YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Te virale od marek podbiły nasze serca w 2016 roku

zrzut-ekranu-2017-01-03-o-08-11-46

Rok 2017 zaczynamy od garści inspiracji z za granicy. I to nie byle jakich. Oto 4 świetne, wideomarketingowe kampanie wyróżnione przez serwis Business 2 Community, w ramach których, w ciągu ostatnich 12 miesięcy udało się stworzyć rewelacyjne virale.

Tylko w 2015 roku, aż 73% marketerów wierzyło, że wideo może mieć pozytywny wpływ na wyniki marek dla których pracują. Jeszcze przed 2020 roku, 75% ruchu z urządzeń mobilnych ma opierać się na treściach wideo. Już teraz, każdego roku, zainteresowanie treściami wideo z poziomu YouTube na urządzeniach mobilnych rośnie o 100%. Te dane mówią same za siebie. Oto cztery marki, które świetnie odrobiły pracę domową z wideomarketingu i w 2016 roku stworzyły niezapomniane kreacje, które masowo udostępniano w mediach społecznościowych na całym świecie.

Dove

Dove już od 12 lat prowadzi działania pod szyldem „Kampanii na rzecz prawdziwego piękna”. Marka nie raz udowadniała już, że potrafi tworzyć virale, które w mniejszym stopniu odnoszą się do samych produktów, a bardziej skupiają się na misji. Kobiety z całego świata tworzą ogromną społeczność Dove, gdzie dzielą się swoimi osobistymi historiami i nawzajem się motywują. Tym razem, motywem przewodnim akcji było hasło #MyBeautyMySay. Bohaterkami filmu, który obejrzano do tej pory prawie 13 milionów razy, były kobiety, które zrealizowały swoje marzenia pomimo przeciwności jakie budowali wokół nich inni. Kampania była powiązana z raportem „2016 Dove Global Beauty and Confidence Report”, który obejmował wywiady z przeszło 10 tysiącami kobiet, z 13 krajów. Wynikało z niego, że tylko 4% badanych uznały siebie za piękne i aż 54% miało niską samoocenę związaną ze swoim ciałem.

Always

Kampania Always odwołuje się właściwie do tych samych wartości co akcja Dove. Marka oparła swój film na popularnym określeniu „robienia czegoś jak dziewczyna”, które w publicznym dyskursie bardzo często jest negatywnie nacechowane. W wideo „Always #LikeAGirl” zupełnie zmieniono wydźwięk tego porównania.

Jak wynika z filmu 7 na 10 kobiet twierdzi, że nie ma dla nich miejsca w sporcie. Jest to związane z presją społecznych oczekiwań, z powodu której wiele młodych dziewcząt rezygnuje ze sportu. Na ten moment, wideo obejrzano na YouTube już prawie 28 milionów razy. Cała kampania „Like a Girl” od kilku lat zdobywa już prestiżowe nagrody w branży reklamowej.

Coca-Cola

„Taste the feeling” to pierwsza od 7 lat globalna kampania Coca-Coli, prezentująca znaczące zmiany w strategii marketingowej marki. Przez cały ubiegły rok, wszystkie produkty z logo Coca-Cola łączy jedno hasło. Niezależnie od tego, którą colę wybieramy, „taste the feeling” ma symbolizować duże znaczenie momentów, podczas których towarzyszy nam napój.

Jak wyjaśnia marka, w przeciwieństwie do akcji „Open Happiness”, „Taste the Feeling” skupia się na uniwersalnym storytellingu z produktem w roli głównej, gdzie podkreślany jest zarówno funkcjonalny jak i emocjonalny aspekt Coca-Coli. Nad całą kampanią pracowały czyery agencje reklamowe. Uznani fotografowie (Guy Aroch i Nacho Ricci) zrobili na jej potrzeby przeszło 100 różnych fotografii. Do akcji zaangażowano też szwedzkiego producenta Avicii.

Kenzo

Spike Jonze, autor takich filmów jak „Ona” czy „Adaptacja”, stworzył rewelacyjną reklamę nowych perfum Kenzo, która bez wątpienia odświeżyła powściągliwy wizerunek filmów promujących zapachy. W produkcję zaangażowano również Ryana Heffingtona, choreografa odpowiedzialnego za ikoniczny klip do utowru „Chandelier”.

Główną rolę w teledysku gra córka Andie MacDowell, Margaret Qualley. Specjalnie na potrzeby filmu napisano utwór „Mutant Brain”. Całość nawiązuje do kultowego klipu Fatboy Slim „Weapon Of Choice”.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.