YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

LifeTube rośnie w siłę! [wyniki finansowe 2017 i plany na 2018]

large_LifeTube_infografika___kopia

Tak się składa, że rodzimy LifeTube to największa jednonarodowa sieć YouTube w Europie. Zamykając rok 2017 z bardzo dobrymi wynikami firma pochwaliła się swoimi osiągnięciami z ostatnich 12 miesięcy.

LifeTube zaprezentował m.in. wyniki finansowe spółki, a także trendy rynkowe na 2018 rok. Podczas spotkania z mediami odbył się również panel dyskusyjny z twórcami, którzy zaczęli od publikowania filmów na YouTube, a aktualnie prowadzą dobrze prosperujące biznesy. Na pytania odpowiadali: iluzjonista Y (Magic of Y), Radosław Kotarski (Polimaty), Adam Drzewicki (MaturaToBzdura) oraz Waldemar Florkowski (Moto Doradca).

Zrzut ekranu 2017-12-22 o 12.46.39

LifeTube zrealizował w tym roku 939 kampanii dla 321 klientów. Na tym polu zanotowano wzrost o ponad 21% w stosunku do roku ubiegłego. Z analiz wynika, że jeden klient przeprowadzał średnio niemal 3 kampanie z udziałem twórców zrzeszonych pod szyldem LifeTube. Przychody firmy wzrosły o 41%. Wiążą się z tym większe wypłaty dla twórców. W ubiegłym roku LifeTube wypłacił youtuberom ponad 15 milionów złotych.

Cały czas rozwijana jest również baza twórców, którzy współpracują z siecią partnerską. W 2017 roku LifeTube pozyskał 140 nowych twórców. Na ten moment, MCN może pochwalić się współpracą z 427 kanałami. Wygenerowały one 510 milionów wyświetleń i ponad 54 miliony subksrypcji.

Bardzo cieszy nas fakt, że liczba klientów LifeTube stale rośnie i co ważne, współpracujące z nami marki do nas wracają. Oznacza to, że nie tylko są zadowolone ze wspólnych działań, ale dostrzegają również, że warto korzystać z siły influencer marketingu, aby osiągać konkretne i mierzalne rezultaty. Jesteśmy również dumni z tego, że zaufała nam tak duża grupa twórców internetowych, którzy pod naszymi skrzydłami mają szansę na efektywną monetyzację tworzonych treści. – Paweł Stano, prezes LifeTube

Analitycy LifeTube zauważyli, że sukcesywnie rośnie liczba wyświetleń – w tym roku na jeden film opublikowany w sieci LifeTube przypadło ich średnio 56 tys. Wzrasta także czas spędzony na oglądaniu wideo. Średni czas oglądania wynosi obecnie blisko 5 min., a więc o 1 min i 20 sekund więcej, niż jeszcze 3 lata temu i o 23 sekundy dłużej niż rok temu.

Zrzut ekranu 2017-12-22 o 12.46.46

W 2018 roku LifeTube zapowiada wiele nowych działań: m.in. wystartuje z cyklem otwartych szkoleń dla influencerów i twórców wideo – LifeTube Boosters. Spotkania poprowadzą specjaliści z sieci partnerskiej oraz zewnętrzni eksperci. Niebawem premiery doczeka się także pierwsza ogólnodostępna baza twórców zrzeszonych w sieci wraz ze szczegółowymi informacjami i statystykami dotyczącymi poszczególnych kanałów – znajdą się tam szczegółowe opisy, statystyki dot. zasięgu, demografii widzów czy działalności influencerów poza kanałem YouTube. Baza będzie częścią nowej strony internetowej LifeTube.

Edukacja rynku w zakresie influencer i wideo content marketingu, jest naszym nadrzędnym celem, który realizujemy od kilku lat. W tym roku przeprowadziliśmy ponad 60 godzin szkoleń w domach mediowych, agencjach i u klientów, podczas których doradzaliśmy, jak umiejętnie wykorzystać potencjał youtuberów. Wiedzą podzieliliśmy się także w czasie 32 wystąpień na konferencjach branżowych. Budujemy polską scenę YouTube, dlatego w przyszłym roku chcemy postawić również na szkolenia i spotkania dla twórców, m.in. w czasie uruchamianych od stycznia 2018 otwartych szkoleń LifeTube Boosters – Kamil Bolek, dyrektor marketingu w LifeTube

W ramach edukacji rynku i ewangelizacji o wideo i influencer marketingu LifeTube zapowiada również uruchomienie swojego eksperckiego kanału na YouTube – gdzie w przystępnej formie wideo specjaliści podzielą się swoją wiedzą, studiami przypadków i analizami bieżących trendów.

Zrzut ekranu 2017-12-22 o 12.46.56

LifeTube zapowiada także dalszą pracę nad rozbudową kompetencji agencyjnych, tworzeniem nowych narzędzi pozwalających mierzyć rezultaty kampanii z influencerami, a także edukacją rynku – zarówno w zakresie doradztwa agencjom i klientom, jak i samym twórcom. Wszystkie planowane działania są częścią szerokiej strategii zakładającej dążenie do konsolidacji rynku.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.