YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Jak na YouTube poradzili sobie sponsorzy naszej kadry olimpijskiej?

Zrzut ekranu 2016-08-29 o 15.52.36

Igrzyska Olimpijskie w Rio De Janeiro dobiegły końca. Jak zwykle, przy okazji imprez tego typu, marki miały pole do popisu jeśli chodzi o promocję przy okazji sponsoringu. Ekipa Muse przyjrzała się z bliska około-olimpijskim działaniom reklamowym na YouTube.

Na samym początku olimpiady, czytałem o tym, że Polski Komitet Olimpijski wydał ponad 15 milionów złotych na organizację występu polskich sportowców. Nie był to jednak koniec wydatków. W końcu medal to nie jedyna nagroda za osiągnięcia naszych rodaków. Nie dziwi więc chyba wsparcie sponsorów, który z pewnością mieli tu swój duży, finansowy wkład.

W nowym raporcie Muse, pod lupę wzięto marki, które można odnaleźć na stronie internetowej Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Badacze postanowili sprawdzić, czy podczas okresu zmagań olimpijskich, sponsorzy widniejący na stronach PKOl osiągnęli znaczące wzrosty na swoich kanałach na YouTube.

W zestawieniu znalazło się 12 firm. Były to: 4F, Columna Medica, Deloitte Polska, Grupa LUX MED, Kulczyk Investments, Lotnisko Chopina, ORLEN Team, Peugeot Polska, TAURON Polska, Energia S.A., Totalizator Sportowy, Tyskie i Żabka.

Zrzut ekranu 2016-08-29 o 15.52.59 1

Największy wzrost wyświetleń zanotowała Żabka. Być może pomogło w tym 19 nowych filmów, które niedawno pojawiły się na kanale. Nowe odtworzenia filmów, które przybyły w trakcie olimpiady to 25% całkowitej sumy wszystkich wyświetleń. Nie przełożyło się to jednak na liczbę subskrypcji. Tych przybyło zaledwie 46 a i tak był to rekord jeśli chodzi o wszystkie marki uwzględnione w badaniu.

Warto zauważyć, że tylko 4 spośród 12 marek sponsorujących olimpiadę, opublikowały na swoich kanałach nowe filmy, w trakcie trwania imprezy. Wśród nich znalazła się np. marka 4F. Co ciekawe, ich filmy na YouTube, w trakcie olimpiady, zdobyły najwięcej interakcji wśród badanych firm.

Zrzut ekranu 2016-08-29 o 15.53.13

Cały raport znajdziecie pod tym linkiem:

Raport aktywności sponsorów PKOl na YouTube

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.