YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Internet Beta 2015, dlaczego warto się tam pojawić? — rozmowa z Mateuszem Tułeckim [mamy dla was wejściówkę!]

11948069_10207609915235814_2016847162_n

YT360.PL jest patronem medialnym tegorocznej konferencji InternetBeta. Z tej okazji przepytaliśmy Mateusza Tułeckiego o szczegóły związane z imprezą. Przy okazji mamy dla Was OSTATNIĄ wejściówkę na konferencję. Szczegóły znajdziecie na końcu poniższego tekstu. Jest o co walczyć!

O InternetBeta pisaliśmy na początku tego tygodnia. Po więcej szczegółów odsyłam was do oficjalnej strony wydarzenia: internetbeta.pl

Szczycicie się tym, że do Rzeszowa ludzie faktycznie przyjeżdżają na konferencję, a nie załatwiać inne biznesowe sprawy. Co przyciągało uczestników wydarzenia przez ostatnie 7 lat?

Myślę, że głównym powodem dlaczego od 7 lat nie mamy problemów ze sprzedażą biletów i ciekawymi propozycjami wystąpień jest sam klimat imprezy. Dbamy o merytoryczną część konferencji, ale też staramy się, żeby uczestnicy spędzili jak najlepiej czas. Dlatego kładziemy nacisk na networking i bogaty program imprez towarzyszących: są koncerty, gry, rywalizacja, oczywiście również najlepsi DJ’e. Nasi goście mają czas porozmawiać ze sobą o biznesie, jak i na płaszczyźnie prywatnej, nikt nie ucieka po swoim wystąpieniu. Dodatkowo miejsce temu sprzyja, bo już po raz piąty organizujemy Betę w Kielnarowej, na terenie kampusu Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. Obiekt jest rewelacyjnie usytuowany, z dala od cywilizacji, każdy może się tutaj odciąć o codziennych sprawach i skupić się na zdobyciu nowej wiedzy czy kontaktów.

Jak obecnie wyglądają statystyki jeśli chodzi o liczbę prelegentów i gości. I jak ten wynik prezentuje się na przestrzeni lat ubiegłych?

Dotarliśmy chyba już do momentu, że nie jesteśmy w stanie bardziej wypchać programu. Jak co roku – także tym razem – mieliśmy tyle zgłoszeń, że bylibyśmy w stanie zorganizować konferencję, która trwałaby tydzień. Wystąpi ponad 90 prelegentów, czyli pobijamy nasz rekord. Co do gości, wszystkie wejściówki się w sumie sprzedały, w tegorocznej Becie weźmie udział prawie 500 osób. Jest to maksimum, które możemy pomieścić.

Czym, oprócz nowej identyfikacji, chcecie zaskoczyć uczestników konferencji w tym roku?

Tak, nowa identyfikacja, stworzona przez HOPA studio, nowa strona, nowi partnerzy, nowe tematy. Myślę, ze zmiany są ewolucyjne, a nie rewolucyjne. Jeszcze lepszy program, jeszcze lepsi artyści, food trucki, sporo dodatkowych atrakcji i nagród, które dostaną się w ręce szczęśliwców. Jest jeszcze jedna zmiana. W tym roku nie zapraszaliśmy prelegentów z zagranicy. Chcemy, żeby Beta była w zupełności polskim eventem, wszystkie rozmowy się toczą po polsku. Ma być miejscem wymiany wiedzy i integracji środowiska, choć oczywiście możliwości rozwoju projektów na rynkach światowych są mocnym elementem agendy.

Jakie prelekcje szczególnie poleciłbyś osobom, które na co dzień pracują w branży wideo?

Szczerze, to chyba wszystkie. Zależy mi na tym, żeby ludzie wyjeżdżający z Bety mieli szersze horyzonty, otworzyły im się oczy na nowe zjawiska, bo przez szeroką wiedzę, dotyczącą nie tylko bezpośrednio ich biznesu, są bardziej świadomi i są w stanie lepiej działać na rynku. Dlatego też Beta taka jest – jest różnorodna, czasem zaskakująca, ale ma zdecydowanie inspirować. I mam nadzieję, ze takie prezentacje udało mi się wybrać.

11830912_10207609915195813_1753473672_n

Mam wrażenie, że w tym roku treści związanych z tematami wideo jest naprawdę dużo. Zauważyliście większe zapotrzebowanie na prelegentów specjalizujących się w tej dziedzinie?

