YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Sztuka Składania Historii: Paweł Magdziarz o współpracy z Krzysztofem Gonciarzem

sztuka

W zeszłym tygodniu duże wrażenie na widzach zrobił pierwszy materiał Krzyśka Gonciarza z cyklu Sztuka Składania Historii. Jest to efekt współpracy youtubera z marką Intel. Postanowiliśmy sprawdzić, jak cała akcja wygląda “od kuchni”.

W ramach projektu powstaną 4 materiały główne, 4 zakulisowe produkcje prezentujące warsztat realizacyjny Krzysztofa oraz 4 artykuły eksperckie, gdzie youtuber podzieli się wiedzą na temat realizacji wideo.

Materiały główne będą miały charakter filmów dokumentalnych zrealizowanych w różnych częściach świata. Ich tematem przewodnim będzie opowiadanie historii za pomocą jednego z najpopularniejszych obecnie środków przekazu – wideo. W swoich materiałach Gonciarz postara się odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu postrzeganie świata uzależnione jest od miejsca urodzenia i jak może zmieniać się w czasie. W ramach cyklu making-ofów Krzysztof Gonciarz zaprezentuje swój warsztat – to w jaki sposób tworzy wideo oraz z jakiego sprzętu korzysta.

Po publikacji pierwszego odcinka widzowie zachwycili się jakością obrazów przygotowanych przez youtubera. Podniosło się wiele głosów na temat tego, że właśnie tak powinny wyglądać kolaboracje marek i twórców internetowego wideo. Co ciekawe, współpraca Gonciarza z Intelem odbywa się na odległość. Krzysztof mieszka na co dzień w Japonii. Postanowiliśmy więc zapytać o kulisy całego projektu. Nie poszliśmy jednak do youtubera. O przebieg całej akcji wypytaliśmy drugą stronę. Szczegółami kampanii podzielił się z nami Paweł Magdziarz, Consumer PR & Marketing Manager w Intel Polska. Jeśli jesteście ciekawi, jak wyglądało planowanie i realizacja współpracy z dużym youtuberem, którą chyba już teraz można uznać za duży sukces, koniecznie przeczytajcie naszą rozmowę.

Ile trwa przygotowanie takiej kampanii?

Launch kampanii zawsze poprzedzają prace koncepcyjne. W tym przypadku nad strategią kampanii, przekazami, researchem i selekcją partnera, który najlepiej wpisuje się w zamysł projektu pracowaliśmy prawie dwa miesiące. Kolejnym krokiem była faza briefingu, czyli zderzenie naszych założeń komunikacyjnych z odbiorem projektu przez twórcę. Tutaj nie mieliśmy żadnych problemów z dogadaniem się. Od razu wiedzieliśmy, co chcemy przekazać. Sztuka Składania Historii idealnie wpisywała się w wizję, jaką ma na siebie Krzysztof w ramach kanału wybuchającebeczki. Ostatnią fazą prelaunchu było przygotowanie wszystkich assetów wspierających kampanię na YouTube, czyli materiałów do działań w mediach społecznościowych, artykułów na bloga iQ.intel.pl, grafik oraz logotypu akcji. Ze strony Krzysztofa były to prace nad scenariuszem oraz nagraniem pierwszego odcinka.

Czy możesz powiedzieć coś więcej na temat poszczególnych elementów projektu?

Z perspektywy komunikacji kluczowymi elementami projektu były: współpraca z twórcą, zintegrowana kampania w mediach społecznościowych oraz komunikacja na blogu iQ.intel.pl. Ważnym aspektem był szybki kontakt z twórcą, który na co dzień przebywa po drugiej stronie świata – na szczęście z pomocą przyszły nowoczesne technologie i gros komunikacji przebiegało (i przebiega) w czasie rzeczywistym. Nieocenioną wartością we współpracy z Krzysztofem jest jego profesjonalizm i elastyczność. Kolejnym punktem było zaplanowanie wsparcia komunikacyjnego dla projektu, przy wykorzystaniu zarówno kanałów Krzysztofa – od Facebooka, Twittera po YouTube, jak i kanałów Intel Polska, z naciskiem na nasz blog iQ.intel.pl oraz profile na Facebooki i Twitterze. Na iQ.intel.pl, gdzie stawiamy na unikatowe, wartościowe treści, do tej pory opublikowaliśmy arcyciekawy wywiad z Krzysztofem, w którym opowiada on o swoim życiu w Japonii i łączeniu pasji z pracą na Youtube. Tam też pojawią się artykuły eksperckie autorstwa Krzysztofa, w których będzie dzielił się tajnikami tworzenia oraz montowania filmów. Równolegle w ramach projektu uruchomiliśmy kampanię display promującą urządzenia z procesorami Intel Core i7, dedykowane właśnie twórcom wideo.

Jak wygląda proces pracy nad taką kampanią? Ile pracy leży po waszej stronie, a ile po stronie youtubera?

