YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Co zrobić, żeby reklama na YouTube była bardziej interaktywna?

youtube-ads-management-services

Reklamy wideo TrueView pozwalają skutecznie dotrzeć do twoich odbiorców. Jest jednak jeszcze kilka funkcji, które dodatkowo pomogą zainteresować klienta twoimi produktami lub usługami. Chodzi o interaktywne elementy filmów.

To właśnie możliwość interakcji z widzami sprawia, że YouTube to nie tylko agregat filmów ale również platforma społecznościowa. Dzięki interaktywnym elementom, widz ma większy kontakt z twoją marką. Możliwe, że jest jeszcze ważniejsze od samego faktu, że obejrzał on film. Interakcje pozwalają łatwiej realizować określone cele filmów. Poniżej znajdziesz informacje na temat interaktywnych reklam wideo oraz tego jak je wykorzystać.

Karty

Zacznijmy od najprostszego rozwiązania czyli kart. Pozwalają one zwiększyć interakcje z reklamą lub naszą marką. Z ich pomocą możemy przedstawić cechy produktu lub usługi. Karty umożliwiają promowanie innych filmów lub playlist, co sprawia, że widz bardziej angażuje się w treści dostępne na naszym kanale.

Karty tworzone są bezpośrednio z poziomu panelu na YouTube. U widzów, wyświetlają się zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na komputerach. W wybranym momencie filmu, w rogu ekranu, na kilka sekund pojawia się karta, która zachęca do klliknięcia przenoszącego do nowego filmu.

W tym samym celu warto również skorzystać z ekranów końcowych, które również dostępne są bezpłatnie, z poziomu panelu twórcy na YouTube.

Nakładki z wezwaniem do działania

Aby móc korzystać z nakładek, nasz YouTube musi być połączony z kontem AdWords. Ten element pojawia się od razu po rozpoczęciu odtwarzania wideo. Użytkownik może zamknąć nakładkę lub poprzez jej kliknięcie, przenieść się do zewnętrznej witryny, którą wcześniej zdefiniowaliśmy.

Wykorzystanie nakładek z wezwaniem do działania może okazać się przydatne jeśli chcemy promować wizyty na określonej stronie internetowej.

Karty produktowe

Jeśli chcemy zachęcić klientów do kupna określonych produktów, warto skorzystać z kart produktowych, które po rozwinięciu, wyświetlą się po prawej stronie ekranu z filmem. Co ważne, dodanie takiego elementu spraweia, że zastępuje on wszystkie inne karty i nakładki utworzone dla danej reklamy w YouTube.

Karty produktowe w reklamach TrueView pozwalają widzom przejść do produktów, które już oglądali albo tych, które są powiązane z wyświetlanym filmem. Zdjęcia i szczegóły związane z określonym asortymentem generowane są na podstawie informacji z połączonego konta Google Merchant Center.

Automatyczne ekrany końcowe

google reklama koncowa

Automatyczne ekrany końcowe, w przeciwieństwie do tych klasycznych, ustawianych z poziomu YouTube, generowane są w AdWords i wyświetlają się jedynie na reklamach wideo. Pomagają one zwiększyć skuteczność reklam i zaangażowanie użytkownika poprzez zdefiniowane call to action. Możemy np. zachęcić do przejścia na naszą stronę internetową lub do zainstalowania określonej aplikacji. Automatyczne ekrany końcowe pozwalają zwiększyć konwersję.

Podobnie jak w przypadku kart produktowych, które zastępują zwykłe, dodane wcześniej karty, ekrany końcowe generowane z AdWords, zastępują te, które utworzyliśmy na YouTube.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.