YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Jak na YouTube radzą sobie producenci piwa, telekomy, miasta, uczelnie i rząd RP?

zrzut-ekranu-2016-09-22-o-16-57-24

Połowa września za nami więc najwyższa pora przyjrzeć się kolejnym branżom, które Muse przebadał w ramach Video Marketing Raport. Tym razem, rozstrzał tematyczny poszczególnych kanałów jest naprawdę duży. Badacze sprawdzili jak na YouTube radzą sobie producenci piwa, telekomy, miasta, uczelnie a także… rząd RP!

Sierpniowy raport sprawdza m.in. jakie korzyści osiągnął kanał Orange po zaangażowaniu influencerów a także czy okres wakacji słabo wpływa na wyświetlenia na kanałach polskich uczelni. Tej edycji Video Marketing Raport nie możecie również przegapić jeśli ciekawią was wyniki polskiego ministerstwa na YouTube…

Telekomunikacja

Branża telekomunikacyjna jest mocno zaangażowana w promocję na YouTube. W sierpniu najbardziej wyróżniało się Orange ze swoją kampanią angażującą influencerów. Pozwoliła ona na uzyskanie prawie 3 milionów wyświetleń. Na dwóch kolejnych miejscach znalazły się: TMobilePL oraz Play, który w rozliczeniu ogólnym jest najczęściej oglądanym kanałem w tej branży. Do końca sierpnia ich treści zostały wyświetlone ponad 55 milionów razy. Ostatnio, duże przyrosty notuje również TMobilePL.

zrzut-ekranu-2016-09-22-o-16-58-12

Pojawienie się na kanale Orange znanych twórców, takich jak Cyber Marian i ekipa Abstrachuje.tv pozwoliło zwiększyć liczbę subskrypcji o ponad 2 tysiące. PLUSPL i TMobilePL odnotowali podobny przyrost na poziomie nieco ponad 600 subskrybentów. Efektem kampanii z influencerami było również duże zaangażowanie widzów. Orange zebrało ponad 18 tysięcy komentarzy i polubień.

Piwo

zrzut-ekranu-2016-09-22-o-16-58-40

Okazuje się, że produkty alkoholowe nie wykorzystują w pełni możliwości, jakie daje YouTube. W ich przypadku dobrze przygotowana strategia daje możliwość łatwego pozyskiwania nowych fanów, którzy jednoczą się z marką. W sierpniu, branża piwowarska nie mogła jednak pochwalić się świetnymi wynikami wyświetleń. Żubr i ZywiecPiwo osiągnęły prawie 20 tysięcy wyświetleń. W drugim przypadku, bardzo pomógł festiwal Męskie Granie. Tematyka muzyczna pomogła również w kwestii subskrypcji. Żywiec zdobył w sierpniu aż 647 nowych widzów. Patrząc na wyniki ogólne, prowadzi kanał Redd’s Polska, który jako jedyny przekroczył już próg miliona wyświetleń.

Miasta

Miasta coraz chętniej pojawiają się na YouTube tworząc swoje oficjalne kanały. Ich populacja nie przekłada się jednak na liczbę wyświetleń. Kanały, które przeanalizowano, realizują bardzo różne strategie, jednak większość publikuje informacje związane z samym miastem.

zrzut-ekranu-2016-09-22-o-16-59-08

Jeśli chodzi o wyświetlenia, czołówka idzie łeb w łeb. W sierpniu najlepszy okazał się być Wrocław. Drugie i trzecie miejsce to Lubin (TV Regionalna) oraz Warszawa. Podobnie wygląda podium jeśli chodzi o subskrypcje. Nie są to jednak duże liczby. Zarówno kanały WroclawVita oraz Warszawa zebrały po 100 nowych subskrybentów.

Uczelnie

Uczelnie na YouTube nie tylko przedstawiają zakres swojej działalności, ale również rekrutują. Wakacje nie były przeszkodą w działaniu kanałów. Na tle konkurentów wyróżnił się przede wszystkim kanał Uniwersytetu SWPS. Tylko w sierpniu, ich filmy zyskały ponad 100 tysięcy wyświetleń. Kolejne miejsca na podium to WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa oraz Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach.

zrzut-ekranu-2016-09-22-o-16-59-36

Licząc ogólne wyniki wyświetleń, prowadzi Politechnika Wrocławska. Drugie miejsce to Uniwersytet Śląski a trzecie TVKORTOWO. Do końca sierpnia tylko 5 kanałów uczelni przekroczyło próg miliona wyświetleń. Jeśli chodzi o liczbę subskrybentów najlepiej radzi sobie Uniwersytet SWPS, który tylko w sierpniu zyskał ponad 1000 nowych widzów.

Polski rząd

Obecność rządu na YouTube nie jest już chyba zaskoczeniem. Ministerstwa idą z duchem czasu i próbują swoich sił w wideomarketingu. Publikowane treści są zależne od działalności danego organu oraz zmian zachodzących w polityce.

Najlepszy wynik w sierpniu zanotowało Ministerstwo Obrony Narodowej z wynikiem przeszło 60 tysięcy wyświetleń. Kolejne miejsca to Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Kancelaria Premiera. Ostatni z wymienionych kanałów radzi sobie najlepiej w ogólnym rozrachunku, czyli licząc od początku działalności na YouTube.

zrzut-ekranu-2016-09-22-o-17-00-06

Kancelaria Premiera radzi sobie również najlepiej jeśli chodzi o subskrypcje. W sumie, ma ich przeszło 5 tysięcy. W sierpniu jednak, najwięcej nowych widzów zebrało Ministerstwo Obrony Narodowej.

Pełną wersję raportu możecie znaleźć tutaj:

http://raport.yourmuse.io/

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.