YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Co zrobić aby filmy na YouTube pozostały “świeże”?

youtube algorytm

Kluczowymi elementami algorytmu YouTube, który poleca nasze filmy i tym samym pozwala dotrzeć do większej ilości widzów jest czas oglądania oraz „świeżość” produkcji. Dziś skupimy się na tym, jak odświeżyć nasze filmy aby jak najczęściej wyświetlały się jako polecane.

Widz bardzo często trafia na nasz kanał przez przypadek, dzięki rekomendacją, które algorytm wybiera na podstawie oglądanych produkcji wideo. Warto więc zadbać o to, aby nasze filmy zyskały większą szansę trafienia do polecanych i rekomendowanych. Dzisiejszy artykuł bazuje na analizach serwisu tubfilter, który prowadzi na YouTube własną „telewizję”.

Metadane

Metadane to bardzo ważny element strategii działania nastawionej na ułatwienie widzom odnajdywania naszych filmów wideo. Tytuły i miniatury filmów powinny mówić o naszej produkcji jak najwięcej, zachowując jednocześnie czystość i zwięzłość. To właśnie one, w pierwszej kolejności przyciągają widza. Równie ważne jest wykorzystywanie unikalnych tagów i opisów pod filmami. Jeśli wierzyć badaniom, które przeprowadził u siebie serwis tubefilter optymalizacja pod kątem wyszukiwarki pozwala zwiększyć liczbę wyświetleń o 10%. W celu odświeżenia naszego kanału, warto więc wrócić do starszych produkcji wideo i upewnić się czy tagi, tytuły, opisy i miniatury spełniają swoje zadanie.

Autopromocja

Optymalizacja pod kątem algorytmów to nie wszystko. Równie ważny jest czas oglądania naszych filmów i dotyczy to nie tylko wyświetleń zarejestrowanych na YouTube ale również „embedów”, które udostępniane są na innych stronach lub w mediach społecznościowych. Zdaję sobie sprawę z tego, że bombardowanie filmami gdzie tylko się da, proszenie pracowników i znajomych o udostępnianie treści nie jest szczególnie przyjemne, komfortowe i pełne klasy (choć obserwując niektórych początkujących twórców spamujących grupy na Facebooku można by odnieść inne wrażenie) ale nasze produkcje wymagają działań promocyjnych zapewniających zasięg i większy „watch time”.

Tematyczne playlisty

Playlisty to najlepszy sposób na to, żeby zatrzymać widzów na naszym kanale i wydłużyć czas oglądania. Zamiast zdawać się na algorytm, który losowo wybiera kolejne filmy do obejrzenia, tutaj samemu wybieramy powiązane produkcje i serwujemy je na liście odtwarzania, która od początku do końca składa się z produkcji, które znajdują się na naszym kanale lub po prostu łączą się tematycznie z danym wideo. Analitycy z tubefilter zauważyli wzrost oglądalności o 18% kiedy lista odtwarzania zarządzana była przez prawdziwego człowieka a nie algorytm, który wybiera kolejne filmy automatycznie. Przekierowywanie widzów na całe playlisty pozwala lepiej kontrolować to co oglądają.

Strategia Przerwanego Oglądania

Ta nietypowa nazwa to moje wolne tłumaczenie „Interruptive Viewing Strategy”. To kolejny sposób świadomego zatrzymywania widzów na naszym kanale. Wymaga on zagłębienia się w analitykę kanału, jednak daje szansę zatrzymania widzów przy naszych kolejnych produkcjach wideo. Cała sztuczka polega na tym, aby sprawdzić w jakim momencie widz rezygnuje z oglądania jednego z naszych filmów i zanim przeniesie się do innego wideo, zaproponować mu coś, co przykuje jego uwagę. W zakładce Analytics na YouTube warto zapoznać się z działami „czas oglądania”, „utrzymanie uwagi odbiorców” oraz „raporty o czasie oglądania”. Na podstawie danych, w tej części filmu, gdzie istnieje największe prawdopodobieństwo, że widz zrezygnuje z dalszego oglądania, umieszczamy kartę linkującą do innej produkcji. Pomocne może okazać się chwytliwe hasło albo „call to action”, które obudzi znudzonego widza.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.