YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Najlepsze świąteczne reklamy 2017

Zrzut ekranu 2017-12-27 o 21.06.00

Gdybyście szukali sposobu na przedłużenie świątecznego nastroju, mamy dla was 10 świątecznych reklam, które w tym roku podbiły światowy YouTube. Może z małym opóźnieniem ale nie mogliśmy odpuścić tej corocznej tradycji na YT360.PL. 

Poniższe zestawienie nie jest wbrew pozorom przypadkową mieszanką świątecznych reklamówek. Pochodzi ono prosto od brytyjskiego oddziału YouTube. Algorytm wybrał dziesięć najlepszych filmów bazując na zasięgach płatnych i organicznych a także interakcjach użytkowników i czasie oglądania.

10. Apple – Christmas Sway

Apple przyzwyczaiło nas do bardzo produktowych i minimalistycznych filmów. Tym razem, marka zaskoczyła prawie 2-minutowym spotem prezentującym dwoje ludzi tańczących do muzyki słuchanej z bezprzewodowych słuchawek AirPods. Wszystko oczywiście w zimowej scenerii.

9. Boots – TV Advert 2017 #ShowThemYouKnowThem

Brytyjska sieć aptek i sklepów kosmetycznych postawiła na tradycyjny storytelling nawiązujący do więzi międzyludzkich. Tym razem, zamiast rodzica i dziecka, postawiono na relacje sióstr, które (bo jakże by inaczej) godzą się podczas Świąt.

8. Debenhams – #YouShall Find Your Fairytale Christmas Part 2

Kolejna historia o miłości z głosem narratora w tle. Marketerzy z Debenhams postanowili połączyć świąteczną opowieść z bajką o Kopciuszku… w nieco bardziej współczesnym wydaniu.

7. Waitrose – #ChristmasTogether

Waitrose to znana w Wielkiej Brytani sieć supermarketów. W tym roku postawili na czarno-biały spot ze znaną, świąteczną muzyką w tle. Osobiście mam wrażenie, że to jedna ze słabszych pozycji w tym zestawieniu. 2 tysiące łapek w dół pod filmem wskazują na to, że nie tylko ja nie do końca “kupiłem” ten film.

6. Aldi – Kevin The Carrot 2017

Sieć marketów Aldi postawiła w tym roku na opowieść z narratorem w tle. Dzięki takiemu zabiegowi, mamy wrażenie, jakby ktoś czytał nam świąteczną bajkę. Bohaterami historii są… zakochane marchewki.

5. Argos – #ReadyForTakeOff

Trudno powiedzieć ile wyświetleń z przeszło 3 milionów, które widzimy na liczniku pod filmem, udało się zdobyć w sposób organiczny. Po zapoznaniu się z filmem mogę jednak śmiało powiedzieć, że nie była to zmarnowana minuta bo materiał ogląda się naprawdę dobrze.

4. Very – Get More Out of Giving

Okazuje się, że świąteczną opowieść z której można by stworzyć pełnometrażowy film, może zmieścić się w niespełna 2-minutowej reklamie. Marka Very postawiła na trójwymiarową animację, która w tym roku podbiła YouTube

3. Sainsbury’s – #everybitofChristmas

Sainsbury co roku wypuszcza świąteczne reklamy na najwyższym poziomie. Tym razem, marka postawiła na specjalną piosenkę w formacie karaoke.

2. M&S – Paddington & The Christmas Visitor #LoveTheBear

Marks&Spencer postawił na sprawdzonego bohatera. Już niedługo, do kin wchodzi druga część przygód Misia Paddingtona więc marka postanowiła skorzystać z jego popularności w swoim świątecznym spocie.

1. John Lewis Christmas Ad 2017 – #MozTheMonster

Jeśli macie sentyment do pixarowskich Potworów i spółki, ta reklama z całą pewnością podbije wasze serca. Historia przyjaźni stwora spod łóżka i małego chłopca to dwuminutowy spot sklepu John Lewis w którym wykorzystano brand hero: Moz the Monster.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.