YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

YouTube: dane, liczby, statystyki [część #1]

dane

Statystyki dotyczące serwisu YouTube przydają się w różnych sytuacjach. Prezentacje, artykuły, raporty, czy sprawozdania to tylko niektóre z miejsc gdzie warto podeprzeć się liczbami. Ten wpis to zbiór danych, które w kolejnych odsłonach cyklu będziemy regularnie aktualizować i rozszerzać, a które zawsze będą czekały, abyście mogli wykorzystać je w swoich projektach!

Wszystkie statystyki, które tutaj znajdziecie podparte są źródłami, do których przekierują was linki w nawiasach. Duża część danych pochodzi ze stron lub blogów YouTube lub samego Google, więc trudno wątpić w ich wiarygodność. Niektóre pojawiały się jednak w nieoficjalnych raportach, dlatego nie możemy brać za nie odpowiedzialności. Tak czy inaczej, postaramy się regularnie aktualizować ten tekst więc warto dodać go do ulubionych i raz na jakiś czas zaglądać czy pojawiło się coś nowego. Zachęcam też do pozostawiania komentarzy, jeśli posiadacie bardziej aktualnie informacje! Za jakiś czas, na pewno ukaże się kolejna część zestawienia z najważniejszymi faktami o YouTube. Przed wami pierwsza porcja statystyk!

  1. Ponad miliard użytkowników korzysta z serwisu YouTube. (źródło)
  2. Każdego dnia, na YouTube odtwarzane są 4 miliardy filmów. (źródło)
  3. Miesięcznie, na YouTube ogląda się około 6 miliardów godzin materiałów wideo. (źródło)
  4. Co minutę, na YouTube pojawia się 300 godzin nowych materiałów wideo. (źródło)
  5. Gdyby zsumować czas oglądania filmów z YouTube za pośrednictwem serwisu Facebook w ciągu tylko  jednej minuty, wyszłyby 323 dni! (źródło)
  6. Każdego dnia, YouTube zalicza około miliarda wyświetleń filmów z poziomu urządzeń mobilnych. (źródło)
  7. Średni czas spędzany na YouTube z poziomu urządzenia mobilnego to 40 minut. (źródło)
  8. 9% małych firm w USA wykorzystuje YouTube w swoich działaniach marketingowych. (źródło)
  9. 81,9% amerykanów w wieku od 14 do 17 lat korzysta z serwisu YouTube. (źródło)
  10. 81% amerykańskich Millenialsów używa serwisu YouTube. (źródło)
  11. 58% Amerykanów z Generacji X korzysta z serwisu YouTube. (źródło)
  12. 43% Baby Boomers w Ameryce używa serwisu YouTube. (źródło)
  13. W 2015 roku, dochód z reklam publikowanych na YouTube, w ujęciu globalnym, wyniósł 4,28 miliarda dolarów. (źródł0)
  14. W 2015 roku, dochód z reklam publikowanych na YouTube w Stanach Zjednoczonych, wyniósł 1,55 miliarda dolarów. (źródło)
  15. Szacowane dochody serwisu YouTube w 2014 roku wynosiły 4 miliardy dolarów. (źródło)
  16. Do tej pory, na YouTube, obejrzano 350 tysięcy godzin materiałów VR. (źródło)
  17. Obecnie na YouTube można znaleźć 17 tysięcy kanałów, których liczba subskrybentów przekracza 100 tysięcy stałych widzów. (źródło)
  18. Obecnie na YouTube można znaleźć 1500 kanałów, których liczba subskrybentów przekracza milion stałych widzów. (źródło)
  19. 90% badanych graczy przynajmniej raz w tygodniu szuka na YouTube porad związanych z grami. (źródło)
  20. 64% badanych graczy, kupiło grę po tym jak zobaczyli reklamę na YouTube. (źródło)
  21. Najlepiej zarabiającym youtuberem na świecie jest PewDiePie z wynikiem 12 milionów rocznie. (źródło)
  22. Kanałem posiadającym największą liczbę subskrybentów, z wynikiem 42 milionów, jest PewDiePie. (źródło)
  23. 80% wyświetleń serwisu YouTube pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych. (źródło)
  24. Aplikację YouTube Kids (wciąż niedostępną w Polsce) pobrano do tej pory 10 milionów razy. (źródło)
  25. Co miesiąc, na YouTube ogląda się średnio 144 miliardy minut materiałów związanych z grami wideo. (źródło)
  26. The Interview to najchętniej kupowany film na YouTube. (źródło)
  27. 85% dorosłych na całym świecie (wyłączając Chiny) uważa się za regularnych użytkowników serwisu YouTube. (źródło)
  28. Najchętniej oglądanym filmem 2014 roku był Mutant Giant Spider Dog stworzony przez Sylwestra Wardęgę. (źródło)
  29. 69% przebadanych osób poniżej 35 roku życia ogląda na YouTube filmy związane z polityką. (źródło)
  30. 57% Kanadyjczyków uważa, że YouTube jest lepszą rozrywką od telewizji. (źródło)
  31. Gdyby zsumować czas odtwarzania 10 najpopularniejszych teledysków wyświetlanych na YouTube w 2015 roku, wynik wyniósłby 37 tysięcy lat! (źródło)
  32. W sumie 66 milionów osób subskrybuje 10 kanałów na których pojawiło się 10 najpopularniejszych w 2015 roku teledysków. (źródło)
  33. Najpopularniejsze wideo w 2015 roku to teledysk Silento- Watch Me (Whip/Nae Nae) #WatchMeDanceOn. (źródło)
  34. Najpopularniejsza reklama 20015 roku to Clash of Clans: Revenge (Official Super Bowl TV Commercial). (źródło)
  35. Najpopularniejsza gra na YouTube w 2015 roku to Call Of Duty: Black Ops 3. (źródło)
  36. Widzowie, którzy oglądali reklamy TrueView do końca, znacznie częściej odwiedzają lub subskrybują kanały marek. Prawdopodobieństwo takiego działania jest aż 23 razy większe niż w przypadku osób, które pomijają reklamę. (źródło)
  37. YouTube, w spersonalizowanej, lokalnej wersji, jest już dostępny w 85 krajach. (źródło)
  38. Średnio 5 godzin miesięcznie spędza w aplikacji YouTube użytkownik z USA. (źródło)
  39. Najpopularniejszy na YouTube teledysk 2014 roku to Katy Perry “Dark Horse”. (źródło)
  40. Najpopularniejszy na YouTube trailer filmowy 2014 roku to 50 Twarzy Greya. (źródło)

Czekamy na wasze propozycje i obiecujemy, że już niedługo kolejna porcja danych i statystyk!

  • Agnieszka Kleczewska

    A jak wygląda stan rzeczy jeżeli chodzi o długość samych materiałów wideo? Przeważają krótkie czy długie formy?

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.