YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Jak budować wizerunek marki na YouTube? [podstawy optymalizacji kanału]

wizerunekmarki

Jeśli prowadząc działania marketingowe marki, decydujemy się na własny kanał w serwisie YouTube, musimy pamiętać, że będzie to dla nas jeszcze jedna wizytówka. Należy więc pamiętać, aby wizerunek firmy odzwierciedlał jej styl i charakter i profesjonalizm.

Dlaczego nasz kanał powinien zostać “obrandowany” w przemyślany sposób? Należy przyjąć, że marka to elementem tożsamości kanału. Spójny wizerunek jest niezwykle ważny. Większość widzów trafi na nasz kanał dzięki wyszukiwarce lub sekcji polecanych filmów. Już na tym etapie, warto zadbać o to, żeby odbiorca otrzymał sygnał dotyczący tego, kto stoi za daną produkcją.

Budowanie marki na YouTube

Niezależnie od tego, czy wprowadzamy na YouTube firmę, produkt czy markę osobistą (np. jako vloger), powinniśmy pamiętać o trzech rzeczach, które dotyczą wszystkich, profesjonalnie prowadzonych kanałów:

Treść

Nasza marka powinna pasować do materiałów, które tworzymy. Castorama zrobiła świetny ruch, rozpoczynając współpracę z twórcami kanału 5 sposobów na…. Myślę, że vlogerzy gamingowi lub szafiarki, nie sprawdziliby się w tej roli najlepiej…

Łatwe odkrywanie

Nasze filmy powinny być łatwe do znalezienia. Niezbędne będzie korzystanie ze spójnych metadanych. Dbaj o odpowiednie tagi, tytuły oraz opis filmu. Warto pamiętać o linkowaniu do filmów w serwisach społecznościowych i na innych stronach.

Spójny wygląd

To jak wyglądają poszczególne elementy naszego kanału, powinno w pewien sposób oddawać charakter naszej marki. Miniatury, grafika kanału, czy nawet scenografia w filmach, powinny tworzyć spójną całość. Już na tym etapie, widz powinien móc odczytać pewne informacje o naszych produkcjach i samej marce. YouTube radzi, aby trzymać się prostych rozwiązań. To znacznie ułatwi trzymanie się jednej konwencji.

Co wpływa na spójny wygląd kanału?

Jest kilka elementów, które powinniśmy dopracować, aby jeszcze lepiej uwypuklić pewne elementy marki na YouTube.

Ikona kanału

Nasz avatar pojawi się zarówno przy naszych komentarzach, jak i w lewej części banera na głównej stronie naszego kanału. Warto poświęcić trochę czasu aby wybrać obrazek dobrej jakości, który przykuje uwagę odbiorców, będąc jednocześnie kojarzonym z naszą marką.

Grafika kanału

Zrzut ekranu 2016-04-18 o 17.57.11

Baner, który wyświetla się na stronie głównej twojego kanału to najlepsze miejsce, żeby podzielić się z widzem ważnymi informacjami o twojej marce i filmach publikowanych w serwisie. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym poradniku: Optymalizacja: Wymiary grafiki kanału na YouTube oraz darmowy projekt

Opis kanału

Może mieć do tysiąca znaków i zawierać linki. Opis pojawia się na wizytówce, która wyświetla się po najechaniu myszką na ikonę kanału. Można go również znaleźć w karcie Informacje. To najlepsze miejsce, żeby dać widzą znać, czego mogą spodziewać się na danym kanale.

Niestandardowe miniatury

To właśnie dzięki nim, nasz kanał nabiera spójnego charakteru. Dobrze jest zaprojektować jeden szablon miniatur i modyfikować go według potrzeb. Więcej na ten temat znajdziecie w naszym poradniku: Optymalizacja kanału na YouTube: Dobra miniatura filmu to połowa sukcesu!

Karty

Kary to klikalne „nakładki”, które pojawiają się na naszych filmach. Mogą prowadzić do innych produkcji lub przenosić na powiązane strony internetowe. W przeciwieństwie do adnotacji, są wyświetlane zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych. Więcej informacji o kartach znajdziesz tutaj: Karty na YouTube: Jak działa nowa alternatywa dla adnotacji?

Znak wodny

Po wybraniu odpowiedniego obrazu, będzie on wyświetlany w prawym dolnym rogu każdego z naszych filmów. Może to być logo naszej marki lub „call to action” zachęcające do subksrybowania kanału. Wszystko zależy od tego, co lepiej sprawdzi się na naszym kanale.

Playlisty

Jeśli na naszym kanale pojawia się dużo produkcji, najlepszym sposobem na ich uporządkowanie jest stworzenie dedykowanych list odtwarzania. Playlisty można dodać do strony głównej naszego kanału aby ułatwić widzom odnalezienie najciekawszych treści.

Zwiastun kanału

Wizytówka wideo to świetny sposób na przybliżenie nowym widzom, czego dotyczy nasz kanał. Zwiastun to często pierwsza rzecz jaką oglądają nasi goście. Warto wykorzystać ten potencjał tworząc film, który zachęci do subskrybowania naszych treści.

Dobra optymalizacja to podstawa!

Jak sami widzicie, warto poświęcić trochę czasu na odpowiednie dostosowanie poszczególnych elementów naszego kanału. Wbrew pozorom jest tego sporo, ale dobra optymalizacja naprawdę może się opłacić. Pracując nad spójnością naszego kanału warto zadać sobie pytanie, jakie elementy marki możemy wykorzystać na YouTube. Warto spisać najważniejsze elementy przekazu, jakie niesie za sobą nasza marka. W oparciu o notatki, dobrze jest stworzyć ikonę, grafikę oraz miniatury, które wpisują się w nasz wizerunek. Identyfikacja graficzna powinna być spójna z tym, czego trzymamy się w innych serwisach społecznościowych.

Na koniec najważniejsze! Nie bójcie się eksperymentować. Sprawdzajcie jakie rozwiązania są dla was najlepsze. Po wprowadzeniu zmian, bacznie śledźcie oglądalność i inne statystyki. Nie ma jednej recepty na udany kanał. Konsekwencja, cierpliwość i testowanie nowych rozwiązań, na pewno się opłacą!

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.