YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

YouTube Ads Leaderboard — Najlepsze reklamy na polskim YouTube [sierpień 2017]

youtube-leaderbord1

Minął prawie rok odkąd nie publikowaliśmy wyników rankingu YouTube Ads Leaderboard, który Google przygotowuje z myślą o najczęściej oglądanych na platformie reklamach. Wygląda jednak na to, że rankingi z Polski kilka miesięcy temu wróciły, dlatego dziś dzielimy się z wami sierpniowym TOP 5, które całkiem niedawno opublikowano na stronie Think With Google.

YouTube Ads Leaderboard to zestawienie reklam najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o najważniejsze dane pokazujące zaangażowanie użytkowników — liczbę obejrzeń w Polsce oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego. Zestawienie przygotowywane jest co miesiąc przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.

Ostatnio, kiedy dzieliliśmy się z wami najchętniej oglądanymi reklamami na polskim YouTube, w rankingu dominował Lidl. Tym razem, marka ta również pojawia się w TOP5, jednak zestawienie jest znacznie bardziej zróżnicowane. W pierwszej piątce znalazły się również takie marki jak: Żywiec, Allegro, Biedronka i Coca-Cola. Nie powtarzają się nawet agencje i domy mediowe. Wygląda więc na to, że coraz więcej specjalistów od reklamy odnajduje się na YouTube i, co ważne, robi to dobrze. Oto pierwsza piątka:

Męskie Granie. 2017. Męskie Granie Orkiestra – Nieboskłon

Żywiec od kilku lat z sukcesami kontynuuje Męskie Granie i co roku wypuszcza nową piosenkę tworzoną przez znanych polskich artystów. A ponieważ muzyka na YouTube klika się bardzo dobrze, ten sukces chyba nikogo nie dziwi…

Brand: Żywiec

Creative Agency: VML

Media Agency: SMG

Kocham wolność – Cover. Matheo & Damian Ukeje. Legendy Polskie

Allegro też kontynuuje działania, które zapoczątkowano jakiś czas temu serią filmów Legendy Polskie. Oprócz krótkich metraży, każdej historii towarzyszy teledysk i cover znanej piosenki. W tym przypadku jest to „Kocham wolność” wykonane przez Damiana Ukeje pod muzykę przygotowaną przez producenta Matheo.

Brand: Allegro

Creative Agency: Platige Image

Media Agency: Media buying: Allegro

Gang Świeżaków 2

Na trzecim miejscu reklama kampanii Biedronki. Amatorzy Świeżaków nie cieszą się najlepszą sławą w internecie ale wygląda na to, że sama akcja cieszy się sporym zainteresowaniem.

Brand: Biedronka

Creative Agency: Duda Polska

Media Agency: MEC

MAGICZNE LODY TAJSKIE | Karol Okrasa & Iluzjonista Y

Czwarte miejsce to film z udziałem Karola Okrasy oraz iluzionisty-youtubera Y. Marka zgrabnie łączy influencerów ze świata internetu oraz gwiazdy mediów tradycyjnych. W tym przypadku, jest to część serii, która cyklicznie pojawia się na kanale marki.

Brand: Lidl

Creative Agency: GPD Agency

Media Agency: Performance Media

Serial STORYLINE – odcinek siódmy | #WOAH

Zestawienie zamyka siódmy odcinek serialu Coca-Coli, który jest pionierskim przedsięwzięciem jeśli chodzi o branded content na YouTube.

Brand: Coca-Cola

Creative Agency: LiquidThread

Media Agency: Mediacom

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.