Taka kampania to duże zaangażowanie zarówno ze strony marki, jak i twórcy. Kluczową rolę odgrywa faza przygotowywania strategii i planowania. Już na etapie koncepcji musieliśmy wiedzieć, w jaki sposób chcemy wpisać markę i jej przekaz w cały flow projektu i trzymać się tego na każdym etapie realizacji. Mając strategię i przekazy musieliśmy przełożyć je na konkretne narzędzia – kanały komunikacji oraz znaleźć partnera – twórcę. Od tego momentu praca nad scenariuszem kampanii była dyskusją pomiędzy nami i Krzysztofem – wspólnym szlifowaniem założeń, treści i planów. Prowadzenie takiej kampanii wymaga dużo zaangażowania również pod względem koordynacji publikacji na różnych kanałach social media.

Dlaczego wybraliście akurat Krzysztofa?

Dlaczego Krzysztof? To proste. Doskonały warsztat, który widać w każdym materiale, nieskazitelny wizerunek, który konsekwentnie i świadomie kreuje, wielka charyzma oraz ciekawy pomysł na siebie. Krzysztof Gonciarz to marka sama w sobie. Jego kanał doskonale pasuje do historii, którą chcieliśmy opowiedzieć. Po pierwszej rozmowie nie mieliśmy wątpliwości – była chemia. Nasze oczekiwania oraz wyobrażenia dotyczące kampanii spotykały się dokładnie w tym samym miejscu, czego efekty możemy oglądać na jego kanale.

Wszyscy zachwycają się pięknymi zdjęciami. Jak duża ekipa pracowała przy projekcie?

Nad powstaniem materiałów wideo nie pracowała, jakby się mogło wydawać, liczna ekipa filmowa. Filmy tworzyły dwie osoby – Krzysztof Gonciarz i Katarzyna Męcińska. Kasia pomagała twórcy w pisaniu scenariusza, pracy na planie oraz ujęciach, w których sam występuje. Warto dodać, że Krzysztof prowadzi w Japonii firmę zajmującą się produkcją filmów wideo Tofu Media. Krzysztof jest profesjonalistą, doskonale zna się na tym co robi, a robi to – jak widać – naprawdę dobrze. Sam proces tworzenia materiałów w ramach kampanii „Sztuka Składania Historii” świetnie się wpisuje w to, co chcemy nią zakomunikować: dzięki dostępności wydajnych urządzeń z procesorami Intel, dzisiaj nie potrzebujesz ogromnego studia i sztabu ludzi, aby tworzyć multimedia. Dzisiaj każdy może edytować filmy i dzielić się nimi.

Na co głównie nastawiona jest akcja, co ma przynieść marce?

Wideo to obecnie jedna z najpopularniejszych metod przekazywania treści w Internecie – ludzie coraz chętniej tworzą i edytują wideo, również dlatego, że dzięki technologiom Intela mogą to robić o niebo szybciej i łatwiej niż kiedyś. W kampanii chcemy pokazać, że tworzenie filmów to sztuka opowiadania historii. Niezależnie, czy edytujesz wideo z wakacji, przygotowujesz gameplay, czy tworzysz taki materiał, jak filmy z cyklu „Sztuka Składania Historii”, opowiadasz historię, a dzięki Intelowi możesz to robić wydajniej, szybciej. Na przykładzie twórczości Krzysztofa Gonciarza pokazujemy, że mając ciekawy pomysł oraz wydajny sprzęt możemy tworzyć jakościowe materiały.

Seria making-ofów, w których Krzysztof prezentuje to, w jakim sposób tworzył filmy główne, ma pokazać również stronę warsztatową i sprzętową procesu tworzenia wideo. To właśnie w nich chcemy pokazać, jak profesjonalnie edytować filmy oraz opowiedzieć o tym, jakiego sprzętu wymaga zaawansowana edycja wideo.

Sztuka Składania Historii_Krzysztof Gonciarz

Potrafisz wymienić mocne i słabe strony współpracy z „dużym” youtuberem?

Nie dzielimy twórców na dużych i małych. Zasięgi są ważne, jednak zdecydowanie ważniejszym kryterium jest dla nas wiarygodność twórców oraz jakość tego, co robią. Zwracamy uwagę przede wszystkim na profesjonalizm, wiarygodność i spójność wizerunku twórcy z ideą kampanii i samego brandu. Kluczową rolę odgrywa też dopasowanie treści kampanii do twórczości Youtubera – w takich projektach nie ma miejsca na jednostronny dyktat. Stworzenie nawet najlepszej kampanii, która mija się z charakterem kanału, to strzał w kolano dla marki oraz utrata wiarygodności dla YouTubera. Dlatego planując kampanię z twórcami bierzemy pod uwagę wiele czynników, które mają wpływ na jej powodzenie.

Za przygotowanie koncepcji i realizację projektu odpowiada zespół komunikacji Intel Polska oraz Monday PR – agencja komunikacji zintegrowanej.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.