głośne i niespodziewanie pojawiające się reklamy.

Teraz wiemy już, że reklamowy potencjał Facebooka wziął górę nad komfortowym korzystaniem z platformy przez użytkowników. Dźwięk już niedługo będzie włączał się automatycznie się na filmach, które uruchamiają się na naszych tablicach.

„Ludzie, którzy oglądają coraz wiecej wideo na swoich smartfonach, oczekują dźwięku, jeśli urządzenia nie są akurat wyciszone” – tłumaczą pracownicy Facebooka we wpisie, który pojawił się na blogu marki. „Po przeprowadzeniu szeregu testów i pozytywnym odbiorze ze strony użytkowników, powoli będziemy wprowadzali zmiany dla wszystkich. Dźwięk będzie się pojawiał w momencie „dojazdu” do danego filmu wideo na tablicy a następnie będzie wyciszany jeśli ominiemy daną produkcję”.

To jednak nie koniec nowości. Materiały, które nagraliśmy w pozycji wertykalnej były traktowane po macoszemu i modyfikowane w taki sposób, jakby nagrano je poziomo (z czarnymi pasami po bokach). Popularność Snapchata i coraz częstsze oglądanie wideo z poziomu smartfona skłoniły Facebook do wprowadzenia zmian na tym polu. Jeśli będziemy trzymali nasz telefon lub tablet w pionie, filmy będą automatycznie rozwijane na całej przestrzeni ekranu.

1_Sound On

Ostatnia z nowości to tryb „picture-in-picture” czyli otwieranie filmów wideo w osobnym oknie, które otwiera się na tle Facebooka. Funcja ma działać nawet po zamknięciu aplikacji co oznacza, że będziemy mogli oglądać wideo i w tym samym czasie przeglądać zawartość naszego smartfona.

Źródło: Facebook Blog

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.