YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

True View discovery ads — Nowe możliwości dla reklamodawców na YouTube

Zrzut ekranu 2016-07-29 o 21.16.14

W świecie reklam na YouTube pojawiła się pewna zmiana. True View in-display zmieniło nazwę na True View discovery ads. Zmiany pojawiły się również w samym sposobie funkcjonowania reklam. Zyskał przede wszystkim YouTube w wersji mobilnej.

Format TrueView discovery ads powstał po to, żeby użytkownicy YouTube mogli w łatwiejszy sposób odkrywać content publikowany przez reklamodawców. Reklamy mają być znacznie lepiej dopasowane do wyników wyszukiwania a także po raz pierwszy w historii pojawić się w wyszukiwarce YouTube na urządzeniach mobilnych. Nicky Rettke, Group Product Manager w YouTube Ads zapowiada, że wprowadzenie zmian może podwyższyć współczynnik klikalności o 11%. Tak wynika z badań, które przeprowadzono.

Siłą TrueView discovery ads ma być większe zaangażowanie widzów. W końcu właśnie kliknięcie w nasze wideo świadczy o tym, że ktoś jest zainteresowany naszą marką. Nasz content będzie wyświetlany wtedy, kiedy widz będzie szukać treści powiązanych z naszą marką. Na oficjalnym blogu YouTube Adwords czytamy o tym, że reklama w systemie TrueView discovery ads zapewnia 5x więcej kliknięć w nasze „call to action” niż TrueView in-stream. Narzędzie ma się również sprawdzać w przypadku promowania dłuższych produkcji.

Na blogu pojawia się również przykład Benefit Cosmetics, gdzie w przypadku ostatniej kampanii na YouTube wykorzystano TrueView discovery ads. Cały kejs możecie znaleźć TUTAJ.

Akcja dotyczyła najnowszych trendów związanych z brwiami. Marce zależało na naturalnym przekazie i uwzględnieniu tego z czym się identyfikują ale również na dostarczeniu użytecznych treści dla tych, którzy szukają ich na YouTube. Subskrypcje wzrosły o 20% a ich produkcje wideo, przy 1,2 milionach opłaconych wyświetleń zyskały 663 tysiące dodatkowych wyświetleń. Czekamy na polskie kejsy obrazujące działanie nowego oblicza TrueView. Jeśli chcielibyście podzielić się z nami swoimi wynikami, piszcie!

Zmiany będą wprowadzane przez najbliższe tygodnie. Autorzy bloga Ad Words polecają śledzenie stron Adwords i DoubleClick Bid Manager w celu bycia na bierząco.

Poniżej znajdziecie film, który bardzo obrazowo wyjaśnia na czym polegają nowe funkcje:

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.