YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Film w “cover photo” na Facebooku: Jak? Po co? Dlaczego?

Facebook_t-shirt_with_whitehat_debit_card_for_Hackers

Od jakiegoś czasu, Facebook oferuje „cover photo” w formie wideo. Z tego artykułu dowiesz się w jaki sposób sprawić aby ruchomy obraz zastąpił statyczną grafikę, stając się wizytówką twojego fanpage’a.

Kiedy odwiedzający wchodzą na twoją facebookową stronę, grafika „cover photo” to ten element, który najbardziej przyciąga uwagę. Dla osób, które nigdy wcześniej nie znały ciebie, twojej marki, marki klienta lub jakiejkolwiek innej instytucji, którą reprezentujesz, będzie to twoja wizytówka. W ciągu kilku sekund, podjęta zostanie decyzja: zostać czy opuścić fanpage. Z tego względu, krótkie wideo może znacznie zwiększyć twoje szanse na sukces. Film zatrzymuje na dłużej i łatwiej przykuwa uwagę.

Film w cover photo

Wideo, które wybierzemy, uruchamia się automatycznie, zaraz po tym jak odwiedzający wejdzie na nasz fanpage. Na szczęście, nikt nie wpadł jeszcze na to, żeby uruchamiało się ono z dźwiękiem. Wrócilibyśmy wtedy do początków tego wieku, kiedy to melodyjki MIDI podbijały polską blogosferę. Kto wie jednak, jak Facebook rozwinie tę usługę. Tak czy inaczej, użytkownik może oczywiście uruchomić dźwięk na filmie więc warto pomyśleć o oprawie audio dla tych, którzy zdecydują się oglądać materiał w całości. Na pierwszym miejscu należy jednak stawiać sytuacje w których naszą jedyną bronią będzie obraz.

Co przykuwa uwagę?

Pamiętajmy, że nie jesteśmy na YouTube. Nikt nie przyszedł tu na film. To po prostu ruchoma wersja naszej wizytówki. Wideo powinno być przede wszystkim wyraziste na białym tle. Przygotowany film musi wyglądać dobrze w każdym momencie, w którym użytkownik zdecyduje się wcisnąć przycisk „pause”. Warto więc, żeby najważniejszy komunikat był widoczny przez jak największą część materiału.

Jak dodać „cover photo” w formie video?

Zrzut ekranu 2017-09-06 o 20.47.57

Dodawanie ruchomego „cover photo” przebiega tak samo jak w przypadku zwykłych obrazków. Po kliknęciu w przycisk „Zmień zdjęcie w tle” zaznaczamy opcję „Wybierz spośród filmów” albo „Prześlij zdjęcie/film”. Oczywiście w drugim wypadku, uploadujemy po prostu plik wideo a nie zdjęcie. Pierwszy wariant umożliwia ustawienie jako „cover photo” filmu, który dodawaliśmy już wcześniej na Facebook.

Oczywiście nie obyło się bez wytycznych dotyczących rozmiaru. Minimalna rozdzielczość to 820 na 312. Maksymalna wynosi 820 na 462. Długość filmu powinna znaleźć się w przedziale od 20 do 90 sekund choć zdecydowanie rekomendowałbym tą pierwszą opcję.

Kiedy stosować video w „cover photo”?

Najbardziej praktycznym rozwiązaniem będzie moim zdaniem animowana wizytówka. Wydaje mi się, że film o długości 90 sekund ma sens tylko wtedy, jeśli mamy do czynienia z prostą animacją statycznego obrazu (np. plansza z nazwą firmy, danymi kontaktowymi i lekko ruszający się napis lub pojawiający się w różnych miejscach „brand hero”). Pamiętajmy, że to wizytówka a nie film przygodowy. Można też pomyśleć o krótkich 5-10-sekundowych „fajerwerkach”, które później uspokajają się i działają jak zwyły, niemal zupełnie statyczny obraz.

W przypadku kiedy macie to zaprezentowania showreel albo filmy reklamujące swoje produkty, można próbować dłuższych formatów ale wydaje mi się, że „cover photo” nie do tego zostało stworzone. Tu liczy się kilka pierwszych sekund, żeby po prostu się przedstawić…

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.