YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Transmisje “na żywo” w Facebook Live — Tani sposób na dotarcie do klientów

Zrzut ekranu 2017-09-11 o 11.58.51

Niezależnie od tego w jakiej branży pracujesz, możliwość przeprowadzania transmisji na żywo za pośrednictwem platformy Facebook to świetny sposób na budowanie pozycji swojej marki w sieci!

Treści wideo z roku na rok zyskują na popularności, żeby nie powiedzieć, że w marketingu internetowym stają się już po prostu standardem. Ruchome obrazy skuteczniej od zwykłego tekstu czy obrazków przyciągają odbiorców. Jeśli budujecie swoją markę osobistą, chcecie zwiększyć swój autorytet eksperta w określonej dziedzinie, warto dzielić się wiedzą ze swoimi odbiorcami. Coraz więcej osób decyduje się tutaj na regularne transmisje wideo, które bezpłatnie można przeprowadzić na Facebooku. Co ważne, ta forma komunikacji jest obecnie bardzo faworyzowana. Na pewno zauważyliście, że gdy tylko jakikolwiek fanpage prowadzi relację „na żywo”, otrzymujecie powiadomienia. Jeśli zbudowaliście już małą społeczność odbiorców waszych usług w serwisie Facebook, tym bardziej warto wykorzystać możliwości Facebook Live.

Zalety Facebook Live?

Jeśli prowadzisz biznes, rozwijasz swoją markę osobistą lub oferujesz specjalistyczne usługi, najprawdopodobniej posiadasz fanpage w serwisie Facebook. To wystarczy aby móc prowadzić transmisje „na żywo”, bez jakichkolwiek dodatkowych opłat. Jedyne co będzie ci potrzebne to smartfon z kamerą. Oczywiście chcąc zadbać o odpowiednią jakość obrazku i dźwięku, można pokusić się o dodatkowe kamery czy mikrofony ale przyjmijmy, że zależy nam na wykorzystaniu działań, które będą nas jak najmniej kosztowały. Film, który nagramy, w czasie rzeczywistym dotrze do odbiorców. Ponadto, będą mogli go odtwarzać dowolną ilość razy, już po zakończeniu transmisji.

Jak wykorzystać Facebook Live?

Oczywistym jest, że transmisje „na żywo”, które będą pojawiać się na twoim fanpage’u powinny być powiązane z jego tematyką. Zbyt duży rozstrzał zagadnień może wprowadzić tu niepotrzebny chaos i przynieść efekt odwrotny do tego, który chcemy uzyskać. Zależy nam w końcu na tym, żeby budować naszą wiarygodność w konkretnej dziedzinie. Powinniśmy więc trzymać się tych tematów, które są bliskie naszej branży i klientom.

O czym mówić?

Oto kilka pomysłów na to, w jaki sposób możesz wykorzystać Facebook Live jako element swojej strategii działań w social media:

Q&A – Organizowanie sesji z pytaniami i odpowiedziami to zawsze dobry sposób na interakcję z naszymi odbiorcami i pomoc w rozwiązaniu ich problemów. Podczas Q&A możemy też odpowiadać na pytania związane z naszymi produktami lub usługami. W przypadku osób, które budują markę osobistą, to dobry sposób aby odbiorcy lepiej nas poznali (budowanie zaufania).

Wsparcie dla innych działań – Jeśli prowadzicie blog, kanał YouTube, wysyłacie newsletter lub niedługo będzie można zobaczyć was na jakieś konferencji lub warsztatach, wykorzystajcie Facebook Live do promowania waszych działań na różnych polach. Krótka zapowiedź lub prezentacja dodatkowych materiałów na pewno zachęci odbiorców do sprawdzenia tego, co chcecie im zaoferować na innej platformie.

Wywiad / testymonial – Transmisja wywiadu przeprowadzonego z innym ekspertem w danej dziedzinie lub z klientem korzystającym z twoich usług, na pewno pomoże podnieść twoją wiarygodność. Być może wśród osób z którymi współpracujesz są influencerzy, którzy chętnie podzielą się historią waszych wspólnych działań?

Transmisja wydarzeń – Jeśli pojawiasz się na branżowych wydarzeniach i konferencjach, możesz relacjonować iwent za pomocą Facebook Live. Oczywiście najpierw upewnij się, czy prelegenci i organizatorzy nie mają nic przeciwko. Gdyby były z tym problemy, zawsze możesz przeprowadzić krótkie wywiady z osobami obecnymi na miejscu.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.