YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Za nowe funkcje na YouTube zapłacą widzowie [VidCon 2018]

Największa na świecie konferencja poświęcona platformie YouTube odbywa się właśnie w Kalifornii. Od ośmiu lat zrzesza ona twórców, fanów i branżę marketingu video. Mamy dla was kilka informacji o nowych funkcjach YouTube, które zadebiutują już niedługo.

Nie podoba mi się to co YouTube robi żeby ułatwić twórcom zarabianie pieniędzy na swoich filmach. Youtuberzy są w pewien sposób zmuszani do tego, żeby swoje „być albo nie być” uzależniać od grubości portfeli widzów. Już wyjaśniam o co mi chodzi. Twórcy narzekają, że coraz mniej zarabiają na reklamach wyświetlanych przy ich filmach. Nie mówię nawet o naszych rodzimych youtuberach, którzy w większości przypadków umarliby pewnie z głodu gdyby nie współprace z markami ale temat ten poruszany jest coraz częściej za granicą. Co robi z tym YouTube? Zagląda do portfeli widzów wprowadzając na platformie takie funkcje, które pozwolą im finansować działania ulubionych youtuberów.

Channel Membership

Jakiś czas temu pisaliśmy o opcji Super Chat. Jest to możliwość odpłatnego wyróżnienia naszej wiadomości w okienku rozmowy, która prowadzona jest w formie tekstu obok transmisji wideo. Teraz, bycie widzem „premium” rozszerzono o nowe opcje, które dostępne są pod nazwą „Channel Membership”. Za niespełna 5 dolarów miesięcznie widzowie mogą skorzystać z unikalnych emoji i odznak pojawiających się przy ich profilu. Twórcy mogą zaoferować swoim sponsorom unikalne materiały wideo i zamknięte livestreamy. To właściwie nic innego jak Patreon czy Patronite przeniesiony bezpośrednio na YouTube. Nowa opcja będzie dostępna dla wszystkich kanałów, które zdobyły powyżej 100 subskrybentów.

Merchandise

Kolejna usługa, której youtuberzy szukali poza platformą YouTube to projektowanie najróżniejszych gadżetów związanych z ich kanałami. Koszulki, kubki, obudowy na telefony… Wszystkie te przedmioty były do tej pory tworzone w ramach takich platform jak Cupsell albo dystrybuowane przez własne sklepy internetowe. Już niedługo, dedykowane narzędzia do tworzenia merchu będą dostępne bezpośrednio na YouTube. Wszystko dzięki współpracy z Teespring. Na początek otrzymamy 20 różnych gadżetów, które youtuberzy będą mogli spersonalizować. Ta opcja ruszy póki co tylko dla twórców działających w USA i obejmie kanały, które przekroczyły próg 10 tysięcy subskrypcji.

Premiery YouTube

Na całe szczęście, prezentacja dotycząca nowych opcji na YouTube nie dotyczyła tylko bogacenia się i zarabiania. Na platformie pojawi się funkcja, która na pewno spodoba się tym, którzy lubią oglądać nowe filmy ulubionych twórców w większym gronie. Na fali popularności streamów na żywo, YouTube postanowił wprowadzić opcję „Premieres”. Dzięki niej, twórcy będą mogli udostępnić nagrane wcześniej filmy w formie „momentu na żywo”. Widzowie będą wiedzieli kiedy nastąpi premiera nowego odcinka i o określonej porze będą mogli oglądać materiał czatując wspólnie w specjalnie przygotowanym oknie znajdującym się obok ramki z wyświetlanym materiałem. Rozwiązanie będzie wspierane przez wspominany wcześniej Super Chat.

Zdjęcie: Flickr