YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Dziesięć fundamentów dobrego kanału na YouTube

Nie raz dzieliliśmy się z wami poradnikami, które miały pomóc stworzyć spójny kanał na YouTube. Dziś poznacie 10 głównych cech, które powinny definiować dobrze prowadzone konto na YouTube. Pochodzą one z poradnika kreatywnej strategii działania przygotowanej przez Google, dlatego możecie być pewni, że jest to sprawdzona wiedza!

Niezależnie od tego, czy twój kanał istnieje, albo jest dopiero w fazie planów, koniecznie zapoznaj się z poniższymi zasadami. Pomogą one w zaplanowaniu odpowiedniej strategii i przygotowaniu wartościowych materiałów!

Shareability

Tworząc filmy na YouTube musisz pamiętać o tym, że dobre treści będą udostępniane dalej przez użytkowników mediów społecznościowych. Twoje wideo powinno mieć w sobie „to coś”. Zastanów się jakie materiały sam podajesz dalej i co sprawia, że chcesz się dzielić czymś dalej.

PROTIP: Twórz materiały, którymi chciałbyś dzielić się z innymi w swoich mediach społecznościowych.

Conversation

Na pewno zauważyłeś, że sposób w jaki youtuberzy zwracają się do swoich widzów ma specyficzny charakter. Wielu vlogerów zawdzięcza swoją popularność relacjom jakie zbudowali z osobami, które oglądają ich filmy. Bezpośrednie nawiązywanie kontaktu z widzami i dawanie im do zrozumienia, że „jesteśmy tacy sami” pomaga tworzyć udane relacje.

PROTIP: Zwracaj się bezpośrednio do swoich widzów.

Interactivity

Możliwość nawiązywania interakcji z widzami to kolejne potężne narzędzie, które można wykorzystać w ramach budowania swojego kanału na YouTube. Daj widzom możliwość podejmowania decyzji (np. poprzez dodanie ankiety do filmu) związanych z twoimi kolejnymi filmami. Dzięki temu, będą mieli poczucie, że tworzycie coś razem.

PROTIP: Daj ludziom wybór.

Consistency

W swoich poradnikach, YouTube zwraca uwagę na regularność. Filmy, które publikowane są w taki samych odstępach czasu, o konkretnych porach przyzwyczajają widzów do regularnego zaglądania na twój kanał. Warto obserwować zachowania oglądających i dopasować godziny publikacji do „najgorętszej” pory.

PROTIP: Publikuj regularnie.

Targeting

Zakładając kanał na YouTube warto wiedzieć do kogo chcemy kierować nasze filmy. Mają to być dorośli, czy młodsi widzowie? Amatorzy, czy profesjonaliści specjalizujący się w danej dziedzinie? Takie rzeczy trzeba mieć w głowie już na etapie planowania. Kiedy kanał już wystartuje, warto zapoznać się również z Analityką YouTube. Odpowiednie narzędzia pozwolą np. sprawdzić na jakich urządzeniach widzowie oglądają nasze filmy najczęściej. Pozwoli to dopasować filmy do odbiorców.

PROTIP: Zdefiniuj odbiorcę.

Sustainability

Zrównoważony rozwój kanału będzie możliwy dopiero wtedy, kiedy zrozumiesz, które z twoich filmów cieszą się największą popularnością. Dla osób, które nie chcą chodzić na kompromisy może to być ciężki orzech do zgryzienia, ale warto zwrócić uwagę na to jaki rodzaj treści jest najchętniej oglądany. Każdy kanał ma swój najpopularniejszy film i to właśnie on wyznacza gust odbiorców.

PROTIP: Eksperymentuj z formatami.

Discoverability

Chwytliwe tematy dość szybko się wyczerpują. Nikt nie będzie chciał oglądać czegoś, co zaprezentowały już dziesiątki innych youtuberów. Tworząc swoje filmy zawsze staraj się wnosić coś nowego do tematu, który podejmujesz – dotyczy to zarówno formy, jak i treści materiałów.

PROTIP: Zadbaj o oryginalność.

Accessibility

Jeśli chcesz dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców zadbaj o to, żeby twoje filmy były przystępne dla jak największej grupy ludzi. Warto też obserwować tematy, które zyskują coraz większą popularność na YouTube. Podpinając się pod trendujący wątek bardzo często można zdobyć wielu nowych widzów.

PROTIP: Śledź trendy na YouTube.

Collaboration

Zadbaj o to, żeby twoje filmy znalazły się na stronach, forach i w grupach na Facebooku, które w jakiś sposób łączą się z ich tematyką. Być może warto pomyśleć o współpracy z innymi youtuberami, którzy tworzą treści o podobnej tematyce? Współpraca z innymi pomoże szybciej podbić popularność kanału.

PROTIP: Crossuj się z innymi twórcami.

Inspiration

Ostatnia rada jaką ma dla nas YouTube jest bardzo prosta – twórz filmy o tym co naprawdę kochasz. To najlepsza recepta na udany kanał.