YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Najlepsze Na Świecie: 10 najpopularniejszych reklam na YouTube w Indiach

youtubewindiach

Na wstępie wyjaśniam, że dzisiejszy wpis nie jest żartem z okazji 1 kwietnia. Przez chwilę zastanawiałem się, czy ranking tego typu w ogóle może was zainteresować. Doszedłem do wniosku, że w Prima Aprillis, damy sobie jednak szansę…

Seria tekstów, prezentujących rankingi najpopularniejszych filmów w różnych krajach, chodziła za mną od dłuższego czasu. Dziś, w serwisie Vidooly, natrafiłem na zestawienie 10 reklam, które w ciągu ostatniego miesiąca, najchętniej oglądano w Indiach. Wydaje mi się, że to dobry pilot zupełnie nowego cyklu. Obserwowanie zagranicznych trendów to ważny element pracy wideomarketera. Dzięki temu, możemy wyprzedzać ruchy konkurencji, nie mówiąc już nawet o kwestiach inspiracji i nowych pomysłów na filmy.

Koniecznie dajcie nam znać, czy chcielibyście, abyśmy częściej publikowali podobne zestawienia. Tymczasem, zapraszam na podróż do świata indyjskiego YouTube.

1. Launching People | #BeFearless of Heights

wyświetlenia: 19.558.547

700 udostępnień i 22 tysiące wyświetleń w ciągu każdej mijającej godziny. Tak wyglądały statystyki tej produkcji w marcu. W sumie, produkcję obejrzano prawie 20 tysięcy razy. Jako osobie z lękiem wysokości, trudno mi uwierzyć, że akcja pomogła aż 87,5% uczestnikom projektu. Film pokazuje, że technologia VR to nie tylko gierki. Szczerze mówiąc, po obejrzeniu tego wideo, bardzo chciałbym sprawdzić jak Samsung Gear VR sprawdza się w praktyce.

2. Airtel – myPlan

wyświetlenia: 4.746.792

Obecnie, w Indiach działa przeszło miliard telefonów komórkowych podłączonych do sieci. Duże kampanie operatorów to oczywiście obowiązkowy „punkt programu”. Biorąc pod uwagę długość tej produkcji, nikt nie ma jednak złudzeń, że prawie 5 milionów wyświetleń zasługa ciekawskich widzów. Najprawdopodobniej większość zasięgu reklamy została opłacona. Co ciekawe, film udostępniono aż 885 razy.

3. Bajaj V – The Invincible – INS Vikrant’s new avatar

wyświetlenia: 3.483.219

Myślę, że patriotyczny, wzniosły styl tego filmu, z powodzeniem przyjąłby się w naszym kraju, choćby przy okazji promocji nowego modelu Syreny. W tym zestawieniu, to najczęściej komentowana i udostępniana produkcja. Podano ją dalej przeszło 13 tysięcy razy, rejestrując jednocześnie ponad 2400 wyświetleń, w ciągu każdej godziny.

4. Udaan

wyświetlenia: 2.286.031

Bardzo dobry pomysł na reklamę firmy, która na arenie międzynarodowej, obsługuje projekty teleinfotmatyczne w technologii bezprzewodowej. Są dzieci, emocje i dobra realizacja. Czego chcieć więcej, żeby stworzyć udany viral? Film udostępniono niema 1200 razy.

5. Rin Salutes YOU – Sada Chamakte Rehna! #TimeToShine

wyświetlenia: 1.877.255

Reklamowanie środków czystościowych za pomocą akcji zorganizowanej na Dzień Kobiet, której celem miała być aktywizacja zawodowa pań, to moim zdaniem ryzykowne posunięcie. Są środowiska, które mogłyby odebrać to w dość jednoznaczny sposób. Wygląda na to, że w Indiach patrzy się na to nieco inaczej. Film zaliczył prawie 2 miliony wyświetleń i ponad 1500 udostępnień.

6. Simplilearn.com | Get Certified. Get Ahead

wyświetlenia: 1.843.330

Kolejna reklama stworzona z myślą o płatnym generowaniu zasięgów. Jednocześnie jedyna marka w rankingu, która działa tylko i wyłącznie w internecie. Do tej pory, film zaliczył niemal 2 miliony odsłon.

7. The Pepperfry Happy Holi Sale!

wyświetlenia: 1.774.827

Ten film nie wymaga chyba komentarza.

8. Why is Laundry only a mother’s job? Dads #ShareTheLoad (English) – Ariel

wyświetlenia: 1.605.515

Mam wrażenie, że ten film wywołuje znacznie większe emocje w Indiach niż w Europie. Pewne kulturowe wzorce wyglądają tam zupełnie inaczej. Prawdopodobnie inny odbiór towarzyszy też wspominanej wcześniej reklamie środków czystościowych Rin. Nie zmienia to jednak faktu, że emocje na YouTube, jak zawsze działają! Ta produkcja została udostępniona ponad 2 tysiące razy.

9. CashKaro ke through jao.. aur Cashback pao! #BeatTheDeal

wyświetlenia: 1.305.875

Jeszcze jedna produkcja w telewizyjnym stylu.

10. Gatorade | Messi | Don’t Go Down

wyświetlenia: 1.031.268

Filmy motywacyjne to również niezły sposób na reklamę. Szczególnie jeśli produkujesz napój energetyczny (izotoniczny?), mocno osadzony w sporcie. Wystarczy, że dodasz do tego gwiazdę futbolu oraz chwytliwe hasło, powtarzane w nieskończoność. Produkcję z Messim udostępniono ponad 500 razy.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.