YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Borys Maruschak: Cenzura to obecnie jeden z trendów na YouTube

Wracamy z kolejną porcją youtubowej wiedzy, skoncentrowanej w naszej „talk-showowej” pigułce zatytułowanej YT Backstage. Tym razem, gościem Aleksandry Mikołajczyk był Borys Maruschak, SEM Specialist & Digital Distribution Executive pracujący obecnie w Talent Media.

Jeśli skomplikowane, anglojęzyczne tytuły nic wam nie mówią, zostańmy przy nazwie, którą Borys sam określa swoją pracę: „YouTube buddy” czyli kumpel YouTube’a. I faktycznie, coś w tym jest. Jeśli zapytacie o niego osoby z branży, najczęściej usłyszycie, że „to ten guru od YouTube”. Borys to jedna z bardziej kompetentnych osób zajmujących się w Polsce platformą wideo należącą do Google dlatego szczególnie zachęcam do zapoznania się z 21 odcinkiem YT Backstage:

Poszukiwanie nowych wartości na YouTube

Borys, zapytany o trendy, których możemy spodziewać się na YouTube w ciągu najbliższych miesięcy, zwrócił uwagę na poszukiwania nowych wartości. O co chodzi? Przede wszystkim o promowanie jakościowego contentu. Mają w tym pomóc nowe zasady monetyzacji treści, które podniosły nieco poprzeczkę dla małych twórców (pisaliśmy o tym na początku marca). Borys opowiedział też o innych zmianach, które YouTube wprowadza do swojej polityki od kilku dobrych miesięcy. Mowa tu między innymi o ograniczeniach związanych z przejawami patologii, które stały się ostatnio poważnym problemem. Wiele wskazuje na to, że rok 2018 to poligon testowy dla wszystkich najnowszych technologii, które YouTube sukcesywnie wprowadza.

YouTube bezpieczny dla dzieci

W wielu rodzinach, jedno konto YouTube wykorzystywane jest przez kilka osób. Jak w takich sytuacjach ochronić dzieci przed niewłaściwym dla nich contentem? Wyglada na to, że w takich sytuacjach Google stawia na bezpieczne treści. Algorytmy, które wyłapią, że duża część czasu oglądania to treści dla dzieci, asekuracyjnie będą polecały neutralne filmy, które nie narażą dziecka na konfrontację np. z przemocą.

Live streaming + YouTube Gaming

Transmisje na żywo generują coraz więcej wyświetleń na YouTube. Platforma cały czas udoskonala technologie związane ze streamingami. Pojawiają się również nowe funkcje, dedykowane tylko transmisjom na żywo. Przykładem niech będzie Super Chat o którym pisaliśmy jakiś czas temu. Podczas rozmowy z Aleksandrą Mikołajczyk, Borys zwrócił też uwagę na to, że streamerzy byli mocno faworyzowani kiedy usługa debiutowała na YouTube. Nasz gość opowiedział też w jakich sytuacjach live streaming może okazać się dobrym narzędziem do promocji innego contentu.

Patologia na YouTube

W najnowszym odcinku YT Backstage, Borys opowiada również o tym jak YouTube rozprawia się z patologią na YouTube. Na przykładzie kliku case’ów, dowiadujemy się jaki los spotyka twórców, którzy w mniejszym lub większym stopniu łamią regulaminy lub szukają na platformie taniej sensacji. Okazuje się, że cenzurę na YouTube również można traktować już w charakterze trendu, który z roku na rok jest coraz bardziej widoczny.


YT Backstage to internetowy talk-show nagrywany w prawdziwym studiu telewizyjnym. YT Backstage to celne pytania i merytoryczne odpowiedzi dotyczące wideo w Internecie, produkcji filmowej nastawionej na emisję w sieci, nowych form wideo marketingu. Jak marki odnajdują się na YouTube? Co stoi za współpracą z youtuberami? Czemu kampanie wideomarketingowe są tak drogie? Czy twórcy internetowi bardzo chętnie podejmują współprace z markami? Które kanały najszybciej się rozwijają i dlaczego? Na te i wiele innych pytań odpowiemy w kolejnych odcinach naszej serii.

Aleksandra Mikołajczyk, CEO grupy Moon Media, przepyta ekspetów ze świata wideomarketingu, PR-owców, strategów i aktywnych twórców publikujących na YouTube. Backstage to YouTube od kuchni, czyli praktyczne know how prosto od specjalistów i youtuberów.

Witaj na YT360.PL!

  • Szukasz wiedzy, która pomoże Ci odnaleźć się na YouTube?
  • Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi nowościami na YouTube?
  • Nie wiesz jak skutecznie promować się z pomocą kanału wideo?

Jesteśmy pierwszym w Polsce, marketingowym przewodnikiem po YouTube. Zostaw nam swój e-mail. Zero spamu, samo mięso.