YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Film VML Poland dla marki Samsung z nagrodą Adweek’s Grand Arc!

Dotarła do nas świetna wiadomość z festiwalu Sundance odbywającego się w Utah. W trakcie konferencji BrandStorytelling wręczono nagrody przyznawane przez serwis Adweek. W kategorii Best Use of VR zwyciężyła polska produkcja!

Dobry storytelling marek poznajemy po tym, że opowiadane historie, mimo że w jakiś sposób oznakowane logotypami firm lub korporacji, nie zniechęcają, wciągają i wywołują w nas szczere emocje. Kiedy pierwszy raz obejrzałem film „The Missed Spaceflight” pomyślałem, że to idealny przykład perfekcyjnie skrojonej opowieści opartej na prawdziwych wydarzeniach i idealnie dopasowanej do produktu i marki, która stoi za tym materiałem.

Produkcja za którą stoi VML Poland była częścią globalnej kampanii „Do What You Can’t” dla marki Samsung miała za zadanie promować smartfon Galaxy S8 oraz gogle Gear VR. Głównym bohaterem filmu jest Tadeusz Kuziora, jeden z czterech pilotów, którzy w latach 70 zostali wytypowani na kandydatów do lotu w kosmos, w ramach misji Soyuz 30. Materiał chwyta za serce a sama narracja idealnie oddaje ideę jaka stoi za hasłem „Do What You Can’t”. 39 lat temu, pan Tadeusz nie poleciał w kosmos. Spełnił swoje marzenie w ubiegłym roku, dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości i goglom Gear VR.

Oto jak na temat kampanii wypowiadała się Shannon Pruitt z The Story Lab, która była przewodniczącą jury:

W tej pracy urzekło nas to jak wielkim przeżyciem dla widza jest możliwość obcowania z tą historią. Co ważne, to marka i produkt sprawiają, że ta opowieść jest tak fascynująca. Mimo że film oglądaliśmy w języku polskim, jedynie z angielskimi napisami, produkcja trafiła do nas w stu procentach. Ten film niesie za sobą rozrywkę, edukację a do tego spełnia swoje marketingowe zadanie! Z perspektywy storytellingu marki, zadanie zostało wykonane po prostu idealnie!

Warto zauważyć, że film nie był jedynym elementem akcji. Film, który pozwala przeżyć lot w kosmos dzięki technologii VR dostępny jest na YouTube i z pomocą gogli VR każdy może doświadczyć tego co Tadeusz Kuziora. „The Missed Spaceflight” to jedyna polska produkcja nagrodzona podczas Adweek Arc Awards. Gratulujemy!