
Mimo że YouTube posiada własne narzędzia analityczne, rozbudowane mechanizmy Google Analytics oferują znacznie szersze możliwości porównywania danych. W tym poradniku pokażemy jak, krok po kroku, połączyć YouTube z Google Analytics.
Jeśli nigdy wcześniej nie zaglębialiście się w temat analizy danych pochodzących z serwisu YouTube, polecałbym najpierw zapoznać się z zakładką Analytics, która dostępna jest w panelu „Studio Twórców”. Dopiero kiedy opanujecie podstawy, możecie skorzystać z bardziej zaawansowanej analityki jaką oferuje Google Analytics.

Jak połączyć YouTube z Google Analytics?
Pierwszy krok to oczywiście utworzenie konta na platformie Google Analytics. Jeśli macie to już za sobą i korzystaliście z narzędzia np. do monitorowania ruchu na swojej stronie internetowej, wystarczy dodać do śledzonych nasz kanał YouTube. Klikacie w ikonę „trybika” i w polu „administracja” wybieracie „utwórz konto”.

Po kolei uzupełniamy poszczególne pola:
Nazwa konta – Pomoże wam zidentyfikować kanał YouTube jeśli korzystacie z Google Analytics do analizy danych z innych źródeł.
Nazwa witryny – Tutaj możecie wpisać to samo co w zakładce nazwa konta.
URL witryny – W to pole należy skopiować adres konta YouTube. Aby upewnić się, że „to na pewno właściwy ciąg cyfr i liter” zalogujcie się na swój kanał, przejdźcie do zakładki „Studio Twórców” a następnie kliknijcie przycisk „zobacz kanał”. Teraz wystarczy już tylko skopiować adres i wkleić go w polu „URL witrymy” w Google Analytics. WAŻNA UWAGA – zmieńcie http na https!
Kategoria branży + Strefa czasowa – myślę, że to pole nie wymaga komentarza.

Kliknij przycisk „Pobierz identyfikator śledzenia” i zaakceptuj „Warunki korzystania z usług Google Analytics”. Na ekranie wyświetli się nowa podstrona. Musimy skopiować z niej identyfikator śledzenia (będzie to kod przypominający coś takiego: UA-100000343-1).
Przenosimy się do naszego konta YouTube wchodzimy w zakładkę „Studio twórców” a następnie w polu „Kanał” przechodzimy do działu „Zaawansowane”. Na samym dole znajdziecie miejsce w którym należy wkleić nasz kod.

Klikamy zapisz… i gotowe. W ciągu 48 godzin dane powinny wyświetlić się w Google Analytics.