YT360.PL — Pierwszy w Polsce marketingowy przewodnik po YouTube

YT360

Jak utrzymywać kontakt z widzami na YouTube dzięki karcie Społeczności?

Jeszcze do niedawna, jedynym sposobem interakcji z widzami na YouTube były komentarze i treści zawarte w naszych filmach. Platforma poszła jednak do przodu i karta Dyskusje przerodziła się w Społeczności dzieki którym twórcy mogą umacniać więzi ze swoimi odbiorcami.

Do tej pory, chcąc podzielić się z widzami krótkim tekstem, GIFem lub zdjęciami, musieliśmy odsyłać ich na inne platformy społecznościowe, lub kombinować poprzez wplatanie tych materiałów w nasze filmy lub ich opisy. Karta Społeczności rozwiązuje ten problem. Dzięki niej uzupełnimy regularnie przesyłane treści o dodatkowe materiały, co pozwoli jeszcze lepiej podtrzymać kontakt z widzami.

Gdzie znaleźć kartę Społeczności na YouTube?

Po zalogowaniu się na swoje konto YouTube, wystarczy wejść na swój kanał. Społeczności znajdziecie na prawo od zakładki Playlisty. Ramka w której domyślnie znajdziemy komunikat o treści „Udostępnij coś publicznie (użyj @, aby oznaczyć kanał” przypomina nieco pole „Co słychać”, jakie znamy z Facebooka. Użytkownik może tu po prostu wpisać tekst, którym chce podzielić się z widzami, albo uzupełnić go o jeden z trzech rodzajów multimediów. Z poziomu Społeczności możemy udostępnić dowolny film znajdujący się na YouTube, dodać ankietę, albo wybraną grafikę. Podczas gdy Facebook wciąż dość nieudolnie szuka swojego miejsca w świecie platform video, YouTube całkiem nieźle odrabia pracę domową z upodabniania się do platformy Marka Zuckerberga…

Nowy sposób na interakcję z widzami

Karta Społeczności to narzędzie, które warto wykorzystać przede wszystkim do zwiększania zaangażowania widzów. Za pomocą nowego kanału komunikacji możemy udostępniać zdjęcia zza kulis, GIFy zapowiadające nowe filmy, lub ciekawe produkcje na YouTube, które udało nam się odkryć. Treści te mogą zobaczyć wszyscy odbiorcy – zarówno subskrybenci, jak i osoby, które jeszcze nie subksrybują naszego kanału. Warto korzystać również z ankiet. To sygnał dla widzów, mówiący o tym, że liczysz się z ich zdaniem. Wszystkie wpisy pojawiające się w zakładce Społeczności to doskonałe uzupełnienie regularnie przesyłanych treści oraz sposób na zachęcenie odbiorców, by wracali na Twój kanał. Dodatkowo, takie wpisy to kolejne miejsce w którym pojawia się przycisk „Subskrybuj”. Zwiększa to szansę na to, że widzowie zostaną z tobą na stałe. Na koniec warto dodać, że karta Społeczność jest obecnie dostępna tylko na wybranych kanałach. Jeśli jest włączona na Twoim kanale, po prostu zobaczysz ją po zalogowaniu się:

Daj znać widzom, że korzystasz z karty Społeczności

Mimo, że topowi twórcy korzystają z karty Społeczności już od kilku dobrych miesięcy, nie wszyscy widzowie od razu zorientują się, że ty również wykorzystujesz tę formę komunikacji na YouTube. Komunikację warto więc zacząć od krótkiego wprowadzenia. Poinformuj widzów, że od teraz mogą zaglądać na kartę Społeczności. Możesz to zrobić za pomocą krótkiego tekstu, lub zwrócić na to uwagę w jednym z twoich filmów.

Kilka pomysłów na początek

Ponieważ Społeczności oferują nam harmonogram publikowania wpisów, warto zaplanować je z wyprzedzeniem, aby korespondowały z filmami, które planujesz dodać na swoim kanale. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na to jak możesz wykorzystać Społeczności, aby umocnić więzi ze swoimi widzami:

  • Przeprowadź ankietę w której zaproponujesz kilka różnych pomysłów na kolejny odcinek. Ten, który spotka się z największym zainteresowaniem zrealizujesz jako pierwszy.
  • Udostępnij GIF na którym pojawi się fragment nadchodzącego odcinka. Zapytaj widzów, czy domyślają się, jaka będzie tematyka filmu.
  • Udostępnij zdjęcia z za kulis i spytaj widzów, co ich zdaniem mógłbyś poprawić jeśli chodzi o twoje filmy.
  • Podziel się materiałem, który nie pojawił się jeszcze na żadnym innym koncie, które prowadzisz w internecie. Poinformuj widzów, że w zakładce Społeczności będą mogli znaleźć unikalne materiały.
  • Wyróżnij widzów, którzy przysłali ci miłe wiadomości lub odpowiedz na ich pytania. Udostępnij zrzuty ekranu z rozmów, jeśli zgodzą się na to sami zainteresowani.