YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Ryan Socash – Telewizja internetowa jest przyszłością

Swoimi spostrzeżeniami na temat współpracy YouTuberów z markami, dobrych virali, a także zakładania swojego kanału na YouTube podzielił się z nami Ryan Socash – Dyrektor Zarządzający Mediakraft Polska.

Ryan Socash – człowiek orkiestra, fotograf, dziennikarz, muzyk. Urodził się w Stanach Zjednoczonych, ale mieszka w Polsce. Możecie go kojarzyć m.in. jako prowadzącego Pollywood w ramach platformy „To się wytnie” Wirtualnej Polski. Dziś Ryan jest Dyrektorem Zarządzającym Mediakraft Polska i zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań.

Mediakraft zrzesza w Polsce różne tematycznie kanały, a który jest Panu najbliższy?

Jestem naprawdę podekscytowany twórcami, którzy przyszli z tradycyjnych mediów i bardzo się starają, żeby zaistnieć w nowych mediach. Happysad jest świetnym przykładem. Osiągnęli sukces w mainstreamie, ale niezależnie od tego, konsekwentnie budują swoją obecność na YouTube, bo ich fani tam są. Naprawdę to doceniam, ponieważ kiedy osoby tak popularne w tradycyjnych mediach pojawiają się na Youtube, potwierdzają to, nad czym my pracujemy na co dzień – telewizja internetowa jest przyszłością.  Jest to mocny komunikat dla społeczeństwa o kierunku, w którym idzie przemysł rozrywkowy.

Czy jest jakiś sprawdzony sposób na sukces na YouTube?

Przypuszczam, że w życiu nie ma sprawdzonej metody na wszystko, każdy sukces to połączenie ciężkiej pracy i szczęścia. Najbardziej znani YouTuberzy są otwarci i autentyczni,  pomimo wszelkich niedociągnięć. Przykładem jest Artur Filipowicz z Topowej Dychy, facet, który stworzył prawdziwe show na podstawie swojego głosu, mimo że ma problem z seplenieniem. Ludzie go kochają, on wie, że liczy się charyzma i teraz Topową Dychę subskrybuje ponad 120 tysięcy widzów, a oglądalność osiągnęła prawie 3,5 miliona miesięcznych odsłon w krócej niż rok. Kiedy jeszcze pracowałem w Radio FM, widziałem ludzi z nienaganną dykcją, pomimo tego, że ich audycje były nadawane na cały kraj, wydawało się, że niewiele osób tego słucha. Jakby nie było żadnych konsekwencji tego, co powiedzą na antenie. Codziennie miliony ludzi jeździ w Polsce samochodami, a każdy z nich wyposażony jest w radio, więc ciężko wyczuć ten problem, dopóki nie uświadomimy sobie, że ci, których słyszymy w głośnikach, mogą nie być autentyczni i nie mają nic do powiedzenia. W efekcie młodych ludzi to nie obchodzi, ponieważ wolą słuchać takich osób jak Artur – autentycznych i z pasją.

Jak wygląda współpraca Mediakraft z markami?

Wraz z naszymi konkurentami jesteśmy pionierami w tej branży i w rzeczywistości czasami jesteśmy niedoceniani przez ludzi, którzy mogą korzystać z tego, co oferujemy. Więc współpraca z markami często zaczyna się od procesu edukacyjnego, przedstawiamy świat telewizji online, wraz z planem marketingowym na rok, oprowadzamy po naszym biurze Mediakraft Polska („BIURU”), mieszczącym się przy ul. Nowy Świat, pokazujemy studio nagraniowe i infrastrukturę wideo produkcji –  dzięki temu, mają pogląd na to, co robimy na co dzień. Wtedy klient zdaje sobie sprawę, “och, to wygląda jak reklama w prawdziwej telewizji tylko można precyzyjne dobrać grupę docelową i mieć zagwarantowaną liczbę wyświetleń”.

Na co powinniśmy zwrócić uwagę zakładając kanał na YouTube?

Zdecydowanie większość ludzi nie docenia, jak trudno jest sprawić, aby działalność na Youtube stała się normalnym zawodem. Ludzie widzą dzieci publikujące vlogi z ich sypialni i zakładają, że każdy kto mówi do kamery może osiągnąć sławę, a to jest bardzo zgubne myślenie. Najpopularniejsi twórcy poświęcają całe swoje życie ich kanałowi i dzięki temu mają szanse zaistnieć. Jeśli chodzi o nasze własne produkcje takie jak Ponki, możemy ustalić solidne wskaźniki KPI, które muszą być osiągnięte w ciągu 3 miesięcy od czasu rozpoczęcia publikacji, sprawdzamy, czy format spodoba się widzom i czy dobrze rokuje na przyszłość. Spośród 17 produkcji, które rozpoczęliśmy od października ubiegłego roku zdecydowaliśmy o zaniechaniu tylko dwóch, co jest dowodem, że na gdy stosujesz się do zasad przekazanych w trakcie kursu Youtube Certified oraz swoich własnych, wypracowanych rozwiązań – możesz, szybko odnieść sukces.

Czy da się utrzymać z YouTube?

Wiele czynników wchodzi w grę jeżeli mówimy o monetyzacji kanału. Ogólnie rzecz biorąc, gdy kanał dociera do około 500.000 miesięcznych wyświetleń – twórca może zacząć otrzymywać dodatkowy dochód, wystarczający żeby pójść do kina lub kupić kilka prostych narzędzi studyjnych. Po osiągnięciu 1000000 miesięcznych wyświetleń kanał staję się znacznie bardziej atrakcyjny dla marek, a jeśli do tego jesteś dobrze reprezentowany, możesz zacząć utrzymywać się ze swojej działalności na Youtube.

Czy jest przepis na viral?

Nasz kanał Topowa Dycha ma tendencję do publikowania „virali” dzięki promocji tent pole. Publikujemy filmy, które oscylują wokół głośnych, topowych tematów tak, żeby widz łatwo odkrył naszą produkcję w wyszukiwarce Youtube. Moim zdaniem najlepszym sposobem na zrobienie dobrego viralu jest robienie parodii piosenek, moc muzyki jest niesamowita do tego stopnia, że może przynieść miliony wyświetleń. Nasz niemiecki program YTITTY – jest wzorem i dobrym przykładem na to jak tworzyć ciekawe virale.

Co możesz doradzić markom, które chcą promować się na YouTube?

W zależności od tego jakimi środkami dysponują, kanał marki jest prawdopodobnie najlepszym długoterminowym rozwiązaniem, a klient zyskuje również kapitał w formie nowego kanału promocji. To jest tak, jak z energią odnawialną tylko że w reklamie, możecie sobie wyobrazić budowę bezpośredniego i stałego kontaktu z widzami tradycyjnej telewizji?

Z jakimi markami chciałbyś współpracować?

Chcielibyśmy pracować z markami, które szanują naszych twórców, myślą długoterminowo i nie boją się mocy kampanii typu pre-roll.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.