YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Jak prowadzić kanał na YouTube? Tych treści nie może na nim zabraknąć!

jak_prowadzic_kanal_youtube

Pracując nad kanałem marki, musimy działać z wyprzedzeniem. Kiedy wiemy już w jaki sposób chcemy komunikować się na YouTube, warto wybrać określone typy filmów i dobrze zaplanować daty ich publikacji…

W pierwszej odsłonie cyklu dotyczącego działań na YouTube pisałem o trzech rodzajach treści, które powinny pojawić się na naszym kanale. Pierwsza grupa to produkcje ściśle powiązane z naszą marką. Odpowiadają one najczęściej wyszukiwanym hasłom, dotyczącym naszych produktów lub usług i przez cały rok są aktualne. Kolejna grupa filmów to nasze autorskie formaty, które regularnie pojawiają się na kanale. Wreszcie trzecia kategoria to tzw. „hero content” czyli największe produkcje, nastawione na duży wzrost oglądalności i pozyskiwanie nowych widzów. Zarządzając kanałem musimy zaplanować odpowiednią ramówkę, bazując na wszystkich trzech rodzajach formatów. Odpowiedni plan sprawi, że widzowie chętniej będą do nas wracać. Właściwa strategia zapewni również większe zaangażowanie oglądających, szybszy wzrost kanału a także łatwiejsze docieranie do naszych treści.

Kanał, który pomaga

LBQ KANAŁ MARKI NA YT copy

Kiedy wiemy już kim jest nasz odbiorca, musimy znaleźć sposób aby ściągnąć go na nasz kanał. Tutaj pomoże wiedza, dotycząca wyszukiwanych haseł. Warto zastanowić się nad tym, jakie frazy, często wpisywane w wyszukiwarkę YouTube, będą pasowały do naszej marki. Filmy odpowiadające na popularne pytania powinny stanowić trzon kanału. To produkcje, które zawsze będą aktualne i które w danym obszarze tematycznym, pomogą naszym widzom rozwiązać najczęściej pojawiające się problemy. Warto tu skorzystać z podpowiedzi Google lub narzędzia YouTube Trends. W tego typu filmach nie sprzedajemy naszego produktu. Po prostu zaznaczamy obecność marki w danym sektorze tematycznym. Nie należy więc od samego początku produkcji, nachalnie lokować produktów, ponieważ może to łatwo zniechęcić widzów. Warto też pamiętać o regularnym zapraszaniu do subskrybowania naszego kanału. Nie zapominajmy tu o umotywowaniu naszego „call to action” w stylu: „podobne porady znajdziesz u nas co tydzień”.

Autorskie formaty

Kiedy mamy już uwagę widzów, którzy zajrzeli do nas w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania, musimy sprawić, aby chcieli do nas wracać. Tu, z pomocą przychodzą wszystkie te produkcje, które regularnie pojawiają się na naszym kanale i zamykają się w określonych formatach. Bardzo ważna jest powtarzalność i regularne publikowanie nowych odcinków zamykających się w pewnej konwencji. Warto pomyśleć tutaj o rozpoznawalnym prowadzącym, który będzie reprezentował nasz kanał. Treści powinny być również spójne jeśli chodzi o kwestie wizualne. Odpowiednia identyfikacja graficzna powinna towarzyszyć wszystkim produkcjom na kanale. Zadbajmy o ujednolicone miniatury, opisy i wszystkie elementy „call to action”. Pamiętajmy również o regularności. Podczas działań promocyjnych nie zapominajmy też o aktywnych działaniach w innych mediach społecznościowych.

Hero content

najczesciej

Kiedy uda nam się zebrać określoną grupę stałych widzów, przychodzi pora na tzw. „hero content”. Te produkcje nie muszą nawiązywać do naszych dotychczasowych, stałych formatów. Ich zadaniem będzie przyciągnięcie jak największej grupy nowych subskrybentów. Najczęściej dotyczą one wydarzeń szczególnie ważnych dla marki i widzów. Może to być live-stream z jakiegoś wydarzenia, materiał Q&A, viral, film stworzony we współpracy z influencerem lub oryginalna reklama stworzona na potrzeby kanału. Pomocne mogą okazać się duże wydarzenia takie jak święta lub popularne iwenty, którymi co roku żyje internet. Musimy zastanowić się, które z wydarzeń najlepiej wykorzystać do promocji naszego kanału. Dobrze jest przygotować wcześniej kalendarz iwentów, które możemy wykorzystać jako inspirację do naszych produkcji. Przed określonym wydarzeniem, dobrze jest też przygotować kilka pomocniczych produkcji, które zaczną robić szum przed właściwym filmem.

Plan to podstawa!

Pracując nad ramówką naszego kanału warto zadawać sobie pytania o to jakie treści ludzie najchętniej udostępniają w mediach społecznościowych, w jakie nagłówki klika się najczęściej a także za jaki content ludzie gotowi są płacić. Warto angażować widzów w to co dzieje się dookoła naszych produkcji. Pozwalajmy im decydować o tym, co pojawi się w kolejnych odcinkach; wykorzystujmy komentarze do tego, aby poznać ich opinie, oczekiwania i pomysły. Nieocenionym wsparciem będzie również współpraca z influencerami i wykorzystanie innych mediów społecznościowych. Tu również warto planować. Jednorazowe akcje będą mniej skuteczne niż długofalowy plan, stopniowo wdrażany na naszym kanale.

Sprawdź poprzednie części tego poradnika:

#1: Jak budować strategię działań na YouTube?

#2: Jaki powinien być kanał marki na YouTube?

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.