YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Kariera muzyczna na YouTube: 5 żelaznych punktów

Zrzut ekranu 2015-07-01 o 13.16.25

Nie raz pisaliśmy już o tym, że nie tylko usługi streamingowe, takie jak Deezer czy Spotify, przyczyniły się do małej rewolucji w świecie dystrybuowania muzyki na świecie. YouTube również miał w tym swój udział, co na pewno potwierdzają zestawienia najpopularniejszych filmów w serwisie. Ich lwia część do teledyski…

Dzisiejszy tekst, będzie poświęcony optymalizacji filmów związanych z branżą muzyczną. Zarówno w Polsce, jak i za granicą, artyści coraz częściej traktują YouYube jako kolejną szansę na zaistnienie. Wielu wokalistów i wokalistek, debiutujących w programach typu talent-show, ma na swoim koncie tysiące wyświetleń i przesłuchań utworów, opublikowanych w internecie a telewizja to po prostu dobry pomysł na zdobycie kolejnych fanów. Marketing muzyczny rządzi się swoimi prawami jednak wiele “patentów” stosowanych przez marki, z powodzeniem można wykorzystać również na tym polu. Tu, 6 porad, które na pewno pomogą odpowiednio zoptymalizować muzyczne kanały na YouTube.

Tytuł coveru

Nie od dziś wiadomo, że dobry cover znajdzie swoich fanów znacznie szybciej niż zupełnie nowa autorska piosenka. Publikując swoją wersję piosenki, warto zwrócić uwagę na odpowiedni tytuł. Jeśli już na początku nazwy klipu pojawi się oryginalny wykonawca i nazwa piosenki, szansę na lepsze wypozycjonowanie na pierwszych stronach wyszukiwarki YouTube, z pewnością wzrosną. Warto również powtórzyć te informacje, w pierwszej linijce opisu.

Odpowiednie tagi

Na pewno warto poświęcić trochę czasu na dodanie do filmu, odpowiednich tagów. Warto zwrócić uwagę na odmianę kluczowych słów lub powiązanych artystów. Jeśli w produkcjach danego wokalisty lub wokalistki pojawiają się goście, ich również należy uwzględnić. Dodatkowe tagi, na pewno pomogą w lepszym pozycjonowaniu niż te, które YouTube sugeruje nam z automatu.

Współpraca

Kolaboracje, które znamy ze świata niemuzykujących youtuberów, z powodzeniem sprawdzą się również w przypadku branży muzycznej. Zapraszanie gości do swoich filmików pomoże przyciągnąć słuchaczy, którzy być może, jeszcze nie znają waszej twórczości. W naszym kraju, skuteczność podobnych działań, najlepiej widać na polskiej scenie rapu. Co ciekawe, znacznie mniej podobnych współpracy pojawia się wśród śpiewających youtuberów, wykorzystujących YouTube jako główne narzędzie promocji.

Jeden kanał

Wielu artystów, którym udaje się podpisać kontrakt z wytwórnią, zakłada nowy kanał na YouTube lub VEVO, albo przenosi swoją twórczość na profile społecznościowe swojego wydawcy. Jeśli wokół konta prowadzonego przez lata, udało wam się zebrać stałych słuchaczy i widzów, warto rozważyć pozostanie przy swoich subskrybentach. Rozdrabnianie się na nowe miejsca w sieci, nie zawsze może przynieść korzyści. Widzowie i słuchacze dobrze znają wasz pierwszy kanał. Nie mamy pewności, czy przenosząc się do VEVO, subskrybenci pójdą za nami. Szczególnie jeśli nie jesteśmy jeszcze gwiazdą. Nawet jeśli zdecydujecie się na kolejny profil na YouTube, pogrzebywanie starego, z pewnością nie jest dobrym pomysłem.

Zrzut ekranu 2015-07-01 o 13.09.36

Nie tylko talent…

Wielu artystów może się teraz oburzyć, ale taka jest niestety smutna prawda. Na YouTube będzie was tysiące. Talent to niestety nie wszystko. Film musi się wyróżniać, żeby przyciągnąć uwagę widza. Filmik zrealizowany bez dobrej jakości dźwięku, może spalić nawet najbardziej utalentowanego wokalistę lub wokalistkę. Warto również popracować nad oprawą wizualną naszej produkcji. Scenografia w jakiej nagrywamy nasze piosenki, montaż z kilku kamer czy nieszablonowy strój. To wszystko może zadecydować o tym, że widz zostanie z nami dłużej.

Tu odsyłam was również do tekstu 6 WAYS TO PROMOTE YOUR MUSIC VIDEO ON YOUTUBE, gdzie powyższe porady przeanalizowano na konkretnych przykładach.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.