YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Kanały telewizyjne świetnie odnajdują się na YouTube! [Raport Muse]

Zrzut ekranu 2016-08-17 o 12.49.52

Właśnie ukazał się najnowszy Video Marketing Raport od Muse. Analitycy przyjrzeli się również takim tematom jak: słodycze, samochody, stacje radiowe i świetnie radzące sobie kanały TV.  Jako że mamy okres wakacyjny, pojawiły się w nim również biura podróży. 

Jeśli jesteście ciekawi jak marki z wymienionych kategorii radzą sobie na YouTube, zachęcamy do zapoznania się z lipcowym raportem!

Słodycze

Zrzut ekranu 2016-08-17 o 13.12.52

Reklamy słodyczy w telewizji i innych mediach społecznościowych to coś, z czym spotykamy się niemal każdego dnia. YouTube to oczywiście dobre miejsce, żeby tworzyć dedykowany content wideo związany z markami produkującymi słodycze. Tym bardziej, że jajka z niespodzianką to wciąż jeden z youtubowych hitów…

Zrzut ekranu 2016-08-17 o 13.13.15

To było do przewidzenia. Niekwestionowanym rekordzistom jest kanał Kinder Niespodzianka. 3,5 miliona wyświetleń w lipcu to trzy razy większa oglądalność niż w przypadku Lion Polska, który zajął 2 miejsce. Podium zamyka Kit Kat Polska z wynikiem niemal 281 tysięcy wyświetleń. W klasyfikacji ogólnej, pierwsze dwa miejsca wyglądają tak samo. Trzecią pozycję zajmuje jednak E. Wedel. Kinder prowadzi również w rankingu najchętniej subskrybowanych kanałów słodyczowych w Polsce. Na pierwszym miejscu mamy Kinder Niespodziankę, natomiast na drugim KINDER POLSKA. Równie dobrze, marka radzi sobie w kwestii interakcji.

Samochody

Zrzut ekranu 2016-08-17 o 13.22.49

Ogromnym atutem branży motoryzacyjnej są ogromne zasoby finansowe, pozwalające realizować kosztowne działana na YouTube. Walka o widzów jest naprawdę zacięta. Rzadko zdarza się tak, żeby podium z danego miesiąca zupełnie nie pokrywało się z wynikami ogólnymi. Tutaj mamy do czynienia właśnie z taką sytuacją.

Zrzut ekranu 2016-08-17 o 13.23.00

W lipcu, największą liczbę wyświetleń zaliczył kanał VolvoCarPoland. O ponad 200 tysięcy wyprzedził VolkswagenPolska. Na trzecim miejscu znalazło się RenaultPL z prawie 342 tysiącami wyświetleń. W rankingu ogólnym prowadzi jednak Mitsubishi Polska, które swoim jedynym filmem, w niewiadomych okolicznościach zebrało ponad 42 miliony wyświetleń. Drugie miejsce to Skoda Polska a trzecie MercedesBenzPL. Jeśli chodzi o subksrypcje w czołówce znajdują się Skoda, Mazda i Audi. Patrząc jednak tylko na wyniki z lipca, najlepiej radziły sobie kanały: VolvoCarPoland, Audi Polska i ScaniaPolska. Co ciekawe, najwięcej interakcji znalazło się na kanale Mitsubishi Polska: zarówno w lipcu jak i w ogólnej klasyfikacji.

Stacje radiowe

Rozgłośnie radiowe coraz lepiej radzą sobie w serwisach społecznościowych. WIele z nich z powodzeniem prowadzi własne strony internetowe, które wciąż zyskują na popularności. Nie zabrakło też treści publikowanych na YouTube.

Zrzut ekranu 2016-08-17 o 13.28.55

RADIO RMF to kanał, który w badanym miesiącu osiągnął największą liczbę wyświetleń. O prawie 200 tysięcy wyświetleń wyprzedził znajdujący się na drugiej pozycji kanał… Radio Maryja. Na trzecim miejscu znajduje się Radio 5. W klasyfikacji generalniej również dominuje RADIO RMF. Drugie i trzecie miejsce należą odpowiednio do Polskiego Radia i ESKI ROCK.

Zrzut ekranu 2016-08-17 o 13.28.55

Całkiem nieźle wygląda tu przyrost subskrypcji. Tylko w lipcu, RADIO RMF zdobyło ponad 1000 nowych widzów. Rozgłośnia jest również liderem w klasyfikacji ogólnej, z wynikiem na poziomie niemal 68 tysięcy subskrybentów. Widać również, że rozgłośnie radiowe na YouTube angażują widzów. Tylko w lipcu na kanale RADIO RMF pojawiło się prawie 5 tysięcy interakcji. To dwa razy więcej niż w przypadku ESKI ROCK, która zajmuje 2 miejsce.

Biura podróży

Wakacje to gorący okres dla biur podróży. Treści podróżnicze to dobra reklama i świetne źródło wiedzy związanej z turystyką. Nie dziwią więc całkiem niezłe wyniki, które marki związane z tą branżą osiągają na YouTube.

Zrzut ekranu 2016-08-17 o 13.35.13

Rekordzistą lipca był Mixtravel. W ciągu jednego miesiąca na kanale pojawiły się aż 42 nowe filmy. Kolejne pozycje to Traveliada.pl oraz Net Holiday. Niekwestionowanym liderem klasyfikacji generalnej jest jednak biuro podróży Rainbow.

Zrzut ekranu 2016-08-17 o 13.35.07

W kwestii subskrypcji wyniki nie są już tak dobre. W lipcu najwięcej nowych widzów zebrały Obozy Młodzieżowe. W klasyfikacji generalnej prowadzi biuro podróży Traveliada. Co ciekawe, na wspomnianym kanale od dwóch lat nie pojawiły się żadne nowe treści wideo. Jeśli chodzi o interakcje, wyniki są wyjątkowo skromne. Rekordzista lipca czyli Mixtravel zdobył zaledwie 93 interakcje w ciągu 31 dni.

Kanały TV

Kanały telewizyjne na YouTube pokazują, że telewizja rozwija się w stronę internetu. Milionowe wyniki pokazują, że widzowie chętnie sięgają po ulubione programy również z poziomu komputera lub urządzeń mobilnych.

Zrzut ekranu 2016-08-17 o 13.41.49

Rekordzistom jest kanał tvnpl. Tylko w lipcu, wyświetlenia dobiły do 19 milionów. Kolejne miejsca to itvp oraz Disney Junior Polska. Patrząc jednak na klasyfikację generalną dominuje TVP. Drugie i trzecie miejsce to Disney z kanałami Disney Junior Polska i Disney Channel Polska.

Zrzut ekranu 2016-08-17 o 13.41.57

Kanały telewizyjne na YouTube świetnie radzą sobie również jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych subskrybentów. Kanał TVN tylko w lipcu zdobyło prawie 25 tysięcy nowych widzów. Ten kanał ma również największą liczbę subskrybentów w klasyfikacji ogólnej.

Pełną wersję Video Marketing Raport znajdziecie tutaj!

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.