
Sierpień dobiega końca więc najwyższa pora na kolejne 5 branż, które jeszcze w lipcu przebadała agencja Muse w ramach Video Marketing Raport. Tym razem były to: piwiarnie i pijalnie, stacje paliw, kosmetyki, nabiał oraz artykuły szkolne i biurowe.
Ze wszystkich prezentowanych tu branż, na pewno warto zwrócić szczególną uwagę na kosmetyki. To tutaj pojawia się najwięcej influncerów, którzy systematycznie pojawiają się w filmach, znacznie zwiększając zasięgi marek. Zacznijmy jednak od artykułów szkolnych i biurowych.
Artykuły szkolne i biurowe

W lipcu najczęściej oglądanymi kanałami były BIURWA SKLEP INTERNETOWY, Pentel Poland oraz KOH-I-NOOR HARDTMUTH POLSKA. Są to dosyć skromne wyniki organiczne, które nie przekroczyły 3 tysięcy wyświetleń. Patrząc jednak na oglądalność z perspektywy nie jednego miesiąca a całego życia kanału, prowadzi Pilot Pen Polska. To najprawdopodobniej efekt kampanii InStream. Świadczy o tym mała liczba subskrypcji kanału a także interakcji. Wydaje mi się, że branża papiernicza nie wykorzystuje do końca potencjału jaki drzemie w materiałach uczących rysowania czy wszelkiego rodzaju DIY. Największy polski kanał z tego segmentu (Pentel Poland) ma zaledwie 1198 subskrybentów. Kolejny (STABILO Polska) już tylko 578. Odpowiednia strategia na pewno pomogłaby szybko podbić YouTube marce, która zdecydowałaby się aktywnie podziałać na platformie Google.
Kosmetyki

Branża kosmetyczna na YouTube radzi sobie naprawdę dobrze. Warto pamiętać, że oprócz własnych kanałów, marki intensywnie promują swoje produkty u popularnych youtuberek, które zajmują się szeroko pojętym segmentem „beauty”. Rekordzistą jest tutaj NIVEA, która zarówno w lipcu jak i w ogólnych statystykach, zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o wyświetlenia. Zupełnie inaczej wygląda to jednak w przypadku subskrypcji. Nowy cykl z influencerami przyciąga w ostatnich miesiącach na kanał Maybelline New York. Rekordzistą wciąż jest jednak kanał marki Avon czyli MakeupTV, który króluje również w kategorii interakcji.
Nabiał

Mamy tu do czynienia z kolejną branża, gdzie stawia się przede wszystkim na płatne kampanie inStream. Świadczą o tym duże wyświetlenia, które nie idą w parze z subksrypcjami i interakcjami. Wyjątkiem jest kanał Przygody Danonka. Krótkie bajki dla dzieci nie są jednak publikowane od roku. Mimo to, ponadczasowość tych materiałów sprawia, że rodzice wciąż puszczają je swoim dzieciom.
Piwiarnie i pijalnie

W kategorii piwiarni i pijalni, niekwestionowanym liderem jest JABEERWOCKY Craft Beer Pub. Marka bardzo dobrze odnajduje się na YouTube i konsekwentnie buduje społeczność wokół swojego kanału. Najlepszym dowodem na to, że nie ma sobie równych jest fakt, że w lipcu, żaden konkurencyjny kanał z tego segmentu nie zdobył ani jednej subskrypcji. Duża liczba interakcji świadczy o tym, że widzowie aktywnie udzielają się pod filmami JABEERWOCKY Craft Beer Pub.
Stacje paliw

W tej branży, liderem lipca był kanał Team TOTAL. Znacząco wyprzedził on konkurencję jeśli chodzi o liczbę wyświetleń. Patrząc jednak na wyniki całościowo, prowadzi ORLEN Team. Drugi z wymienionych kanałów znacznie częściej publikuje nowe filmy. W obu przypadkach, produkcje związane są z szeroko pojętą branżą motoryzacyjną.