YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Kuchnia Lidla bohaterem październikowego raportu od Muse

zrzut-ekranu-2016-11-21-o-17-37-12

Właśnie ukazał się kolejny Video Marketing Raport. W październiku przeanalizowano branże, które pojawiały się już wcześniej w analizach Muse. Nowością są artykuły szkolne i biurowe. Oprócz tego, badanie objęło branże RTV i AGD, ubezpieczenia, samochody oraz markety spożywcze.

Celem badania jest podsumowanie obecności i działań polskich firm na YouTube. Tak prezentuje się październikowe zestawienie:

Samochody

Mimo że co miesiąc, w branży samochodowej uzyskuje się milionowe wyświetlenia, za tymi wynikami nie idą niestety pozostałe statystyki. Przyrosty subskrypcji i interakcji nie są zbyt wysokie. Świadczy to o tym, że prezentowane treści nie do końca pasują do specyfiki działań na YouTube.

zrzut-ekranu-2016-11-21-o-18-32-02

Październikowym liderem w kategorii wyświetlenia była SKODA Polska. Kolejne marki to Mercedes oraz Hyundai. Gdyby jednak wziąć pod uwagę wyniki całościowe, liderem wciąż pozostaje Mitsubishi.

Mimo że SKODA przebiła w październiku próg miliona wyświetleń, na kanale przybyło zaledwie 722 nowych widzów, którzy zdecydowali się kliknąć „subskrybuj”.

Ubezpieczenia

W branży ubezpieczeniowej na YouTube, wciąż dominuje płatna reklama. Potwierdzają to październikowe wyniki: dużo wyświetleń idzie w parze z małym przyrostem subskrypcji i interakcji.

zrzut-ekranu-2016-11-21-o-18-35-46

W ubiegłym miesiącu, najwięcej wyświetleń uzyskał Link4. Był to wynik na poziomie 450 tysięcy. To trzy razy więcej niż zajmujące drugie miejse AXA DIRECT. Trzecie miejsce zajęła GrupaPZU z ponad 125 tysiącami wyświetleń. Co ciekawe, w trójce najchętniej subskrybowanych kanałów października, nie znalazł się żaden z tych, które najlepiej radziły sobie z oglądalnością. Słabo prezentują się również październikowe statystyki dotyczące interakcji. Pierwsze miejsce to zaledwie 119 komentarzy i polubień na kanale GrupaErgoHestia.

Artykuły szkolne i biurowe

Uczniowie i studenci to chyba najliczniejsza grupa widzów na YouTube. A ponieważ to właśnie oni potrzebują artykułów szkolnych, wydawać by się mogło, że ta właśnie branża, powinna świetnie radzić sobie z rozwojem kanałów. Okazuje się jednak, że markom brakuje pomysłów i odpowiednich treści aby skutecznie realizować działania w popularnym serwisie społecznościowym.

zrzut-ekranu-2016-11-21-o-18-40-21

Rekordzista października to Pentel Poland. Co ciekawe, na kanale od 4 miesięcy nie pojawił się żaden film. Mimo to, w ubiegłym miesiącu, zanotowano wyświetlenia na poziomie przeszło 14 tysięcy. W ogólnym ujęciu, rekordzistą jest Pilot Pen Polska, który powoli zbliża się do 2 milionów wyświetleń.

Niestety, podobnie jak w przypadku ubezpieczeń, kanały marek związanych z artykułami szkolnymi i biurowymi nastawione są głównie na agregowanie treści pod reklamy InStream. Widać to po bardzo niewielkiej ilości subskrypcji oraz interakcji.

RTV AGD

RTV AGD to branża wprost stworzona do promowania produktów na YouTube, gdzie ludzie mogą dokładnie przyjrzeć się przedmiotom, przed podjęciem jakichkolwiek decyzji zakupowych. Mamy tu do czynienia z bardzo dobrymi wskaźnikami, które wśród najlepszych, potrafią wynieść po kilka milionów w ciągu miesiąca. W październiku rekordzistą był Samsung Polska, który dobił do prawie 3 milionów. Kolejne miejsca to Electrolux oraz MoreleTV. W przypadku RTV AGD, całkiem nieźle prezentuje się również przyrost subksrypcji. W przypadku kanału MoreleTV udało się pozyskać przeszło 4,5 tysiąca nowych widzów, którzy kliknęli „subskrybuj”.

zrzut-ekranu-2016-11-21-o-18-40-57

Równie dobrze wyglądały interakcje na kanale MoreleTV. W badanym miesiącu udało się pozyskać ponad 40 tysięcy polubień i komentarzy.

Markety Spożywcze

Markety spożywcze coraz częściej decydują się na sprzedaż produktów online. Być może właśnie dlatego, rozwijają się również ich kanały na YouTube. Najszybciej rozwijającym się kanałem jest jednak KuchniaLidla.pl. W Październiku zaangażowano do współpracy youtubera a także zaprosiła nowych prowadzących. Te działania zaowocowało kolejnymi, świetnymi wynikami.

Tylko w październiku, marka uzyskała ponad 2,5 miliona odsłon na YouTube. Kolejne miejsca należą do Biedronki oraz MAKRO Cash&Carry. Patrząc na wyniki całościowe (od początku istnienia kanałów) wygrywa TescoPolska.

zrzut-ekranu-2016-11-21-o-18-41-40

Zaangażowanie nowych twórców w projekt Kuchnia Lidla wpłynęło na bardzo szybki rozwój kanału. Tylko w październiku pozyskano prawie 25 tysięcy nowych subskrybentów. Pozostałe kanały nie przekroczyły 1000. Rekordowe wyniki pojawiły się również w interakcjach.

Cały raport do pobrania tutaj:

http://raport.yourmuse.io/

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.