YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Facebook testuje reklamy wideo z automatycznie włączającym się dźwiękiem!

Facebook_t-shirt_with_whitehat_debit_card_for_Hackers

Mimo że 80% użytkowników Facebooka negatywnie reaguje na dźwięk w automatycznie odtwarzanych reklamach, właśnie trwają testy nad wprowadzeniem takiej właśnie funkcji w serwisie. Bo kto zabroni monopoliście?

Wczoraj, oficjalnie potwierdzono, że trwają prace testowe nad automatycznym uruchamianiem filmów reklamowych z dźwiękiem. Jako pierwsi, mogli się o tym przekonać Australijczycy.

“Rozpoczęliśmy małe testy News Feedu, w którym ludzie mogą wybrać, czy chcieliby oglądać wideo, które od samego początku oferują dźwięk.” – tłumaczy rzecznik prasowy Facebooka. “Jeśli komuś nie odpowiada takie rozwiązanie, funkcja może zostać wyłączona z poziomu ustawień lub bezpośrednio na odtwarzaczu. To jeden z wielu testów, które przeprowadzamy. Chcemy, żeby doświadczenia naszych użytkowników, z wideo na Facebooku były jeszcze lepsze.”

Tym, co charakteryzowało reklamy „autoplay”, od początku był brak dźwięku, który mógłby przeszkadzać użytkownikom. Marketerzy musieli w kreatywny sposób planować swoje kampanie, żeby zachęcić użytkowników do uruchomienia filmów z dźwiękiem lub tworzyć treści opierające się na belkach z tekstem lub przekazie za pomocą samego tylko obrazu.

Ekipa Facebooka chciała przekonać marketerów, że reklama wideo bez dźwięku, przy odpowiedniej kreatywności twórców, może być równie ciekawa co ta w której pojawia się lektor, dialogi czy muzyka. Na początku tego roku, ukazał się jednak raport, który zwracał uwagę twórców na to, że aż 41% ich reklam, bez dźwięku jest zupełnie pozbawiona sensu. Badania zwracały jednocześnie uwagę na to, że reklamy, które nagle uruchamiają się razem z dźwiękiem, nie są akceptowane przez widzów. Na oficjalnym blogu Facebooka, w lutym pojawił się post, gdzie pisano:

„Nasze badania wskazują na to, że głośne, niespodziewanie pojawiające się reklamy odtwarzane na urządzeniach mobilnych są odbierane w sposób negatywny przez 80% badanych użytkowników. Dotyczy to zarówno złego odbioru samej platformy, jak i reklamującej się marki.”

Trudno powiedzieć, czy testy reklam z dźwiękiem wywołał niepokój związany z popularnością reklam na Snapchacie. Tam, faktycznie towarzyszy im dźwięk. Warto jednak zauważyć, jak bardzo różnią się od siebie obydwa serwisy społecznościowe. Na Snapchacie, kiedy przeglądamy obserwowane filmy, oczekujemy, że pojawi się dźwięk. W przypadku Facebooka nie jest to już tak naturalne i faktycznie może wzbudzać negatywne odczucia. Faktem jest jednak to, że marketerzy od samego początku byli nieco sceptycznie nastawieni do filmów bez dźwięku. Zobaczymy jak sytuacja się rozwinie, kiedy testy dobiegną końca…

źródło: Adage

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.