YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Koniec z długimi reklamami na YouTube, których nie da się pominąć!

youtube-1158693_1920

Trwające 30 sekund reklamy, których nie można przewinąć są z jednej strony zmorą oglądających a z drugiej szansą reklamodawców na przeniesienie mechanizmów reklamy telewizyjnej na YouTube. Okazuje się jednak, że zdanie tych pierwszych liczy się dla Google znacznie bardziej…

Internet obiegła dziś informacja o tym, że już niedługo, YouTube skończy z najbardziej uciążliwym formatem reklamowym, który wciąż pojawia się na oglądanych filmach. Jak czytamy w oficjalnym oświadczeniu Google, reklamy te mają zniknąć już w 2018 roku. Firma chce skupić się na formatach, które lepiej sprawdzają się zarówno wśród odbiorców, jak i reklamodawców. Może okazać się, że zmiany zmienią parametry dotychczasowych reklam. Możliwe, że w 2018 roku nie przewiniemy sponsorowanych filmów o długości 20 sekund.

„Od 2018 roku rezygnujemy ze wsparcia dla 30-sekundowych reklam, których nie da się pominąć. Chcemy skupić się na formatach, które spełnią oczekiwania zarówno użytkowników jak i reklamowdawców.” – powiedział w rozmowie z Business Insider rzecznik prasowy Google.

W kwietniu ubiegłego roku YouTube zaprezentował 6-sekundowe „bumper ads” o których pisaliśmy już na łamach YT360. Nie można ich pominąć zarówno na komputerze jak i na urządzeniach mobilnych. Mimo że użytkownicy YouTube nie lubią reklam, których nie da się wyłączyć, miał to być pewnego rodzaju kompromis. Film, który trwa 6 sekund i nie można go pominąć, na pewno nie będzie tak irytujący jak półminutowa produkcja. Google cały czas promuje format „bumper ads” i chce jeszcze bardziej spopularyzować taką formę reklamy.

Jak można przeczytać w serwisie Campaign, który dotarł do informacji o rezygnacji z 30-sekundowych reklam, zmiany mają być odpowiedzią na poszerzającą się ofertą reklam wideo na Facebooku. „Branża musi usprawniać „user experience” reklamy online. Pod tym względem to bardzo dobra decyzja ze strony YouTube. Jest ona poparta reakcjami konsumentów i ogłoszona z odpowiednim wyprzedzeniem aby agencje i reklamodawcy mogli przygotować się na zmiany” – komentuje Phil Smith, dyrektor generalny organizacji ISBA.a

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.