
Kluczem do sukcesu każdej kampanii bazującej na influencer marketingu jest odpowiedni dobór twórców. Agencja LifeTube przygotowała liczący ponad 100 stron raport, który na pewno pomoże wybrać wam odpowiednie gwiazdy polskiej sceny YouTube.
Każda kategoria na YouTube rządzi się zupełnie innymi prawami. Współpraca z gwiazdą kanału o tematyce beauty może przebiegać na zupełnie innych zasadach niż akcja zrealizowana wspólnie z podróżnikiem lub domorosłym kucharzem. Raport przygotowany przez LifeTube bazuje na przeszło 11 tysiącach filmów o różnej tematyce. Ich dokładna analiza pozwoliła lepiej poznać praktyki rodzimych twórców, zachowania ich widzów oraz potencjał reklamowy.
► POBIERZ RAPORT O POLSKICH KANAŁACH YOUTUBE
Analiza, która bazuje na 431 różnych kanałach YouTube powstała z myślą o klientach i specjalistach, którzy na co dzień stają przed wyborem influencera do kampanii lub zastanawiają się w jaki sposób oceniać akcję po jej zakończeniu. Raport pomoże w swobodnym poruszaniu się po świecie YouTube. Dzięki niemu marketerzy będą mogli oprzeć swoje KPI o realne założenia ilościowe i porównać swoje kampanie do podobnych akcji z przeszłości.
Sześć największych kategorii YouTube

Analiza danych obejmuje szczegółowe dane o sześciu największych kategoriach tematycznych na YouTube. Są to:
- Rozrywka
- Gaming
- Beauty
- Edukacja
- Lifestyle
- Hobby
Kategorie zostały przeanalizowane pod względem kluczowych wartości ilościowych: średniej długości filmu, czasu oglądania, liczby subskrypcji, engagement rate, liczby publikowanych filmów i procentu pozytywnych ocen pod filmem.
Wszystkie powyższe różnice mają swoje odzwierciedlenie w liczbach i statystykach. Marketerzy, osoby odpowiedzialne za współpracę z influencerami czy sami klienci muszą być świadomi rozbieżności zarówno ilościowych, jak i jakościowych występujących pomiędzy różnymi kategoriami i oceniać kanały YouTube, poszczególne wideo czy samych influencerów przez ich pryzmat – Kamil Bolek, CMO LifeTube
W raporcie można znaleźć wiele przydatnych informacji, które mogą okazać się bezcenne podczas poszukiwań influencerów do określonych kampanii. Wiedzieliście, że lifestylowe vlogi cieszą się najdłuższym średnim czasem oglądania (ponad 7 minut), a kategoria beauty&fashion ma najniższy wskaźnik zaangażowania widzów, ale najwyższe ROI ze współprac? Właśnie takie niuanse pozwalają nam określać cele kampanii a także wybierać odpowiednich twórców! W raporcie nie zabrakło też wiedzy dla osób, które do tej pory nie miały zbyt wiele wspólnego z YouTube. Laicy dowiedzą się jakie są różnice pomiędzy najpopularniejszymi formatami, poznają sylwetki znanych gwiazd polskiej sceny YouTube a także zapoznają się z potencjałem poszczególnych kategorii.
Odpowiedzi na pytania marketerów
W raporcie znajdują się również odpowiedzi na pytania, które marketerzy bardzo często zadają siecią partnerskim.
- Jakie filmy osiągają najdłuższy średni czas oglądania?
- Gdzie widzowie zostawiają najwięcej pozytywnych reakcji?
- Jakie treści osiągają najwyższy wskaźnik zaangażowania (tzw. engagement rate)?
W raporcie nie zabrakło też komentarzy ekspertów, przedstawicieli marek a także konkretnych przykładów case study, które pokazują w jaki sposób może odbywać się współpraca z influencerem i jak robić to dobrze.