YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Marketing w 2018 roku: Czego możemy się spodziewać?

Zrzut ekranu 2017-11-29 o 23.36.03

Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że podnoszenie świadomości marki za pomocą materiałów wideo jest skuteczne. Marketerzy muszą jednak realizować określone cele biznesowe i właśnie dlatego, w kolejnych latach zauważymy wzrost popularności kampanii rozliczanych na podstawie skuteczności a nie modelu CPM.

Reklama dopasowana do widzów

W świecie reklam wideo coraz większą rolę odgrywa format, kontekst i sama kreacja. Znając swojego odbiorcę, możemy idealnie dopasować do niego treści. W 2018 roku reklamy będą coraz dokładniej targetowane. Mając dane demograficzne odbiorców, informacje o tym z jakiego sprzętu korzystają albo skąd pochodzą i czym się interesują, możemy lepiej dobierać treści. Zrozumienie widza, jego przyzwyczajeń, humorów i zwyczajów z roku na rok staje się coraz ważniejsze.

Potencjał gier mobilnych

192 miliony amerykanów gra w gry mobilne. 55 procent robi to codziennie. Co ciekawe, 60% badanych to kobiety. Z raportów Google i Apple wynika, że to właśnie gry podbijają ich wirtualne sklepy. Reklamodawcy coraz bardziej doceniają ten rynek. W 2018 roku wydatki na promocję za pomocą gier mobilnych będą jeszcze większe. Google i Apple pilnują określonych standardów na tym polu. Idzie za tym bezpieczeństwo treści pod kątem młodszego odbiorcy. Dzięki temu, istnieje mniejsze ryzyko pojawienia się kontrowersji związanych z reklamą marki. Gry mobilne dają idealne środowisko dla angażujących reklam o dużym zasięgu.

Reklama = profit dla odbiorcy

Internauci mają prosty sposób na inwazyjne, irytujące reklamy w sieci: wtyczki do przeglądarek, które pozwalają je blokować. 65% badanych uważa, że reklamy są denerwujące i uciążliwe. Według serwisu eMarketer aż 30% ankietowanych korzysta z blokerów. I mimo że portale i strony internetowe robią wszystko, żeby ukrócić tę praktykę, najlepszym sposobem byłaby po prostu reklama budująca pozytywne relacje z odbiorcami. W 2018 roku marketing bazujący na „nagradzaniu” internautów powinien urosnąć w siłę. Jeśli odbiorca dostaje od nas w zamian kod promocyjny, dostęp do unikalnych treści, poradnik lub tutorial, na pewno znacznie lepiej zniesie obecność marki. Sprawdza się to zarówno w wideomarketingu (filmy, które zdradzają pewne „know-how”) jak i w innych działaniach gdzie marka może dać coś w zamian za poświęcenie jej odrobiny czasu.

Interaktywne filmy

Interaktywny content wideo, w kolejnych latach, będzie zdobywał coraz większą popularność. Możliwość przejścia do sklepu z poziomu karty na filmie to nie tylko wygoda dla odbiorcy ale również zwiększenie prawdopodobieństwa, że dany produkt zostanie zakupiony we wskazanym sklepie. To tylko jedna z interaktywnych funkcji wykorzystywanych w materiałach wideo, która może pomóc dotrzeć nam do szerszej grupy odbiorców. Badania wskazują, że współczynnik klikalności wzrasta przynajmniej dwukrotnie kiedy filmy wzbogacone są o dodatkowe multimedia. Konsumpcja treści wideo w tradycyjnym, telewizyjnym wydaniu nie jest już wystarczająca dla odbiorców, którzy szukają nowych doznań.

Z roku na rok, materiały wideo rosną w siłę dając reklamodawcom coraz więcej możliwości dotarcia do odbiorców. Wykorzystywanie filmów w działaniach marketingowych wymaga jednak przemyślanego planowania, odpowiedniej strategii i znajomości tego jak funkcjonują poszczególne platformy dystrybucji treści. Nowe narzędzia pozwalają lepiej dopasować treści do odbiorcy na każdym etapie jego kontaktu z produktem: od świadomości marki do zakupów.

Źródło: http://www.thedrum.com/

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.