Ubolewam nad tym, że stosunkowo mało było tematów związanych bezpośrednio z wideo – w tym roku dałem sobie za cel, żeby sytuację zmienić. Bardzo się cieszę, że wpadną poopowiadać chłopaki z Abstra, że będzie Karol Paciorek, który się od wielu lat wybierał i w końcu mu wyszło, że będzie Dominik Szarek, rozwijający obecnie Futbolove. Poza tym będzie też sporo tematów od strony marketingu związanych z wideo, będzie mówiła Basia Sołtysińska, Artur Kurasiński i paru innych. Nie sposób nie zauważyć, że się dzieje wiele niesamowicie interesujących rzeczy, zjawisk. Sam jestem z wykształcenia socjologiem i jestem ciekawy świata zmian. Idealnie, że mam wpływ na to, kto się zaprezentuje na scenie. A ta tematyka była zdecydowanie na mojej liście życzeń, bardzo wysoko.

Czy pracując nad promocją konferencji, sami zdecydowaliście się na wykorzystanie YouTube jako narzędzia swojej promocji? Planujecie relację live lub wideo z poszczególnych wystąpień?

Będzie sporo materiałów po konferencji, jednak raczej nie planujemy relacji live, nie będziemy też nagrywać wszystkich wystąpień, jedynie wybrane. Beta ma specyficzny klimat i żadna transmisja, zapis wykładu, nie odda jej atmosfery. Wolę, żeby po branży chodziły opowieści o Becie, a żeby poczuć klimat trzeba będzie przyjechać. Będą relacje, wywiady, niektóre wystąpienia, żeby choć trochę zobaczyć co się dzieje pod Rzeszowem co roku, we wrześniu, ale to tyle.

Przy okazji konferencji odbywa się konkurs Startup Sito dla ciekawych projektów związanych z internetem i mediami. Kogo zobaczymy na scenie w finale?

W tym roku rywalizacja była niezwykle zacięta. Wybraliśmy ostatecznie 10 projektów, które wystąpią na scenie pierwszego dnia i będą walczyć o głosy jury i publiczności przez cały czas trwania imprezy. Zobaczymy:

CodersLab (http://coderslab.pl/)
Custib.io (zwycięzca ostatniego ‪#‎SWWAW‬)
Devinity (http://devinity.io/)
Early Logic (http://earlylogic.com/)
iWisher (http://iwisher.pl/)
MoveSmart (http://movesmartapp.com/)
Smart Mirrors (http://www.smart-mirrors.pl/)
Steps (http://www.takesteps.co/)
Swiper (http://getswiperapp.com/)
Takka (https://takka.pl/)

Jak oceniasz poziom tegorocznych finalistów oraz zwycięzców poprzednich edycji konkursu?

Poziom tegorocznych finalistów bardzo wysoki, każdy z tych projektów mógłby się pokusić o wygraną w poprzednich latach, choć dawni zwycięzcy w większości radzą sobie bardzo dobrze. Beta i konkurs Startup Sito daje możliwość zaprezentowania swojego projektu szerokiej i zróżnicowanej publiczności, zebrania wartościowego feedbacku i uczestniczenia w specyficznym święcie, którym jest według uczestników InternetBeta.

ub_2015_prez-03

Na koniec będę wdzięczny za kilka słów zachęty dla wideomarketerów, którzy nie mogą zdecydować się, czy jechać na Internet Beta.

Jeżeli chcecie poszerzyć wiedzę, horyzonty, kontakty, chcecie być częścią czegoś unikalnego, zdecydowanie warto przyjechać.

Chcesz zdobyć 1-osobowy bilet na InternetBeta?

Tylko u nas, szybki konkurs LAST MINUTE. Mamy dla was jedną wejściówkę na 3-dniową konferencję w Rzeszowie. Jest o co walczyć, ponieważ wartość biletu to 1090 złotych. Jeśli masz ochotę i czas, aby już w najbliższą środę, pojawić się na InternetBeta 2015, musisz przekonać nas dlaczego właśnie Ty powinieneś wygrać wejściówkę. Na wasze odpowiedzi czekamy pod adresem redakcja@yt360.pl. Możecie też pisać na naszym Facebooku. Zabawę kończymy w niedzielę o godzinie 20:00. Z najbardziej przekonującą osobą skontaktujemy się w poniedziałek.

Foto: Piotr Kordyś

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.