YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Karty na YouTube – wszystko co powinieneś o nich wiedzieć!

karty

Kiedyś na YouTube rządziły tylko adnotacje i to dzięki nim, widzowie jeszcze w trakcie oglądania filmów mogli przenieść się do innych produkcji. Później, dołączyły do nich karty. W przeciwieństwie do adnotacji, te działają również na urządzeniach mobilnych. Oto w jaki sposób możecie je wykorzystać!

Karta to powiadomienie, które wyświetli się na ekranie po kliknięciu w niewielką ikonę, umieszczoną w prawym rogu naszego wideo. Wykorzystując to narzędzie w odpowiedni sposób, możemy pomóc w promowaniu naszych materiałów czy samej marki. W przeciwieństwie do adnotacji, karty nie zasłaniają widoku, dzięki czemu widz sam decyduje czy chce kliknąć i sprawdzić dany materiał. Karty, oprócz przenoszenia widzów do innych filmów, mogą linkować do e-sklepów, zbiórek funduszy, ankiet czy playlist. Po kliknięciu w krótką zajawkę wyświetlającą się w rogu, na ekranie pojawi się cała karta.

zrzut-ekranu-2016-09-28-o-12-13-27

Karty powinny nawiązywać do treści filmów. Dobrze jest pomyśleć o „call to action”. Dzięki temu, widz będzie wiedział, że na karcie jest coś, co może go zainteresować. Aby uniknąć nadużyć i zalewania widzów niezwiązanymi z tematem odnośnikami, YouTube wprowadził limit 5 kart na jeden film.

Karty i wezwania do działania pojawiające się na filmach mogą posłużyć za linki do innych treści lub zachęcić widzów do wzięcia udziału w ankiecie albo kupienia określonych produktów. Odnośniki mogą również prowadzić do naszych starszych produkcji, dzięki czemu odświeżymy content, który nie jest już oglądany zbyt często. Karty to również bardzo dobry sposób promowania innych kanałów, jeśli współpracujemy z innymi twórcami.

YouTube pomyślał również o analityce. Aby sprawdzić czy w prawidłowy sposób wykorzystujemy karty i czy działają one skutecznie, warto raz na jakiś czas zajrzeć do raportu kart w YouTube Analytics.

zrzut-ekranu-2016-09-28-o-12-08-57

Karty: gdzie i kiedy?

Umieszczanie kart w przypadkowych miejscach może skończyć się tym, że widzowie opuszczą twój film jeszcze przed jego końcem. Najlepszym miejscem na odnośniki do innych produkcji jest końcowa część filmu. To właśnie wtedy, widzowie szukają już nowych materiałów, które mogliby obejrzeć. YouTube radzi aby animacja karty pojawiała się w końcowych 20% materiału. Zwiększa to szansę na obejrzenie produkcji do końca, zanim widz zdecyduje się zmienić oglądane wideo.

Jeśli wykorzystujcie kartę do e-sklepu, dobrze jest wyświetlić ją dokładnie w tym momencie, w którym na ekranie pojawia się dany produkt.

Pamiętaj, że widz wcale nie musi wiedzieć, że istnieje coś takiego jak karty. Warto mu o nich przypominać i zachęcać do klikania. „Call to action” czyli wezwanie do działania to najlepsza metoda zwracania uwagi widzów na karty. Wyjaśniaj widzą, że przycisk z literką i, który umieszczony jest w rogu, to tak na prawdę narzędzie pozwalające odkryć nowe treści, powiązane z oglądaną przez nich produkcją. Pomocne mogą być również elementy graficzne, takie jak np. stzałki skierowane w stronę karty. Pamiętaj jednak o umiarze. Nadmiar informacji może zniechęcić do klikania w karty.

Jakie treści?

To chyba jasne, że widz kliknie tylko w takie karty, które łączą się z jego zainteresowaniami i oczekiwaniami. Każdy twórca najlepiej zna swoich widzów, jednak YouTube poleca kilka rodzajów treści, które powinny być dobrym rozwiązaniem na początek. O to co zdaje egzamin w przypadku kart:

  • polecanie istotnych filmów z naszego kanału
  • polecanie filmów powiązanych z oglądaną produkcją
  • polecanie innych filmów na YouTube, które są dla nas interesujące i mogą spodobać się naszym widzom
  • pokazywanie z kim współpracowaliśmy przy danej produkcji
  • przekierowanie widzów na stronę powiązaną z kanałem
  • zadawanie pytań za pomocą kart ankiety

Niezależnie od tego na które karty się zdecydujecie, pamiętajcie o analityce! Regularne sprawdzanie jakie treści, umieszczone w jakich częściach filmu, klikają się najlepiej to klucz do sukcesu.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.