YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Nowy przegląd branżowych kanałów na polskim YouTube! [Czerwcowy Raport Muse]

Zrzut ekranu 2016-07-14 o 09.37.40

Mija właśnie rok odkąd Muse zaczął regularnie wypuszczać swoje raporty analizujące najróżniejsze branże na polskim YouTube. Do tej pory było ich 55. Ekipa Muse nie zwalnia tempa. Dziś: zakłady pogrzebowe, piwiarnie i pijalnie, agencje modelingowe, szkoły językowe oraz optyka.

W ciągu ostatnich 366 dni przeanalizowano aż 55 branż. W ich skład weszło prawie 3000 kanałów i ponad 450 tysięcy filmów. W ciągu roku podwojono liczbę badanych branż. Narzędzie Muse analizuje już ponad 2 miliony filmów. W czerwcu sprawdzono jak radzą sobie zakłady pogrzebowe na YouTube. Ekipa Muse sprawdziła, który kanał związany z piwiarniami i pijalniami najlepiej wykorzystuje największą platformę wideo. Zbadano też czy kanały szkół językowych prowadzą prawidłowe działania na YouTube. Nie przedłużając, zapraszam do krótkiej analizy raportu. Jego pełną wersję, możecie znaleźć TUTAJ.

Zakłady pogrzebowe

Zrzut ekranu 2016-07-14 o 10.13.47

Jak nie trudno się domyślić, trudno o stałych widzów na kanale zakładu pogrzebowego. Liczba wyświetleń cały czas rośnie więc można to uznać za mały sukces zainteresowanych.

Jedyny kanał, który w czerwcu przekroczył 1000 wyświetleń to Zakłag Pogrzebowy Animus – Lublin. To również rekordzista oglądalności jeśli chodzi o całą historię działalności na YouTube. Jak nie trudno się domyślić, z subksrypcjami nie jest najlepiej. W końcu, to chciałby śledzić kanał tego typu? Żaden kanał związany z zakładami pogrzebowymi nie przekroczył 100 subskrypcji. Najlepiej radzi sobie Polski Zakład Pogrzebowy w Londynie, który pozyskał łącznie 54 stałych widzów. Na kolejnych miejscach znalazły się Zakład Pogrzebowy w Rzymie i Zakład Pogrzebowy Animus.

Suma interakcji na kanałach zakładów pogrzebowych stoi na bardzo niskim poziomie. Na przestrzeni lat najlepiej poradził sobie Zakład Pogrzebowy Animus – Lublin, który zebrał 17 interakcji. Na kolejnych miejscach znalazł się Gorzowski Dom Pogrzebowy oraz Zakład Pogrzebowy Jarosz.

Piwiarnie i pijalnie

Zrzut ekranu 2016-07-14 o 10.14.03

Wydaje się, że mamy tu do czynienia z branżą, która mogłaby idealnie wpasować się w charakterystykę serwisu YouTube. Okazuje się jednak, że tylko jedna ze znalezionych marek prawidłowo wykorzystuje serwis w swoich działaniach marketingowych. Chodzi o Jabeerwocky Craft Beer Pub. Tylko w czerwcu kanał zaliczył prawie 14 tysięcy wyświetleń. W klasyfikacji generalnej pub wyraźnie wyprzedza konkurencję. Kanał Jabeerwocky Craft Beer Pub to również najszybciej rosnący kanał w czerwcu. Na przestrzeni 30 dni zwiększył swoją liczbę subskrybentów o 97 widzów. Kanału skłania widzów do aktywnego reagowania na treści. W ubiegłym miesiącu zebrano 489 polubień i komentarzy.

Agencje modelingowe

Zrzut ekranu 2016-07-14 o 10.14.21

Fotografia to temat pokrewny branży wideo. Odpowiedni sposób prowadzenia kanałów agencji modelingowych pozwoli łatwo pozyskać rzesze nowych fanów. Kanał agencjamultifashion, który istnieje od ponad 5 lat, jako jedyny w swej branży przekroczył pół miliona wyświetleń. Na kolejnych dwóch pozycjach znalazł się gagamodels z prawie 260 tysiącami i Pentagos Poznan z ponad 220 tysiącami wyświetleń. Szczerze mówiąc zdziwiła mnie liczba subskrypcji. Byłem pewny, że młode dziewczęta chętniej śledzą kanały tego typu. Okazuje się, że kanały agencji modelingowych nie mają zbyt wielu stałych widzów. Najwięcej subskrypcji, bo 1570, zebrał gagamodels. Gorzej wygląda to w przypadku kolejnych kanałów, które zebrały odpowiednio 604 oraz 60 subskrypcji.

Szkoły język

Zrzut ekranu 2016-07-14 o 10.14.38

To kolejny przykład kanałów, w przypadku których wciąż nikt nie wykorzystał jeszcze w pełni potencjału YouTube. Szkoła językowa PAROLI to najczęściej wyświetlany kanał związany z nauką języków. Na przestrzeni prawie 6 lat jego produkcje wyświetlono prawie 150 tysięcy razy. Takie wyniki, Arlena Witt „wykręca” trzema filmami związanymi z nauką języka angielskiego. Żaden kanał na przestrzeni całego istnienia nie przekroczył 100 subskrypcji. Równie słabo wygląda kwestia interakcji.

Optyka

Zrzut ekranu 2016-07-14 o 10.14.51

Firmy, które posiadają środki na treści reklamowe zazwyczaj nie mają problemu z widzami. Największe firmy związane z optyką widzimy w telewizji czy Internecie. Na YouTube wygląda to nieco gorzej… W czerwcu nie było zbyt wielu widzów zainteresowanych wyświetlaniem treści związanych z optyką. Na pierwszej pozycji z 1111 wyświetleniami znalazł się kanał Hoya Lens Poland. Na kolejnych pozycjach z prawie 600 wyświetleniami Vision Express Polska oraz OKULARES OPTYK S.C. Żaden kanał w tej branży nie przekroczył jeszcze progu 100 subskrypcji. Nie najlepiej wygląda sytuacja pod względem sumy interakcji na kanale. Na przestrzeni kilku lat największą liczbę interakcji, bo prawie 200, zebrał kanał Bloch Optyk.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.