YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Jak założyć konto na YouTube VS. Jak utworzyć kanał?

Wydawać by się mogło, że utworzenie konta na YouTube to prosty temat, który nie wymaga dedykowanych artykułów. Patrząc jednak na pytania, które często zadajecie nam w mailach, jest kilka problematycznych kwestii, które warto wyjaśnić; właśnie po to powstał ten tekst.

Najwięcej problemów dotyczy różnic między kontem w YouTube (defacto Google) a kanałem na YouTube. Często pytacie też o konto marki na YouTube. Poniżej wyjaśniam jak odnaleźć się w tych terminach.

Tworzenie konta w YouTube

Logowanie do serwisu YouTube wymaga posiadania konta Google. Piszę o tym na samym początku bo bardzo często o to pytacie. Od wielu lat nie ma już opcji rejestrowania profilu YouTube, który nie byłby powiązany z Google. Po wejściu na stronę youtube.com, klikamy przycisk „Zaloguj się”. Jeśli nie mamy jeszcze konta Google, wybieramy przycisk „Więcej opcji” i klikamy „Utwórz konto”. Oto co daje nam posiadanie konta Google z którego logujemy się na YouTube:

  • możliwość oznaczania filmów jako „Podoba mi się” („łapka w górę”)
  • zapisywanie filmów w „Ulubionych”
  • subskrybowanie kanałów
  • dostęp do karty „Do obejrzenia”
  • Dostęp do historii oglądanych materiałów

Dzięki tym wszystkim opcjom YouTube może personalizować listę materiałów, które nam poleca.

Niektóre starsze, nieużywane konta Google (utworzone do maja 2009 r.) mogą nie być częścią konta Google. Takie kanały należy najpierw dodać do konta Google, zanim będzie można z nich znowu korzystać. Warto pamiętać o jeszcze jednej rzeczy. Usunięcie konta Google powoduje również usunięcie danych z YouTube.

Jak widzicie, są to podstawowe funkcje z których mógłby skorzystać widz. Znacznie większe możliwości oferuje utworzenie własnego kanału na YouTube.

Jak założyć kanał na YouTube?

Użytkownik, który ma jedynie konto Google, ale nie posiada własnego kanału jest niewidoczny dla innych osób, które korzystają z YouTube. Dopiero własny kanał pozwala przesyłać filmy, dodawać komentarze i tworzyć własne playlisty. Oto w jaki sposób możemy stworzyć kanał:

  1. Zaloguj się w YouTube
  2. Spróbuj wykonać dowolną czynność, która wymaga posiadania kanału, np. przesłać film, dodać komentarz lub stworzyć playlistę.
  3. Jeśli nie masz jeszcze kanału, zobaczysz informację, że trzeba go utworzyć. Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

W ten sposób utworzysz kanał osobisty, którym możesz zarządzać tylko ty. I tu dochodzimy do jeszcze jednego, ważnego terminu, czyli „konto marki”. Jeśli twoim kanałem na YouTube ma zarządzać kilka osób – musisz stworzyć kanał pod nazwą inną niż ta przyporządkowana do twojego profilu w Google. Oto jak to zrobić:

  1. Zaloguj się w YouTube.
  2. Wyświetl listę kanałów (jeśli te już istnieją).
  3. Utwórz nowy kanał lub wykorzystaj istniejące już konto marki:
    • Utwórz nowy kanał, klikając Utwórz nowy kanał.
    • Utwórz kanał YouTube dla konta marki, którym już zarządzasz, wybierając odpowiednie konto z listy. Jeśli konto marki ma już kanał, nie możesz utworzyć nowego kanału – gdy wybierzesz konto marki z listy, zostaniesz przekierowany do obecnego kanału.
  4. Podaj informacje, takie jak nazwa nowego kanału, i potwierdź swoje konto. Potem kliknij „Gotowe”. Wtedy nowe konto marki zostanie utworzone.
  5. Na koniec pozostaje dodać nowych menedżerów kanału z poziomu „Ustawień konta”.