YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Już niedługo w Instagram Stories pojawią się reklamy!

Zrzut ekranu 2017-01-16 o 15.06.28

Po tym jak Snapchat podbił świat mediów społeczościowych, nie musieliśmy długo czekać na wprowadzenie podobnych funkcjonalności na Instagramie czy Facebooku. Pierwszy z wymienionych serwisów zdecydował się właśnie na wprowadzenie reklam do swojej usługie Stories, która pozwala publikować treści dostępne tylko przez 24 godziny.

W przeszłości, Facebook robił zakusy mające na celu wykupienie Snapchata. A ponieważ nic z tego nie wyszło, po prostu skopiowano jego funkcjonalność. I to zarówno na samym Facebooku, jak i należącym do nich Instagramie. Serwis oferujący do tej pory możliwość publikowania kwadratowych zdjeć i filmów zyskał nowe życie. Okazało się, że funkcja Stories to strzał w dziesiątkę. Niedawno ogłoszono, że z możliwości publikowania treści dostępnych przez 24 godziny, na Instagramie korzysta już 150 milionów osób. Dokładnie tylu użytkowników miał w zeszłym roku Snapchat, który istnieje przeszło 6 lat.

Instagram kosztował Facebook dokładnie miliard dolarów. Nikogo nie dziwi więc próba monetyzacji serwisu. Do tej pory reklamy pojawiały się pomiędzy publikowanymi zdjęciami i filmami. Teraz przyszła pora na umieszczenie ich w dziale Stories, które wyświetlane są w górnej części ekranu głównego.

Reklamy mają pojawiać się podczas oglądania „historii” na poszczegónych profilach, pomiędzy publikowanymi zdjęciami i filmami. Użytkownik będzie mógł pominąć sponsorowane materiały przechodząc do kolejnych treści. Póki co, reklamy nie będą też klikalne co oznacza, że na razie ominie nas przypadkowe opuszczanie Instagrama i przenoszenie się do przeglądarki na stronę reklamodawcy. Zdjęcia pojawią się na 5 sekund, natomiast filmy na 10. Można będzie polubić, udostępnić lub skomentować sponsorowane treści. Koszt reklam ma być przeliczany co 1000 odsłon. Długość oglądania reklamy nie będzie miała wpływu na „naliczenia”.

Na ten moment, możliwość testowania nowych reklam otrzymało 30 reklamodawców, wśród których znaleźli się m.in. General Motors, Nike, Netflix, Capital One, McDonald’s oraz Airbnb. Za jakiś czas każdy aktywny reklamodawca będzie mógł wykupić przestrzeń reklamową w nowym formacie.

Reklamy Stories mogą okazać się kolejnym „złotym strzałem”. Jak wynika z badań, profile firmowe śledzi aż 70% użytkowników Instagrama. Ponad 30% najczęściej oglądanych „historii” pochodzi właśnie z kont marek. Dopisek „sponsorowane” nie powinien więc wprowadzić dodatkowego zamieszania o ile marki nadal będą wykorzystywać potencjał społeczności Instagrama w kreatywny i nieinwazyjny sposób.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.