YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Gracze, streamerzy i eSport w Polsce

eSport dynamicznie rozwija się w naszym kraju dzięki czemu agencje badawcze coraz chętniej biorą ten temat pod lupę. Sotrender postanowił ostatnio przyjrzeć się społeczności graczy i streamerów a także sponsorów, którzy za nimi stoją.

Większość informacji, które udało się uzyskać w poniższej analizie pochodziła z badania Audience Scan.

Audience Scan, to autorskie badanie Sotrendera, które obejmuje dane Facebookowe wybranej grupy docelowej. Polska społeczność graczy na Facebooku liczy osiem milionów osób – to osoby zainteresowane grami wideo. Informacje zebrane o graczach porównaliśmy ze wszystkimi polskimi użytkownikami Facebooka, dzięki czemu mogliśmy sprawdzić, czym charakteryzuje się badana grupa. Pod uwagę wzięliśmy ich zainteresowania, nawyki/zwyczaje i styl życia.

Streamerzy w social media

W zestawieniu najpopularniejszych streamerów na YouTube i na Facebooku wyraźnie widać dysproporcję pomiędzy pierwszą czwórką a kolejnymi miejscami w rankingu:

Analitycy zauważyli, że liczba subskrypcji nie jest jedynym miernikiem sukcesu twórców. Równie ważny jest współczynnik interakcji. Jarosław PashaBiceps Jarząbowski ma największa liczbę fanów, ale to Gimper najlepiej angażuje swoją społeczność. Na YouTube sytuacja wygląda trochę inaczej – izak LIVE (czyli Piotr Skowyrski) jest zarówno najpopularniejszym i najmocniej angażującym streamerem.

Zakupy graczy

Badania Sotrender skupiły się nie tylko na rankingach popularności streamerów. Analitycy przyjrzeli się zwyczajom graczy. Z badań wynika na przykład, że osoby grające w gry uwielbiają kupować przez internet. O ile nie jest to chyba nic zaskakującego, warto zwrócić uwagę na to, że wskaźnik odpowiadający za zainteresowanie zakupami, w przypadku graczy jest znacznie wyższy niż ten, który dotyczy użytkowników Facebooka.

Co jedzą i piją gracze?

Najbardziej zaskakujący wynik badania związany ze zwyczajami żywieniowymi? W zestawieniu ze społecznością użytkowników Facebooka, gracze okazują się być znacznie większymi koneserami wina! Nikogo nie zaskakuje natomiast to, że osoby grające w gry komputerowe lubują się w piwie i napojach energetycznych.

W kwestii jedzenia również pojawiło się kilka niespodzianek. O ile to, że najpopularniejszym posiłkiem wśród graczy jest pizza nie brzmi jak odkrycie ameryki, zaskakującym wydaje się być to, że osoby grające w gry komputerowe interesują się organicznym jedzeniem, wegetarianizmem i weganizmem dwukrotnie częściej niż społeczność użytkowników Facebooka!

Więcej danych i informacji na temat badania polskiego eSportu znajdziecie na blogu Sotrender.