YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Jak zwiększyć zaangażowanie widzów na YouTube? [infografika]

Jak wynika z badań opublikowanych w serwisie Vidooly, nawet złota rybka potrafi dłużej skupić swoją uwagę na jednej rzeczy, niż człowiek. Próżno jednak liczyć na to, że YouTube trafi do akwariów a zwierzaki zaczną nabijać nam wyświetlenia. Dziś mamy dla was 5 szybkich porad pomagających zwiększyć zaangażowanie widzów.

W każdej minucie jaka upływa na naszej planecie, w serwisie YouTube pojawia się 300 godzin nowych materiałów. Trudno się dziwić, że w tym morzu filmów, tak mało produkcji osiąga viralowe sukcesy. Infografika, którą prezentujemy poniżej, nie jest może remedium na udane produkcje, ale te dane, z pewnością dają do myślenia. Wykorzystajcie je, aby wasi widzowie, chętniej zaglądali na wasz kanał!

vid2

Średni czas oglądania youtubowej produkcji przez statystycznego widza, wynosi 2,7 minuty. Biorąc pod uwagę przytoczony wcześniej przykład ze złotą rybką, przyciągnięcie uwagi oglądających na dłużej niż niespełna 9 sekund, może być sporym wyzwaniem…

Długi film wyłączymy szybciej

vid3

Na powyższym obrazku dokładnie widać, jak maleje retencja wraz z rosnącą długością produkcji, którą publikujemy na YouTube. Z badań wynika, że w przypadku wideo, trwającego do 1 minuty, oglądamy 80% materiału. W przypadku filmów, które trwają od 2 do 3 minut, wartość ta maleje do 60%. Mając do czynienia z wideo o długości 5-10 minut, retencja wynosi 50%. Z badań wynika, że kiedy widz “złapie” sens filmu, przerywa oglądanie i przechodzi do innych treści. Nie dajmy się jednak zwariować. Moim zdaniem, wartościowe treści same się obronią, nawet jeśli będą długie. Średnia długość sesji na YouTube, ostatnimi czasy wzrosła. Dziennie, jeden użytkownik ogląda około 39 minut różnych treści.

Mobilni oglądają więcej

vid5

Ten fragment infografiki jasno pokazuje, jak ważne dla millenialsów, są urządzenia mobilne. Aż 98% widzów z tego pokolenia, wykorzystuje smartfony do oglądania treści wideo. Ponad połowa wyszykuje treści właśnie za pośrednictwem smartfonów i tabletów a 92% użytkowników udostępnia filmy z poziomu urządzeń mobilnych. Bardzo ciekawa informacja dotyczy wyświetlania reklam. Według badań 9 razy więcej filmów reklamowych wyświetlanych jest w całości… w pozycji wertykalnej. Dla mnie to dość zaskakująca informacja, ale daje do myślenia, prawda?

Śledź zachowania użytkowników

vid6

Powyżej możecie zobaczyć, w jakich godzinach, na jakich urządzeniach, widzowie są najbardziej aktywni w serwisie YouTube. Podpowiada to nieco, kiedy najlepiej publikować nasze filmy. Daleki jestem jednak od polecania wam tego typu szablonów. Każdy twórca powinien obserwować zaangażowanie swoich widzów i na podstawie własnych spostrzeżeń, metodą prób i błędów, znaleźć swoją najlepszą porę na publikowanie.

Czego szukają widzowie?

vid7

Ten fragment infografiki świetnie obrazuje to, czego widzowie szukają na YouTube. Warto pomyśleć, pod jakim kątem powinniśmy tworzyć kolejne filmy, aby zwiększyć zaangażowanie odwiedzających nas internautów. Jak widać, największą popularnością na YouTube, cieszą się treści instruktażowe i poradnikowe. Rozwinięcie naszego kanału o takie filmy z pewnością może się opłacić.

Filmy i poczta

vid8

Jak się okazuje, uzupełnienie naszych mailingów o filmy, daje bardzo dobre rezultaty, jeśli chodzi o wzrost oglądalności (96%), liczbę subksrypcji (26%) oraz samo zainteresowanie e-mailami ze słowem wideo, umieszczonym w temacie. Oprócz osadzania naszych klipów w wiadomościach, warto również umieścić stosowne odnośniki w stopce.

Tłumacz treści!

vid9

Na koniec coś o czym pisałem przy okazji tekstu Tłumaczenie opisów i tytułów oraz Translation Marketplace. YouTube udostępnia bardzo proste narzędzia, pozwalające też na szybkie tłumaczenie napisów. Warto korzystać z tych opcji bo jak widać, daje to bardzo dobre rezultaty!