YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Marki na polskim YouTube, na miesiąc przed świętami! [Raport Muse]

zrzut-ekranu-2016-12-19-o-17-40-48

Grudzień to dobry moment, żeby przyjrzeć się tym kanałom marek, wśród których bardzo często szukamy potencjalnych prezentów pod choinkę. Ekipa Muse postanowiła sprawdzić, czy już w grudniu zaczęły się przygotowania do wielkie, świątecznej gorączki na YouTube. Video Marketing Raport objął tym razem: księgarnie, drogerie, centra handlowe, producentów odzieży i obuwia a także zabawek i gier planszowych!

Celem badania jest podsumowanie obecności i działań polskich firm w serwisie YouTube. Przygotowane zestawienia dotyczą poszczególnych aktywności na kanałach i są związane z wybranymi wskaźnikami. Pełną wersję raportu można znaleźć tutaj:

http://raport.yourmuse.io/

Księgarnie

Wiele księgarń reklamuje i sprzedaje książki przez internet. Kanał YouTube, przy tak dużym zasobie materiałów i wydarzeń, to dobry pomysł na promocję swojego sklepu. Sprawdźmy jak wykorzystywany jest ten potencjał.

zrzut-ekranu-2016-12-19-o-20-04-23

Najlepiej na polskim YouTube radzi sobie empik.com, który kilkudziesięciokrotnie wyprzedza swoją konkurencję. Kolejne miejsca to Gandalf.com i Legimi. Równie wyraźną granicę widać, jeśli spojrzeć na całościowe wyniki kanałów, od momentu ich powstania. Kanał Empiku, jako jedyny przekroczył próg miliona wyświetleń (i to już ponad 3-krotnie). Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej zajmuje nieaktywny kanał merlin.pl. Empik prowadzi również w kategorii subskrypcji i interakcji.

Drogerie

Walka o klienta na YouTube jest tutaj bardzo widoczna. Kilkumilionowe wyświetlenia kanałów to nadal średni wynik, jednak systematyczne publikowanie treści pozwala spodziewać się dużego rozwoju branży drogerii na YouTube.

W listopadzie Rossnet.pl okazał się być najczęściej wyświetlanym kanałem związanym z drogeriami. W ciągu jednego miesiąca uzyskali prawie 150 tysięcy wyświetleń. Na drugim miejscu znalazła się Sephora, która również przekroczyła próg 100 tysięcy wyświetleń. Patrząc na wyniki całościowe, liderem jest jednak SUPER-PHARM Polska. Wyprzedza on drogerie Rossmann o przeszło milion wyświetleń.

zrzut-ekranu-2016-12-19-o-20-05-01

Kanał Rossnet.pl to lider w kategorii subskrypcji. Tylko w listopadzie, na kanale udało się pozyskać ponad tysiąc nowych widzów, co jest całkiem niezłym wynikiem, biorąc pod uwagę, że w sumie, Rossmann ma ich niespełna 13 tysięcy. Jedynym kanałem, który również przekroczył próg tysiąca subskrybentów jest Perfumerie Douglas Polska.

Centra handlowe

Listopad okazał się najlepszym miesiącem dla Galerii Krakowskiej, która osiągnęła ponad 20 tysięcy wyświetleń. Na drugiej pozycji uplasowała się Galeria Wileńska, której treści zostały obejrzane prawie 11 tysięcy razy. Patrząc na wyniki całościowe, prowadzi GeminiTarnow, gdzie od 2011 roku zgromadzono ponad 355 tysięcy wyświetleń. Kolejne centra handlowe to Arkadia Warszawa i Poznań City Center, które również przekroczyły 300 tysięcy.

zrzut-ekranu-2016-12-19-o-20-05-36

Bardzo słabo prezentują się natomiast wyniki, jeśli chodzi o liczbę subskrypcji oraz interakcje. Najlepsze kanały mają zaledwie 2 tysiące polubień i komentarzy, zebranych przez cały czas ich funkcjonowania na YouTube.

Odzież i obuwie

Na YouTube największe marki odzieżowe i obuwnicze są traktowane na równi z tymi mniejszymi. Odpowiednie przygotowanie kanału oraz interesujące treści mogą spowodować, że właśnie te drugie mogą okazać się najlepszymi. Tak właśnie było w listopadzie.

zrzut-ekranu-2016-12-19-o-20-06-49

W ubiegłym miesiącu najczęściej wyświetlany kanał uzyskał ponad 200 tysięcy wyświetleń i był nim PITBULL WEST COAST. CCC Shoes&Bags było kanałem, który również przekroczył 6 cyfrową liczbę. Trzecie miejsce zajął kanał surgepolonia, który w rozliczeniu ogólnym jest największym kanałem w tej branży, licząc wyświetlenia od początku zaistnienia tej marki na YouTube. To samo dotyczy liczby subskrybentów kanału.

Zabawki i gry planszowe

Polski świat zabawek i gier planszowych na YouTube zdominowany jest przez dwie marki LEGO oraz Monster High Polska. Odpowiednia strategia pozwala im na osiąganie niesamowitych wyników wyświetleń, a co za tym idzie zdobycie wiernych fanów na kanałach.

zrzut-ekranu-2016-12-19-o-20-07-24

LEGO Polska oficjalny to najlepszy kanał zabawkarski w listopadzie, zarówno jeśli chodzi o wyświetlenia jak i subksrypcje. To również rekordzista jeśli chodzi o całkowite wyniki, rejestrowane od początku istnienia kanału.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.